Jump to content
Annons

Ny låt med djonas...(Majken på chimera) ;)


Recommended Posts

Jävla skit låt!

Vissa låtar får mig att släcka lampan, luta mig tillbaks i stolen, slänga upp fötterna på ett bord som jag har just för att slänga upp fötterna på. Och sedan avnjuta låten och en sval öl till den. märkte just att jag inte hade någon öl hemma 😉

Så där för så gillar jag inte denna låt, iallafall inte så mycket som jag skulle gjort om jag hade en öl, inte för att låten egentligen kräver en men jag önskar att jag hade en bara för stämningens skull. 😮

Men jag kan ju låta den gå i ett kör tills systemet öppnar. 😲

Jag tycker att mixen är litet burkig kanske men för övrigt så gillar jag låten verkligen, den är välavvägd mellan de olika musikaliska partierna och solona är snygga, bra jobbat grabbar. 😮

Skit låt? 😄

Hehe öl är gott och kall öl är något som man aldrig borde ha slut på. 😆

Kul att du skriver "bra jobbat grabbar". Jag är ju själv men det är kul att det låter som att det är flera som lirar. 😄

Tack för lyssning K9.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 82
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Sketabra! Kul som fasen att du har experimenterat med genren lite också! 🙂 Dina congas äger! 😄

Vad är en chimera?

Tackar Danabacken. 🙂

Kul att du gillar mina congas även jag nog snarare skulle kalla dem för tablas. 😄😉

Chimera är Majken´s nya gratis VST-synt. 😄

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Hej djonas 🙂

Ja...som vanligt, kanonbra..

Det finns inte så mycket att säga.. detta är ju som ett litet mästerverk. 😎

m.v.h Moberg

🙂😄 :D

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag egentligen fel person att kommentera låtar som bygger på många fina och kompetenta solon då jag är lite småallergisk mot alltför långa utsvävningar med snabba fingrar.

Men...

Har lyssnat på några av dina låtar och det slår mig hur många bra låt -och melodi-ideér du har som jag gärna skulle ha sett i ett annat sammanhang. Aldrig tänkt på att skriva låtar som fler än du, Vai och grabbarna kan framföra?

Tror det var en låt som hette ngt med tourniquet eller nåt som jag lyssnade på en hel del. Riktigt schysst riff i början.

Vet inte om det var ett givande inlägg men men....

Link to comment
Dela på andra sajter

JAAA riktigt bra, som alltid med dina produktioner 😄

bra "legato playing" varierat tungt och soft, snyggt! 😎

ruggigt snygga solon du skapar.

Mellan 01.00-02.00min i låten skulle du kunna klämma in lite skyssta synthprogressioner eller någon melodi från någon synth, Rekomenderar X-pand från Protools 🙂

Tackar ödmjukast kirtaphus. 🙂

Hehe ok, har inte Pro Tools, kör med Cubase SX fast om det är en plugg i vst format så kan man kanske köra den i cubase oxå. 😄

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
😆  Förbannat bra lirat!  😄

Löööve the wah wah !  😆 

Det enda negativa jag kan peka på är att ljudet på den akustiska guran, lite för mycket kropp eller bas, men det kanske bara är mina sketna lurar  😎

Fasen ... Bra-som-fan-bra!

Tackar Hammock! 🙂

Yes jag älskar wahwah oxå. 😄

Yes ackeguran, speciellt solot spelades in väldigt raskt utan vidare förberedelse för mickposition o.s.v. funderar därför på att lägga om det för jag kan hålla med om att det låter lite basigt emellanåt. 😎

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra spelat och grymt bra programerat. Gillar känslan över låten.

Snygga markeringar vid 1:35, man uppmärksammar låten mera på nått sätt när markeringen inte kommer direkt på slaget. Skönt riff som ligger i mitten under samma del också.

Tycker sololjudet är skitbra, väldigt rent vilket jag föredrar!

Whawha-solot var snyggt som fasen, fortsätt att göra sådana.

