Jump to content
Annons

Dubbla ljudkort är det möjligt...


tomazopantera

Recommended Posts

Har skaffat en ny dator med tonvikt på multimedia. Har fått datorn med ett Creative X-fi surroundkort med 7.1 Thx. Kortet verkar jättebra på multimedia men räcker inte riktigt till om man vill hålla på med musik.

Kan jag trycka in mitt gamla Emu0404 och köra med två ljudkort där det ena är avdelat till mitt Cubase? Är det möjligt? Kommer det att fungera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har kört med 2 ljudkort i >3 år nu. Funkar utan problem för min del. En viss skillnad kanske eftersom jag har ett internt och ett FireWire-kort. Fast egentligen inte . . .

Funkar bra i Cubase/WaveLab att styra vilket kort man vill jobba med i alla fall.

Varför inte pröva och se :-D Kan det bli värre än att du måste formattera om hårddisken och återinstallera Windows om det skiter sig . . . 😳

Ett bra sätt att städa på. 😄

Edit Tyrrkflel

Redigerat av Ulf_A
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan också verifiera att det fungerar utmärkt. Installera utan ditt audiokort från början, så att Windows vet vilket kort som ska användas. Då fungerar det smidigast, har jag en känsla av...

Själv har jag kört med dubbla ljudkort i alla år jag har kört musken på PC (ca 8-9 år vid det här laget). Från början var det ett SoundBlaster Live och ett RME Hammerfall9652 - och det fungerade helt perfekt - trots att de på den tiden delade IRQ med varandra i Win98 (ej SE)! 🙁

Numera kör jag med ett ljudkort som är inbyggt på moderkortet - och ett RME HDSP9652, i XP - och det har inte dykt upp några som helst problem hittills... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...