Jump to content
Annons

Recommended Posts

Cleff (oregistrerad)
Postat

Om man tar och klipper ut en slinga ur ett sångspår, som många DJ's gör och editerar dom lite...typ så det hackar och har sig...det kan vara gjort så att första ordet i slingan 10 ggr samtidigt som en basslinga eller nåt... (nån som förstår vad jag menar?), vad är då ett bra program eller plugin att göra det i? Det är på tok för pilligt att sitta och klippa och klistra i FL för detta ändamål har jag märkt 😆

Om det behövs ett exempel för att höra vad jag menar kan det höras i Partycheckerz - Baby I love your Way (Rob Mayth Mix)...typ en bit in i låten. Låter väldigt nice, så skulle vilja veta om det finns nåt smidigt sätt att få till sånt på.

Annons
Postat

Om jag förstår vad du menar (palla ladda ner låten och lyssna efter...) så är det väl typiskt en sån sak som man kan göra i Logic eller Cubase eller liknande. Har ingen koll på FL men borde d et inte gå där med?

Postat

Du kan använda ganulizer och slicer t.ex. funkar väldigt bra. Om jag förstår dig rätt, har inte hört låten du pratade om.

Postat

Kommer inte ihåg vad den heter, men du kan självklart göra det med den där "grejjen" som hackar upp loopar 😉...

Om du annars har fl-6 så kan du öppna demo prodjektet Blake - Hanging on. Där kan du läsa i notebooken när låten rullar. Vid de tillfällena rösten loopas så står det hur dom har gjort 🙂...

Postat
Du kan använda ganulizer och slicer t.ex. funkar väldigt bra. Om jag förstår dig rätt, har inte hört låten du pratade om.

Word! Granulizern och Slicern är guld värda till vocals! Inte minst när man sysslar med harddance 😉 btw så är Partycheckerz - Baby I love you'r way grym!

Cleff (oregistrerad)
Postat

Ok ska kolla in Granulizern och Slicern...tackar för tipsen. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.