Jump to content
Annons

billig nybörjarstudio


robertus

Recommended Posts

Hej vänner (o alla ovänner me för den delen :rolleyes: )

Har en polare som har en dotter som är femton bast. De vill inte lägga ut alltför mkt pengar på grejer så frågan är vad jag ska rekommendera. Det finns ju hur mkt som helst. Kraven som finns att Kunna spela in gitarr, synt och sång

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
M-audio audiophile: 1800:-

Billig stormembrans kond.mic: 900:-

mixer: 1000:-

sladdar&bös: 299:-

tot: 3999:-

plus program 900kronor (cubasis vst)

Eftersom Cubasis inte kan uppgraderas, så är Cubase SE (alternativt Studio Case, där man förutom Cubase SE även får med några trevliga VSTi...) ett bättre val. Den lilla extra kostnaden är väl spenderade pengar, eftersom man då kan uppgradera om man tycker att man vill upp på en häftigare version efter ett tag... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fråga angående Cubasis VST 5 ( kan lika gärna slänga in den här istället för att klegga ner forumet med ännu en tråd ).

Automatiseringen? Hur fungerar den? Jag har fått för mig att det inte sker på vanligt "rita streck som syns direkt på spåret"-manér.

P.S Om man ska köpa en budgetsequenser under 1000:- för att köra midi och audio samtidigt i, vad ska man satsa på då? Magix Music Studio 2005 DeLuxe verkar ju inte helt fel heller och inte Cakewalk Home Studio heller ( men den ser ut som stryk ). Skulle ju iochförsej kunna köpa Cubase SE men det känns som om man bara får ett tomt program där man inte kommer att använda sig av hälften av alla funktioner men sakna dem man verkligen behöver.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

tracktion (som mackie distribuerar nu) har väl fått rätt bra kritik också och är tydligen lättanvänt.

http://www.mackie.com/products/tracktion/

skulle inte rekommendera fl studio om man främst ska använda det som inspelningsprogram. testade demo och tyckte det var omständigt. sjysst om man jobbar mycket med loopar och patterns dock (och då jag ändå skulle rekommendera reason men det är väl en smaksak).

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Tracktion är tämligen kompetent för sitt pris, typ 600 kronor. Jag fick ett recensionsex av det här för några månader sen och tyckte det var behändigt och fint. Lättjobbat som sagt.

Laddade precis hem och testade demon, men tyckte inte programmet hade ett enda rätt. Kändes som om man klev in i en lekstuga när man startade, och dessutom tyckte jag midi-delen var jäkligt otajt (beror säkert på nån inställning nånstans). Mackie ska bygga fina mixerbord och hålla fingrarna borta från mjukvaruprogrammeringen! Det var i alla fall mitt spontana intryck.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...