Bra jobbat

//joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra! Kul att det fortfarande finns musiker som behärskar ett "riktigt" instrument. Tycker inte det finns mkt att klaga på men skulle uppskatta en riktig livetrummis när den ska skeppas ut i handeln! 😳 Skulle lätt kunnat platsat på Steve Vai´s Passion & Warfare platta från förr. Såg att du använde JJ Labs stärkare, har själv sneglat lite på dom på avstånd, men har hittills aldrig testat. Vad kan den jämföras med? Engl, Hiwatt? Vilken modell kör du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött med lite yogurt curry...  😳

Jag har spelat med en som heter Ekestubbe... Det kan väl inte finnas så många i landet...?! 😎

Tanx. 😎

Jasså med vem då, Hinke eller?

Mvh / djonas

Nej, det var en dam i 70 års åldern ifrån Västsidan 😕

Men hon var himla trevlig körledare...

Jaha där ser man. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det här var riktigt helt tok underbart.

Har lyssnat på dina tidigare sånger men  den här slår de andra med hästlängder.

Jag håller inte med de som skrivit att trummorna var för klena. Jag gillar att de är lite avskalade och dom smälter ihop skit snyggt med tablas ljuden. 

Båda tummarna upp!

Tack så mkt morfioro!

Kul att du diggar. 😄 Yes tyckte att avskalade trummor skulla passa fint här för omväxlings skull. 😄

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt underbar låt, grymt sväng! och skön mystik över låten...snyggt arrat och sååå välspelat..ujuj..

Alltid spännande att höra dina låtar!.. 😆

Tack så mkt Valdez! Kul att du diggar den. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt snyggt!

Som vanligt låter det som en liten resa!

Kanske skulle kunna bli ännu häftigare med lite smutsigare trummor!

Två tummar ut ur...

Tackar Kalle. 😳

Du kanske har några coola drums på lager som man kan testa med? 😳

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Nu är jag egentligen fel person att kommentera låtar som bygger på många fina och kompetenta solon då jag är lite småallergisk mot alltför långa utsvävningar med snabba fingrar.

Men...

Har lyssnat på några av dina låtar och det slår mig hur många bra låt -och melodi-ideér du har som jag gärna skulle ha sett i ett annat sammanhang. Aldrig tänkt på att skriva låtar som fler än du, Vai och grabbarna kan framföra?

Tror det var en låt som hette ngt med tourniquet eller nåt som jag lyssnade på en hel del. Riktigt schysst riff i början.

Vet inte om det var ett givande inlägg men men....

Tack så mkt claypool! 😆

Kul att du tog dig igenom låten ändå. :rolleyes:

Yes den heter "This tourniquet won´t tighten my veins", nice att du gillar den oxå. :rolleyes:

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Grymt bra spelat och grymt bra programerat. Gillar känslan över låten.

Snygga markeringar vid 1:35, man uppmärksammar låten mera på nått sätt när markeringen inte kommer direkt på slaget. Skönt riff som ligger i mitten under samma del också.

Tycker sololjudet är skitbra, väldigt rent vilket jag föredrar! 

Whawha-solot var snyggt som fasen, fortsätt att göra sådana.

Bra jobbat

//joakim

Tack så mkt joakim_r!

Kul att du gillar tha wahwah. Kommer mera av den varan inom kort. 😮

Tack för lyssning.

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Grymt bra! Kul att det fortfarande finns musiker som behärskar ett "riktigt" instrument. Tycker inte det finns mkt att klaga på men skulle uppskatta en riktig livetrummis när den ska skeppas ut i handeln! 🙂  Skulle lätt kunnat platsat på Steve Vai´s Passion & Warfare platta från förr. Såg att du använde JJ Labs stärkare, har själv sneglat lite på dom på avstånd, men har hittills aldrig testat. Vad kan den jämföras med? Engl, Hiwatt? Vilken modell kör du?

Tack så mkt Dweeze. 🙂 Yes livetrummis hade inte varit helt fel hehe. 😱

Jag använder en JJlabs från ThundR-serien. En sån här;

jjlabshalvstacksm.jpg

Tack för lyssning. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tack och bock igen!!!

Sparat och går runt och runt på min data här!

Du är grym och grym!!

Tänk om du skulle slå ihop din påse med "IA" ( http://www.freakguitar.com/ )? Han verkar ha samma influenser som du. Ni skulle kunna skapa mästerverk minnsann...

Tack så mkt!

Yes det hade onekligen varit nice att lira med IA. Han e grym. 😛

Tack för lyssning.

Mvh /djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...