Jump to content
Annons

Är det dax att säka hälp


ThomasJ

Recommended Posts

Annons

Japp, du måste avprogrammeras å det snaraste!

Vi har en 17 årig dotter här i huset (handikappad-rullstolsbunden) som är internetslav/narkoman-hon skriker och protesterar när vi försöker få henne ut i trädgården etc,alltså ut i LIVET och normala aktiviteter,hon inser detta själv men är så pass fast i träsket att det verkar kört, det enda som återstår är att jag sätter timer etc/tidsbegränsning på hennes burk,snart börjar ju skolan igen och därför måste vi styra upp/ner hennes beteende skarpt... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, du måste avprogrammeras å det snaraste!

Vi har en 17 årig dotter här i huset (handikappad-rullstolsbunden) som är internetslav/narkoman-hon skriker och protesterar när vi försöker få henne ut i trädgården etc,alltså ut i LIVET och normala aktiviteter,hon inser detta själv men är så pass fast i träsket att det verkar kört, det enda som återstår är att jag sätter timer etc/tidsbegränsning på hennes burk,snart börjar ju skolan igen och därför måste vi styra upp/ner hennes beteende skarpt... 😱

Svårt det där. Och det måste ju vara ännu svårare med barn/ungdomar som har handikapp av nåt slag, eftersom på nätet behöver de inte vara handikappade längre. Där kan ju vem som helst utge sig för att vara vad som helst. Mesig blir tuff, fattig blir rik, pojke blir flicka, underhuggare blir översittare. Det är bara att leva ut sina drömmar. Som att inte vara handikappad.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Det här är den andra siten i ordningen jag besöker det första jag gör på morgonen. Sitter o läser ett tag, sen får jag en idé o kanske ändrar i något litet trummkomp eller distar någon synthlead lite mer än tidigare, sen kollar jag en till sväng på forumet för att sedan gå vidare till DN o läsa dagens Rocky, 2 timmar efter uppstigning går jag ner o äter frukost..

Är jag frisk?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det första jag kollar på morgonen vid kaffet (07.00) Kollar in forumet.. Nya inlägg och svar på mina svar.. Sen går jag med jycken.. Det första jag kollar då jag kommit tillbaks.. Just det samma sak.. Här på forumet.. Det sista jag kollar innan jag nattar är också här på forumet..

Jag fattar inte vad det är som gör att just detta forum är så populärt att både starta dagen och sluta dagen på.. :rolleyes:

Men det är lite sjukligt.. påminner om alkoholism i stora drag.. Jag erkänner.. Jag är beroende av detta forum.. Så enkelt är det.. Hmm.. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte beroende. Det är bara en (o)lycklig tillfällighet att jag har flest inlägg i detta forumet - och ligger tvåa i VST-forum... :rolleyes:

Är det då man ska fundera på att skaffa någon hobby? Som att spela musik eller något....? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Men...

Pazo såg ut som Mornel fast med mörkare hudfärg och Mornel kände jag inte alls igen, han såg väldigt ettrig ut, nästan som en gnagare.

Nåväl. Jag va såklart ganska uppspelt och förvånad över låtens tema, men jag hade svårt att hitta låten för den va gömd i en annan tråd.

När jag hittade väl hittade den började larmet på min telefon ringa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den.

Sollebrunn säger du? känner du till Sören Svensson? 😎

Redigerat av hobbex2004
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den.

Öh, va?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den.

Sollebrunn säger du? känner du till Sören Svensson? 🙂

nepp 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh, va?

jo, jag sa: "Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den."

Vad är det med dig, Hobbe?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den.

Sollebrunn säger du? känner du till Sören Svensson? 🙂

nepp 😎

aha, okej.. trodde alla kände alla i Sollebrunn:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag drömde att Pazo & Mornel Hade gjort en låt om ett snöigt Sollebrunn (liten håla där jag växte upp)

Låten pryddes av ett fotografi där Pazo & Mornel åkte moppe i en korsning (i Sollebrunn).

Vaknade du skrikandes & kallsvettig? För jag förmodar att det var en mardröm, eftersom Mornel var med i den.

Sollebrunn säger du? känner du till Sören Svensson? 😄

nepp 😕

aha, okej.. trodde alla kände alla i Sollebrunn:)

Om man säger såhär... Jag höll mig undan 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte beroende. Det är bara en (o)lycklig tillfällighet att jag har flest inlägg i detta forumet - och ligger tvåa i VST-forum... 

Är det då man ska fundera på att skaffa någon hobby? Som att spela musik eller något....? 

Ja claes, det är en sak jag funderat på länge. gör du någon musik för utom test av mickar? Något måste du väll använda ditt RME 800 och ditt behringer digitalbord och dina favvo bluebottle och oktava matchande småkondingar till?

(det är sjukt när man vet att claes har ovanstående, att Florian sitter vid ett trident 80 (eller iförsig, han nämner det typ varannan tråd), att thimmie har ett soundblasterkort eller att musik har tre sonymickar.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte beroende. Det är bara en (o)lycklig tillfällighet att jag har flest inlägg i detta forumet - och ligger tvåa i VST-forum... 

Är det då man ska fundera på att skaffa någon hobby? Som att spela musik eller något....?  

Ja claes, det är en sak jag funderat på länge. gör du någon musik för utom test av mickar? Något måste du väll använda ditt RME 800 och ditt behringer digitalbord och dina favvo bluebottle och oktava matchande småkondingar till?

(det är sjukt när man vet att claes har ovanstående, att Florian sitter vid ett trident 80 (eller iförsig, han nämner det typ varannan tråd), att thimmie har ett soundblasterkort eller att musik har tre sonymickar.)

😆

Jodå - visst blir det lite musik också då och då... 😛

Men du har lite fel när det gäller prylarna... 😉 Jag har inget digitalbord längre, eftersom jag tyckte att det blev överflödigt.

De huvudsakliga prylarna är numera RME HDSP9652, RME ADI-8 DS, RME ADI-96 Pro, Benchmark DAC1, Benchmark ADC1, True Systems P-Solo - och så mina favoritmicar; BLUE Babybottle, Studio Projects T3, Crowley and Tripp Naked Eye och Oktava MK012... Självklart också ADAM P33A och Sub-10 - och så Ultrasone Proline 750 och Proline 2500...

Bättre än så behöver man faktiskt inte ha i sin hemstudio... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

.

De huvudsakliga prylarna är numera RME HDSP9652, RME ADI-8 DS, RME ADI-96 Pro, Benchmark DAC1, Benchmark ADC1, True Systems P-Solo - och så mina favoritmicar; BLUE Babybottle, Studio Projects T3, Crowley and Tripp Naked Eye och Oktava MK012... Självklart också ADAM P33A och Sub-10 - och så Ultrasone Proline 750 och Proline 2500...

Bättre än så behöver man faktiskt inte ha i sin hemstudio... 😆

Klarar man sig verkligen med så lite 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...