Jump to content
Annons

Flight - Buildings to Contain Us


Recommended Posts

Tjo,

Tänkte börja med att tacka för alla fina kommentarer vi fick på förra Flightlåten jag la upp på forumet. Nu börjar vi känna oss klara, och har slängt upp en låt på websidan som ni kan lyssna på medan vi screentrycker omslag och bränner skivor.

* LÅTNAMN: Buldings to Contain Us

* ARTIST/GRUPP: Flight

* GENRE: Indierock

* LÅTLÄNGD: 5:54

* KOMPOSITÖR: Tadell

* PRODUCENT: Flight

* EV. MEDVERKANDE: Leo, Joel, Viktor, Einar

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 8mb, typ

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: http://roventskij.net/flight/songs/buildingstocontainus.mp3

Hoppas det smakar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trodde att jag skulle få fler vibbar av Kent och Manic street preachers, men den här låten lutar mer åt Tiger Lou och Jens Lekman.

Låtmässigt sett mer en jättebra albumlåt, än en given singel.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Ja sången låter som nån blandning mellan J Mascis, Conor Oberst och Håkan Hellström på denna 😳 Intressant blandning.

Jag gillar definitivt banjointrot men för min del hade den gärna fått stanna just i introt och som Fidden sa blivit ersatt av en gitarr istället. Kanske inte så spännande, men det hade funkat bättre och mixen hade inte blivit så högertung som den är nu. Kanske att banjon fått återkomma senare i låten, vid 3:54 tex.

Men överlag låter det riktigt bra dethär! Inte lika hookig som America men den känns å andra sidan mer fri, inte lika uptight. Och det är en bra livekänsla på inspelningen, blir sugen på att se er live 😆

Bra jobbat! Den hamnar i MP3-spelaren för mera lyssning på tåget imorrn.

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad roligt att den här letades fram igen. Tackar!

Vi är i full färd med att färdigställa själva skivorna. Omslagen är screentryckta och det är bara ett gäng cdr-skivor kvar att bränna. Bumpar när skivan finns att tillgå 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...