Jump to content
Annons

In golden light


Recommended Posts

LÅTNAMN: In golden light

* ARTIST/GRUPP: Staffan "tokai" Widmark

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 4.01

* KOMPOSITÖR: Staffan "tokai" Widmark

* PRODUCENT: Staffan "tokai" Widmark

* EV. MEDVERKANDE: Staffan "tokai" Widmark

* INSPELNINGSÅR:

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 5.51

* STATUS: demo, tror jag

* LÅTLÄNK:)

Trots att jag sjöng i min förra låt Copenhagen "I´ve got no planes for Greece or Spain, I rather go to Copenhagen" så har jag varit på Grekland en vecka och återupptäckte denna låt i min mp3 spelare, en låt som jag gjorde förra året, nu med lite ändringar. Lite tillbakalutad feeling tycker jag.

In_golden_light.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
toiletbrush deluxe (oregistrerad)

Måste kommentera din låt bara för att jag spelar på en Tokai!

Dom gör jävligt bra les pauls...

gillar stämmningen i låten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäddrar vad mycket go musik det görs. Missar säkert 90% av allt hörvärt här på forumet. Så snygg brytning mellan vers och refäng. Sköna växlingar och bland det bästa här är stråkarret, kommer in så jäkla snyggt. I första vändan nästan lite arabisk-klingande det kunde du ha utvecklat mer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Minus: engelskan känns svajig. Gitarren i början känns nästan lite otight.

Plus: Soft låt. Bra "groove". Så låten är det inget fel på!

Bra, bra! 🙂

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie skrev: Minus: engelskan känns svajig.

Jag vet. Eller menar du att att det är fel i engelskan? typ grammatik, osv?

Håller nog inte med om att gitarren är otight i början. Den ligger helt rätt i Cubase. Möjligen spökar tamburinen där. Vad jag kanske borde ha gjort är att spela mera otight. Fattar du vad jag menar? Alltså mer organiskt. Tamburinenen är ju väldigt kvantiserad. Eller så göra tamben mer svajig...?

Equality: lite arabisk-klingande det kunde du ha utvecklat mer

Svar: Det gäller att vara sparsmakad eller vad det heter.

toiletbrush deluxe. Tack för din kommentar. Visste inte att Tokai också gör (gjorde) Gibson kopier.

Som ni ser har jag inte ännu utvecklat tekniken att kopiera inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra komposition, speciellt refrängen tycker jag sätter sej! Kunde gärna varit lite kör med i den. Verserna är möjligen lite svagt sjunget volymmässigt? Fint med flöjtljudet i bakgrunden!

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Bara för alla tokai intreserade... så kan jag berätta att tokai lever och fodas trots stäömningar från Gibson osv... 😄 go låt... skönt halvdistat ljud på guran.. ett litet minus till gitarren i introt den är alldeles för svajig för att det ska funka.. lägg om och posta igen
Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda som stör mig är faktiskt tamburinen på verserna.

Den känns bara stressande. Den ligger bra i refrängerna.

Skönt med elpianot. Och guran.

Redigerat av Bebopkeys
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Efter att ha lyssnat på låten finns där en stressgrej som du säger. Jag ska göra som du säger, fimpa tamburinen i versen. Menar du också i den första versen?

Jag återkommer med en uppdatering.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren stajo och Richie76

Ang dig Richie76 så är det ingen panflöjt utan en japansk flöjt vad den nu heter, shakuachi, tror jag

Men alltså vad skulle du ha velat ha där istället för en flöjt? Vore intressant att höra.

Min tanke var att skapa lite flumkänsla eftersom det liksom ingår i musikens tema som ju är rätt så...vad ska jag säga hippie, kanske, men med en tydlig popstruktur. Personligen gillar jag väldigt mycket den brytning rent kompostionsmässigt som "sticket" med fljöjten skapar, å andra sidan ackordmässigt rätt utnyttjad men ändå...

Angående gitarrfiguren i början, som en del inte gillar rent rytmiskt, tar jag bort den. Svårt att ställa in samma gitarrljud igen. Den återkommer i och för sig senare i låten så det behåller jag. Jag återkommer med en uppdatering hoppas jag. Med kanske lite körsång också i refrängen 91:an! Tack för att ni gillade låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...