Jump to content
Annons

Recommended Posts

Funderar i min stilla värld..

Funkar M-powered med andra ljudkort än M-audio?

eller är man låst till M-audio resen av livet? 😆

Har fått för mig att M-audio´s Firewire inte är dom stabilase av ljudkorten på marknaden

Så man kanske byter till nått annat i framtiden, så där av min fråga!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enda anledningen att Digidesign släppte PT till M-Audio var att Digi/Avid köpte upp dem.

Så om inte digi köper några fler ljudkortstillverkare så är det inte troligt att det kommer dyka upp till något annat fabrikat.

Har du kollat in Digidesigns egna ljudkort förresten? då får du ju med PT gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har tittat in Digidesign ljudkort, och tycker inte dom har samma utbud som M-audio. I kvaliteé slår dom ju M-audio med hästlängder men dom har ett annat pris också.

Den enda skulle vara Mbox2 då, men den har ju inte fått så bra betyg och är USB

vilket är minus, verka strula lite när man läser här på Studio.

Grejen är att jag redan har M-audio så det hade varit lätt att bara fixa M-powered.

Men sen när jag läser vidare på deras hemsida fick jag för mig att det går inte att köra Ezdrummer än. Trilogy vet jag inte heller om det funkar merdM-powered, så nu är jag riktigt kluven hur jag ska göra? 😏

Det skulle finnas något mellanting mellan 002 och M-box2 typ en "002light" 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag har tittat in Digidesign ljudkort, och tycker inte dom har samma utbud som M-audio. I kvaliteé slår dom ju M-audio med hästlängder men dom har ett annat pris också.

Den enda skulle vara Mbox2 då, men den har ju inte fått så bra betyg och är USB

vilket är minus, verka strula lite när man läser här på Studio.

Grejen är att jag redan har M-audio så det hade varit lätt att bara fixa M-powered.

Men sen när jag läser vidare på deras hemsida fick jag för mig att det går inte att köra Ezdrummer än. Trilogy vet jag inte heller om det funkar merdM-powered, så nu är jag riktigt kluven hur jag ska göra? 🙂

Det skulle finnas något mellanting mellan 002 och M-box2 typ en "002light" 😛

digi001, fast det är inte kompatibelt med mer än PT 6.4.. har ett själv..men väntar på mitt digi002..

Link to comment
Dela på andra sajter

MiSt (oregistrerad)
Det skulle finnas något mellanting mellan 002 och M-box2 typ en "002light" 🙂

Verkligen! Själv har jag en Mbox 2 och är nöjd, men det skulle vara grymt med ett lite fetare ljudkort med fw och några fler ingångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Är det nått som strular med M-box2 och LE

I Studios test fick den väl inte dom bästa värdena, Typ 48khz och "THD+Brus" nivåer och IMD (rena signaler) men är den något man märker av?? om man inte gör Toto produktion. 🙂

Är det värt att köpa en utan Factorypaketet? eller måste man ha Factory för att det ska låta bra?

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag snackade med Toontrack och EZDrummer kommer i RTAS-variant i Juli/Augusti... De håller på att utveckla den och uppgraderingen blir gratis så sett 😉 Jag kör den också via VST-2-RTAS så länge, men det ska bli gött när den kommer "på riktigt" 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

låter kanon 😮 Då ska jag föröska hitta något bra pris på en Mbox2 😆

Det jag tycker är bra att man får med en Dvd, instuktion Method One.

Det var några år sen jag höll på med Protools.

Har en annan fråga VST-2-RTAS finns den programet att ladda som gratis någonstans eller köper man det?

jag har bara hört talas om det,

Det låter bra för man har ju massvis med bra VST pluggar kvar

fast dom kanske intr behövs när man får med så bra pluggar från Digidesign.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

låter kanon 🙂 Då ska jag föröska hitta något bra pris på en Mbox2 😄

Det jag tycker är bra att man får med en Dvd, instuktion Method One.

Det var några år sen jag höll på med Protools.

Har en annan fråga VST-2-RTAS finns den programet att ladda som gratis någonstans eller köper man det?

jag har bara hört talas om det,

Det låter bra för man har ju massvis med bra VST pluggar kvar

fast dom kanske intr behövs när man får med så bra pluggar från Digidesign.. 😕

bra val!

vst wrappern kostar pengar ja! finns här!

funkar med en del pluggar endast.. dessvärre.. har den själv, men använder den inte så mkt!

har du osx ska du kolla in här!

hoppas det är till ngn hjälp!!

Mvh

Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...