Jump to content
Annons

Genre: Dance Bitches Dance


dbd

Bedömning  

14 röster

  1. 1. Bedömning

    • Baby let me be the pig tonight!
      8
    • Acid express.
      2
    • Shut up, dance, smile.
      3
    • Unknown bodily cavities.
      0
    • This looks infected, doesn't it?
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Doubleheader - Komiyen (remixad av DBD productions)

ARTIST/GRUPP: Cryo & Checkpoint Charlie

GENRE: Dansant material, någon rå variant av progressiv house...

LÅTLÄNGD: 6:17

REMIXARE: Patric Siech & Gustav Söllscher

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP2 - 128 kbps (trashar kvaliten lite, jag vet hihihihi!! =)))))

STORLEK: 5.76 MB

LÅTLÄNK: Play on my cosmic guitar

Ja här är en remix som jag och Gustav gjorde på Doubleheader's Komiyen. Kommer ut om en månad ungefär på Bevlar Music.

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😮 WOW!!

grymt!!

o som ja sa innan.. skadat intro!!

fan vikken mäktig låt!! sparar denna 🙂

sköna percs! o hihaten e nice.. typ white-noise-aktig... kanske skulle sitta me ett kort reverb utan damping därpå...

stutter på vocalen låter svinfett!!

hohoh bästa ja hört på länge!!

EDIT: denna höjer ju humöret till toppnivå!!

EDIT2:

"Play on my cosmic guitar" LOL #1

"Baby let me be the pig tonight!" LOL #2

"Shut up, dance, smile." LOL #3

"Unknown bodily cavities." LOL #4

"This looks infected, doesn't it?" LOL #5

😳😆😆

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar hålla mig undan från att kommentera stajlar som jag inte begriper mig på, men den här laddar jag ner och lyssnar på med glädje. Grymt skönt beat, snyggt sound med massor av läckra detaljer och en helt crazy Kermit-the-Frog-lillebrorsa som studsar runt och kväker "dooom".

Plus oxå för extra Mario-livet som blippar till vid 4:17 och framåt!!

Snurrar på tredje varvet nu i min spelare, grejt. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tufft och energiskt. I like it, även om jag vanligtvis inte (typ aldrig) lyssnar på elektroniskt. Och det är nog ett gott betyg. På sätt och vis. Kanske.

Bra tryck och roliga effekter. Vokalsamplingen blir inte gammal heller vilket är skönt. Tuff melodislinga, vad är det för synt (det där wah-wah-aktiga)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är ju inte min typ av musik alls... men. man kan ju säga om man tycker nåt är bra eller dåligt iaf.

Men detta kan jag inte betygsätta... jag vet inte om detta är bra eller dåligt... jag fick inga vibbar alls 😲 Jag vet inte vad det beror på... men men...

*går och hämtar en bit kladdkaka*

Nej, *tar en tugga*, om du ska imponera på mig så får du allt göra något annat. 😉

Love.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för den fina kritiken från alla! Jäkligt skoj att få fina kommentarer från icke-elektroniskt folk också 😲 Wah-wah synthen är Native Instruments FM-7 och Super Mario-livet är en MS2000B 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Men detta kan jag inte betygsätta... jag vet inte om detta är bra eller dåligt... jag fick inga vibbar alls Jag vet inte vad det beror på... men men...

Det beror på att det inte direkt är gjord för att framkalla några vibbar alls, förutom dansanta vibbar 😲

Nej, *tar en tugga*, om du ska imponera på mig så får du allt göra något annat.  😉

Allright. Shut up, dance, smile. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Härre min je!!!! Detta var nog det bästa jag hört det här året!!!

känslan i låten bara wow. 😄 Kannonbra!

Satt nyss och lirade Wipeout Fussion på ps2 och den har skulle vara störtskön i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

SÄJTEN vilken sväng.. 😛 ..o skapligt skruvat intro..råkul...

Låten har lite tribal flavour över sig tycker jag

hursomhelst är det ännu en rökare till samlingen... kan inte annat än smacka på en 5:a på beatern bara för svänget

..arkiverad i samlingen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju så skönt Dbd. Tack vare att du sparar rätt friskt på t ex Nintendotjafset så gör det att man sitter och väntar på just den lilla melodislingan. Hade den varit inlagd hela tiden ( som jag hade gjort 😎 ) så hade det blivit tjatigt och tröttsamt. Bra gjort. Men ha det så bra.

Edit: Jag får aldrig nog. Så jäkla skön låt bara 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

Attans så ren och fin ljudbild du/ni har åstadkommit! *impad*

Varenda ljud hörs ju klockrent i mixen. 😄

Saknar dock lite mer melodi, men det har ju knappast med låten i sig att göra, utan mer vad jag gillar personligen.

Snyggt jobbat dbd!

Link to comment
Dela på andra sajter

- Attans så ren och fin ljudbild du/ni har åstadkommit! *impad*

- Ren ljudbild? Tycker den låter lite "skitig" vilket är bara nice!

Det var meningen att det skulle låta lite skitigt, samtidigt som alla ljud skulle komma fram bra i mixen. 😉 Det är rätt mycket dist på oljefatstrummorna och bongosen, plus att jag skruvat bort all diskant på reverbet.

Tack ska ni ha allihopa än en gång för den fina kritiken, skoj att ni gillar den!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer ljudbilds-hitler o tycker till ( mitt alias..som jag inte råder så mycket över 🙂 )..men det är inget negg den här gången

Jäkla snajsig kick du har i den här låten. Vars har du hittat den..eller har du fött upp den i ditt lab?

lyssnade vidare idag och hörde det där 8-bitars "power-up-bonus-ljudet".. klockrent..musiken bara stannar och det där ljudet kommer in...vilken mysfaktor det gjorde på totalupplevelsen... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer ljudbilds-hitler o tycker till ( mitt alias..som jag inte råder så mycket över 😄 )..men det är inget negg den här gången

Oh nu blev jag nöjd!

Jäkla snajsig kick du har i den här låten. Vars har du hittat den..eller har du fött upp den i ditt lab?

En musikerpolare vid namn Mike Hirazka har fött upp halva delen i sitt lab, sedan har jag klippt ihop den med en basigare kick, komprimerat dem till förstörelse, EQat dem och tweakat hej vilt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En musikerpolare vid namn Mike Hirazka har fött upp halva delen i sitt lab, sedan har jag klippt ihop den med en basigare kick, komprimerat dem till förstörelse, EQat dem och tweakat hej vilt.

...ja, den är väl aningen lång för att vara tagen rakt ur kakburken i.a.f.. 🙂

Det blir en skön "färg" i botten med så långa kickar, jag har hört det förut, men aldrig brytt mig om att mecka speciellt mycket, men nu blev jag riktigt smittad... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Release imorrn eller?

Jag kan avslöja att vi lägger upp morgondagens släpp redan ikväll, så vill ni ha dbds (Cryo) suveräna mix i 256 kbps-mp3a (och det vill väl alla?) så klicka er till Bevlar nån gång efter Diggiloo. (OBS! Skämt!)

Sorry för skamlös marknadsföring i forumet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...