Jump to content
Annons

Har just nu ett EMU-1820


Recommended Posts

Som rubriken säger så har jag ett EMU-1820kort till min pc. Jag skulle dock gärna vilja få flera in's då jag mer och mer spelar in live (med flera kanaler). Det finns 8st nu. Minst 4 till vore inte fel.

Ska jag köpa ett till kort då eller finns det en annan lösning?

Jag, ljudkort och den tekniken går inte riktigt ihop. Behöver därför eran hjälp till denna ganska akuta fråga

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Emu-kortet har adat så köp en Adat-omvandlare. Behringer har en med 8 micpreampar för 3000. 8 nya kanaler rakt in. Grattis.

Redigerat av Distorted man
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som jag, köp en Behringer ADA8000 för cirkus 2500 spänn. Sen kopplar du in dina mickar och instrument i den och drar en sladd från burkens adat-utgång till ljudkortets adat-ingång, och vips har du 8 extra preamps/line-ins av helt ok kvalitet. Skitbra till det priset, sånt som ska höras mycket (leadsång) kan du ju spela in med en bättre preamp om du har en.

Edit: Jävla Distorted man. 😏

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Gör som jag, köp en Behringer ADA8000 för cirkus 2500 spänn. Sen kopplar du in dina mickar och instrument i den och drar en sladd från burkens adat-utgång till ljudkortets adat-ingång, och vips har du 8 extra preamps/line-ins av helt ok kvalitet. Skitbra till det priset, sånt som ska höras mycket (leadsång) kan du ju spela in med en bättre preamp om du har en.

Edit: Jävla Distorted man. 😠

Svider alltid lite att komma 2:a 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj!

Kikade på den här tråden.

Jag funderar själv på nytt ljudkort med ett kraftigt antal mik-ingångar.

Detta verkar intressant. Går alla kanaler att streama till olika spår?

Finns det fortfarande spdif in då?

Har kollat bla på Alesis firewire-mixer och PreSonus Firepod.

Jag vill kunna spela in en del "studio-live"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...