Jump to content
Annons

Vilka VST synthar


algifari

Recommended Posts

Hej alla! Har hållt på med musik ett tag men mest gammal snes/tvspels musik och sånt, tänkte börja försöka med nått mer åt trance hållet. Fast då började jag fundera vilka vst synthar som passar sig för det ändamålet? Är inte jätte insatt i ämnet, fick låna en cd med pro-53 som jag tyckte väldigt mycket om 😆 .. Nån som har några förslag? Räcker det med kanske en eller två? Ska man sattsa på en för leads specielt och en för enbart bas-ljud eller är det nån som har båda i samma?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är inte så hemma på trance, men vad jag har förstått så är väl Reason ett av dom bättre programmen till sån musik? Det stödjer iofs inte VST eller VSTi...

Om jag ska tipsa om en ruggigt bra VST synth så är Korg Legacy Collection (en samling med VST instrument iofs) ett alternativ. Där finns de flesta roliga möjligheter, både med förinställda ljud och att ratta fram själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Reason går bra till trance, men det är nog inte så himskans mkt bättre än något annat. Gör inte själv trance, men föredrar flexibiliteten i andra program. Syntar som kan passa till trancemattor skulle kunna vara otroligt många. En del gör det bra, en del gör det sämre. Testa Blue eller Albino. Syntar signerade av Rob papen. Annars har vi ju Vanguard, Z3ta eller hur det stavas. Legacy collection är inte alls dum, låter sjukt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min rekommendation skulle hamna på V-sation och z3a+ om det skall vara trance,, annars är ju Reason ett givet val! Intuitivt och lättarbetat, väldigt bekvämt för att göra trance och annan danceinspirerad musik.

Över lag så låter dagens VST-syntar riktigt bra.

Redigerat av Light Head
Link to comment
Dela på andra sajter

Cakewalk Rapture

Linplug Octopus

Albino

Blue

Vanguard

Novation V-station

Ravity(S)

listan kan göras längre.

det finns många relativt "små" syntar som är kanon att jobba med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...