Jump to content
Annons

Z theme song


Mutz

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Z theme song

* ARTIST/GRUPP: Zakrisdals goa gubbar

* GENRE: Punk/rock

* LÅTLÄNGD: 3,08

* KOMPOSITÖR: Peter Persson / Mats Lindström

* PRODUCENT: Peter Persson / Mats Lindström

* EV. MEDVERKANDE: Lars Tegel på trummor + 20 kalasfulla arbeter från Zakrisdalverken

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 4,3meg

* STATUS: Klar

Jo vi är 3 arbets kammrater från Zakrisdalsverken AB i Karlstad som lirar lite covers i ett gammalt skyddsrum beläget källaren på jobbet. Där vi även har spelat in låten. Vi har pratat länge på att göra en skön Z-låt, en riktig kamplåt för arbete som vi alltid älskar. Spec på måndag morgon kl 06,00... 😆

Så här e resultatet! Den var även med i punkfestivalen om ni tycker er känna igen den. Men lägger upp den här med för att få lite mer kommentarer.

Sen drog vi ihop till en skön firma fest med massa bira så hade jag 20 härligt fulla gubbar som körade, va en fröjd att se! 😆

EDIT: La till lite mer info!

Z_theme_song.mp3

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Den var även med i punkfestivalen om ni tycker er känna igen den.
Aha, så var det! Jag kände igen titeln när jag klickade på tråden. 😕

Medusa-vibbarna med introrösten känns fortfarande sådär,

men däremot tycker jag att ni fick ett skönt driv i både bas och trummor och "ett bra ös". 😉

Enkelt och catchy!!

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

🙂 Det värmer ett karlstadshjärta 😎

Det är en kul grej ju, svårt att säga bu eller bä... Eller har jag missuppfattat allt? Arbetarna vill köra artistgrejen ett tag istället?! 😏

hehe.. Ja gubbarna var grymt taggade när dom fick vara med och spela in för första gången.. Dom var änna jävla rockstars!!

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  Det värmer ett karlstadshjärta  😄

Det är en kul grej ju, svårt att säga bu eller bä... Eller har jag missuppfattat allt? Arbetarna vill köra artistgrejen ett tag istället?!  😏

hehe.. Ja gubbarna var grymt taggade när dom fick vara med och spela in för första gången.. Dom var änna jävla rockstars!!

Haha? Rockstars i blåställ?! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂  Det värmer ett karlstadshjärta   😄

Det är en kul grej ju, svårt att säga bu eller bä... Eller har jag missuppfattat allt? Arbetarna vill köra artistgrejen ett tag istället?!  😏

hehe.. Ja gubbarna var grymt taggade när dom fick vara med och spela in för första gången.. Dom var änna jävla rockstars!!

Haha? Rockstars i blåställ?! 😎

Skojjar du eller!!! Inte tråkigt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojjar du eller!!! Inte tråkigt!

Hahaha nej inte tråkigt på nåt sätt. Snarare lätt underhållande. Svårt att få ihop bilden i huvet bara... Oljiga arbetare som välter fatet med kola och kastar flaskan med Crystal i väggen när en tagning går snett liksom 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Skojjar du eller!!! Inte tråkigt!

Hahaha nej inte tråkigt på nåt sätt. Snarare lätt underhållande. Svårt att få ihop bilden i huvet bara... Oljiga arbetare som välter fatet med kola och kastar flaskan med Crystal i väggen när en tagning går snett liksom 😉

Hehe inte tråkigt menade jag inte som du trodde.. Tänkte du skulle förstå... Som är från krokarna. Inte tråkigt menade jag som en höjdare!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... Kul punkrökare! Hade året varit 1995 så hade ni varit kontrakterade.

Gött! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra punk, diggas som fan! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker detta är kul punk. Kanske inte så rebelliskt men absolut musikaliskt och jag tycker nog att ni lyckas förmedla energin rätt så bra. Punk är 90 % energi o attityd o 10 % musik imo. Den balansen (?) har ni inte men funkar bra ändå 😉 .Inspelningen är lite ojämn. Lyssnar iofs i datahögtalare men upplever att trummorna är mer "skitiga" än gitarrerna som är lite "för" rent o bra inspelat. Anyway Good work! / Mikke

edit spelling

Redigerat av MikkeÖland
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe... Kul punkrökare! Hade året varit 1995 så hade ni varit kontrakterade.

Gött!  😄

hehe det vette fan!

Tackar för kommentaren.

Det är klart att ni hade! Kommer du inte ihåg hur banden lät då? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...