Jump to content
Annons

Sonnert - Supa pang


Vad tycker ni?  

23 röster

  1. 1. Vad tycker ni?

    • Bra
      17
    • Sådär
      2
    • Dålig
      3


Recommended Posts

LÅTNAMN: Supa pang

ARTIST/GRUPP: Peter Sonnert

GENRE: Techno

LÅTLÄNGD: 4:12

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: ca 5 mb

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK :Supa pang

Fick iden till låten när jag satt och samplade ljud ur spelet "Super pang" och "Super bomberman 5" till Snes.

Rösten, Melodin och ett chord är från spelen.

Super pang01.wav

Super pang02.wav

Super pang03.wav

Super bomberman05.wav

Supah pang v2 japp... nu stavas det med H

Hoppas ni gillar den och dess trånga ljud-bild, och jag håller med om att låten är konstig. 😎

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Knäckande hårt! 😄

Härligt knackigt sound på baslinjen.

Frasen Supa Pang går mig på nerverna vid 1:30. 😉

2:14 är verkligen explosivt!

Är det en burköppning i sidosticket 3:13? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

fett

utifrån dina tidigare produktioner så tycker jag att man kan höra att det är sonnert :rolleyes:

riktigt grymt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

jamenvisstförfan!

Det låter Sonnert! Och tjockt!

Kanske bäst hittills! Diggar när basgången kommer in.

Är det bara jag som tycker det låter rätt old school?

Blev kraftigt inspirerad nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar i hörlurar på högsta volym, smärtar härligt i öronen. 😉 Ja lite konstigt är det men himla bra också! Känns äkta! Muller muller pump pump bang bang. Det "busiga" breaket före mitten är snyggt.

Tycker gott den kunde varit typ 6 minuter eller så istället. Nu måste jag ju lyssna på den två ggr. 😉

På nåt sätt känns det väldigt filmiskt, väldigt grafiskt. Med en corny musikvideo till detta skulle det kunna bli värsta konstiga hitten. Skulle funka i nån fightingscen i nån stor påkostad film. Eller en reklamfilm. Hmm.

Kaxigt slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det en burköppning i sidosticket 3:13?
nu när ja lyssnar så håller jag med om att det låter som det. men det är en trumloop från Reaktor som jag kört genom en vocoder.

jag ska nog sampla Öl någon gång bara för det. 😳

Tycker gott den kunde varit typ 6 minuter eller så istället. Nu måste jag ju lyssna på den två ggr. 

På nåt sätt känns det väldigt filmiskt, väldigt grafiskt. Med en corny musikvideo till detta skulle det kunna bli värsta konstiga hitten. Skulle funka i nån fightingscen i nån stor påkostad film. Eller en reklamfilm. Hmm.

tanken har slagit mig. ja kanske ska ha japan chillet en gång till (1:18) i slutet och släppa loss det ännu en gång.

Kul att ni gillar

Link to comment
Dela på andra sajter

Supah-pang.. takes me back. Snes va ju the shit en gång i tiden.

riktigt bra låt också, händer en del fyndiga grejer å har tryck. sitter dock på små och risiga högtalerz nu.

tummen upp

Detta va ditt 707e inlägg 😱😳😄😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt pumpigt och flåsigt. Jag älskar när du gör sånthär tokpumpiga saker. Blir helt studsig i benen. Däremot så skulle jag nog om jag fick min vilja igenom plocka bort den där rösten lite mer. Den är rätt skoj, men den blir lite tjatig. Älskar dina söndertrasade basljud eller vad det är som sprakar extra tydligt där i början.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt pumpigt och flåsigt. Jag älskar när du gör sånthär tokpumpiga saker. Blir helt studsig i benen. Däremot så skulle jag nog om jag fick min vilja igenom plocka bort den där rösten lite mer. Den är rätt skoj, men den blir lite tjatig. Älskar dina söndertrasade basljud eller vad det är som sprakar extra tydligt där i början.

jo jag kanske ska ta och arbeta om och alternera och plocka bort rösten på sina ställen.

gällande basljudet är det samma i stort sett hela tiden... det beter sig bara olika beroende på komprisionen.

Super pang01.wav

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket drag! Du är jävligt duktig. Jag gillar verkligen det här. Men vocal-samplingen blir lite tjatig efter ett tag, överväg att minska lite på den så har du en fempoängare!

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag kanske ska ta och arbeta om och alternera och plocka bort rösten på sina ställen.

Finemang! Den går lätt på nerverna som jag sa 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jo jag kanske ska ta och arbeta om och alternera och plocka bort rösten på sina ställen.

Finemang! Den går lätt på nerverna som jag sa :rolleyes:

jag tycker iofs att det är charmigt med det tjatiga...

men jag ska arbeta om den en aning

Link to comment
Dela på andra sajter

Ny version uppe i förstaposten.

Nu har jag sorterat bort lite gulligt "supa pang" men jag envisas ändå med att ha kvar ganska mycket.

jag har också lagt till lite smådetaljer.

Jag börjar bli full nu och jag har spelat den högt några gånger, den är bra nu.

Hur vet jag det? jag blir aggresiv 😉😄😉😉🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Kick och bas sitter perfekt, gillar det skarpt! Ahh percsen är heavy! diggar dina fx.

vocalerna är bra inmixade i låtens stämning och sitter klockrent!

Så elakt, så tungt, så bra! Jag har faktiskt inget att klaga på, hade röjjt vilket dansgolv som hellst!

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Skitbra låt! En femma. Vill ut och åka bil snabbt snabbt, svettas och göra idiotiska omkörningar på smala vägar och trycka mätaren i botten. Låten. Tycker du kan flippa ännu mer. Och skala ner breaksen lite, låta det pumpa lite längre sträckor ibland.

Men galet bra! Du har det

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...