Jump to content
Annons

14-åring med rätt så schyssta pipor


spaceman

Recommended Posts

Annons

Båda två är ju helt j*vla otroliga - shit!!! 😏😳😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag klarar inte av barn som sjunger. Usch.

Hahaha! Verkligen? 😏😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit. 11-åringen är abnormalt fenomenal.

Fanns en 7-årig färgad flicka som sjöng på bla Jay Leno en gång... hon var det grymmaste jag någonsin hört! T.o.m värre än de här två... hittar såklart inte videoklippet nu.

Where's Linus when you need him? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alexis Jordan ett namn att komma ihåg. Hoppas hon lyckas bra.

Lyckas som i "utnyttjas av sina föräldrar/manager och släppa en skiva som säljer skitbra och efter en floppande uppföljare och en ytterligare coverplatta glömmas bort, börja knarka, gifta sig med nån snubbe och skilja sig efter en månad och sen eventuellt få jobb som såpa- eller reklamskådis i framtiden"?

Nä, jag blir alltid orolig när det är underbarn i farten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ändå Amy Diamond har någonting speciellt jämfört med dessa två, nämligen ljus röst. 11-åringen och 14-åringen låter precis som vuxna, det tillför inte något speciellt. Ingen skulle reagerat om det helt plötsligt dök upp i radio och ingen sa att de var så unga. Amy har en otroligt ljus röst som inga vuxna kan få till. (undrar vad som händer när hon hamnar i målbrottet? hehe)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker ändå Amy Diamond har någonting speciellt jämfört med dessa två, nämligen ljus röst. 11-åringen och 14-åringen låter precis som vuxna, det tillför inte något speciellt. Ingen skulle reagerat om det helt plötsligt dök upp i radio och ingen sa att de var så unga. Amy har en otroligt ljus röst som inga vuxna kan få till. (undrar vad som händer när hon hamnar i målbrottet? hehe)

Bra skrivet. Jag håller iallafall med. Det är ju dock inte bara Amy som kommer att hamna i målbrottet, det kommer ju även the wonder 11-års kidden också att göra. Jag tror (hoppas jag har fel) att hennes röst kommer att förändras eller till och med förstöras om hon inte aktar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan ni jämföra med Amy Diamond och framställa det som ett bra exempel. Hon kommer ju inte bli nåt annat än en produkt ala Britney Spears. Britney var för övrigt också en barnstjärna. Oavsett om en barnarist sjunger som en vuxen eller hur barnsligt vuxna än må sjunga så är det känslan i rösten som är viktig. Och jag måste ju säga att dessa båda 11 och 14-åringarna har ju känsla i rösten som ligger ungefär 1000 ljusår framför Amys... inte för att amy sjunger dåligt... Men nån vidare känsla i rösten hör inte jag i alla fall.

till Ravioli; Skulle ingen reagera på om dessa var två vuxna tjejer som sjöng i radion? Hmm... en retorisk fråga:

Vad för slags röster reagerar du på när du lyssnar på radion? JAnis Joplin spelas ju inte på radio längre. Och om ingen reagerar på dessa röster i radion, så lär det ju inte finnas nån överhuvudtaget som reagerar på nåt som spelas i radion eftersom dom flesta, oavsett ålder inte kommer i närheten av dessa två.

Sen om man lyssnar mycket på Lordi tillexempel så kanske inte dessa röster inte skulle passa.

om jag säger så här... 11 åringen skulle kunna få mig att gråta floder av tårar om hon sjöng så här och jag lyssnade på henne live. Det skulle inte Amy Diamond få...

Appropå målbrott... robyn slog igenom när hon var 13 och det är väl ett bättre exempel på en artist som redan i tidiga år skrev sina egna låtar och som är mer "artist" än produkt.

ett tips... om det är barnsliga röster ni är ute efter kan jag rekommendera låtar som min brorsdotter gillar. låtar som exempel "hoppa" "shnappy" (felstavat?)

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan ni jämföra med Amy Diamond och framställa det som ett bra exempel. Hon kommer ju inte bli nåt annat än en produkt ala Britney Spears.

Och det kommer inte de andra två att bli eller? 🙂

Jag tror ingen jämförde med Amy. Det var nån som sa: "Amy Diamond watch out" apropå unga artister och då sa jag att jag tyckte hon har en röst som tjänar på att hon är ung. De andra två skulle lika gärna kunna vara 30 bast.

Vad för slags röster reagerar du på när du lyssnar på radion?

Inte mycket. Sånt som låter jävligt speciellt, inte nödvändigtvis virtuost.

om jag säger så här... 11 åringen skulle kunna få mig att gråta floder av tårar om hon sjöng så här och jag lyssnade på henne live. Det skulle inte Amy Diamond få...

Eeeh, men poängen var att hon var 11 bast och sjöng så där, inte bara att hon sjöng otroligt bra.

Appropå målbrott... robyn slog igenom när hon var 13 och det är väl ett bättre exempel på en artist som redan i tidiga år skrev sina egna låtar och som är mer "artist" än produkt.

ett tips... om det är barnsliga röster ni är ute efter kan jag rekommendera låtar som min brorsdotter gillar. låtar  som exempel "hoppa" "shnappy" (felstavat?)

Vad sjutton hade det med "målbrott" att göra?

Ingen skrev att den var ute efter barnsliga röster. Jag är iaf inte pedo! 😏 Jag hade en teori om varför Amy blivit populär.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan ni jämföra med Amy Diamond och framställa det som ett bra exempel. Hon kommer ju inte bli nåt annat än en produkt ala Britney Spears.

Och det kommer inte de andra två att bli eller? 😉

snarare en ny whitney huston... eller michael jacksson om hon börjar dansa nu!😆

hoppas hon håller sig borta från knarket 😉

kul med livliga diskussioner. Det är lite lamt här emellanåt.

Förresten tror jag att Amy har slagit igenom för att hon har haft riktigt bra låtar och produktioner (med tuggumipop mätt...) absolut inte för hennes sångtalang!

snacket om robyn var att hennes röst inte förändrades märkvärt. Den blev lite mer fyllig bara. Robyn ska för övrigt göra en låt med världens bästa grupp Basement Jaxx... Mycket, mycket kul att höra!

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Första reaktionen var... J***VLAR! Vilka talanger. Sedan lugnade jag ner mig och tänkte till. J****VLAR! Vilka pappegojor! :-)

Skulle vara intressant att höra någon "egen" låt med dessa töser. Som det är nu så är de "bara" extremt bra på att härma originalartisternas fraseringar, känsla etc.

Vad det gäller Amy Diamond så har hon redan visat att hon kan göra något eget och "unikt". Man hör direkt att det är hon, vilket jag inte kan säga om de andra tjejerna.

1-0 till Amy Diamond ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...