Jump to content
Annons

PUNKROCK!


Recommended Posts

LÅTNAMN: AMMUNITION

ARTIST/GRUPP: GOLDCRUSH

GENRE: PUNK

LÅTLÄNGD: 2.22 min

KOMPOSITÖR: MATHIAS SVENSSON(TUFFTUFFTUFF)

TEXT: LOUISE HELLMAN

PRODUCENT: MATHIAS SVENSSON

EV. MEDVERKANDE: GOLDCRUSH

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,33mb

STATUS: Färdig demo

Slänger upp en ny sång med GOLDCRUSH. Inspelad i replokalen och i mitt vardagsrum..Sången är egentligen inte ny då, men inspelningen är färsk..ehh,ja, smaklig måltid 😛

AMMUNITION.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Betrakta mig som en senil pensionär som tänder på Rough Trades 25-årsjubileumsutgåva. Där allt var möjligt-Känns som om ramarna blivit trängre på dessa år. Inte desto mindre hon sjunger som en prinsessa-Men varför all denna konformistiska hårdrock? Tempot är rätt men inte den masiva muren. Fatta att hårdrockare och punks var som katt och hund när det begav sig. Först ut med upptempolåtar var Dead Kenedys, Disscharge och en handfull till. INGEN av dessa körde hårdrockdubblabaskaggaretc. När det gäller gitarrspelet var det också helt olika aproach. Punkare spelar inte solon eller har femton effektpedaler. Däremot spelar man händerna blodiga i rytmfrenesi. Att jag skriver så mycket innebär väl att jag tror att ni är framtidens hopp? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Betrakta mig som en senil pensionär som tänder på Rough Trades 25-årsjubileumsutgåva. Där allt var möjligt-Känns som om ramarna blivit trängre på dessa år. Inte desto mindre hon sjunger som en prinsessa-Men varför all denna konformistiska hårdrock? Tempot är rätt men inte den masiva muren. Fatta att hårdrockare och punks var som katt och hund när det begav sig. Först ut med upptempolåtar var Dead Kenedys, Disscharge och en handfull till. INGEN av dessa körde hårdrockdubblabaskaggaretc. När det gäller gitarrspelet var det också helt olika aproach. Punkare spelar inte solon eller har femton effektpedaler. Däremot spelar man händerna blodiga i rytmfrenesi. Att jag skriver så mycket innebär väl att jag tror att ni är framtidens hopp? 😏

Öh!! Kalla det inte punk då kanske??

Kanske punk/rock´n´roll?? Kanske...?

:rolleyes:🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Att jag skriver så mycket innebär väl att jag tror att ni är framtidens hopp? 🤪
..inte illa, haha 😱
He he kul med en så tung punklåt.  🙂

Tyckte att det var lite vär hårdrockigt i mina HiFi lurar men i monitor lurarna lät det skönt skitit,smått överstyrt och skramligt om hela mixen. 😎 B) 😎

..kanske vi egentligen spelar hårdrock bara att vi inte fattat det själva..tack, tack 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

  Har lyssnat igenom de andra låtarna ni har på eran hemsida och ni är fortfarande lika bra  :rolleyes:  😏

Men några av de andra sångerna på hemsidan är rätt gamla(Darling, Sick och Huh) och inspelade med "trummaskin"(ja, programmerade trummor då för att vara lite mer exakt), bara PM:a om du vill att jag ska skicka lite nyare versioner till dig : o )

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött röj! Inte lika catchy som Long Faces, men bra ändå. Sångerskan är guld värd, hon ÄR ert sound, hälsa henne det! Det låter som att mastern eventuellt är lite överkomprimerad, verkar pumpa lite på några ställen, men det kanske är mina högtalare som skojar med mig.

Kör hårt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tuff, hur gör jag när jag vill köpa en skiva?

Okej..2 alternativ..kanske det finns flera?!?:

1. Jag skickar dig sånger via email..Wave om du vill, så kan du bränna själv.

2. Det vi har kvar i demo-väg är en GOLDCRUSH-UK-TOUR-special-edition-grejj som vi har några ex kvar av, som du kan få köpa om du vill. Den är väldigt primitiv, utan tryck på cd:n, bara lite text, svart-vit utan bilder. Pris..vad säger vi, 20:- + porto?!? Tråkigt för dig som måste skicka pengar(om inte nån vet hur man överför pengar till ett annat land på ett smart sätt utan massa avgifter?) och därmed betala porto 2 gånger så, eftersom du sagt så snälla saker om oss, så säger vi 25:- INKL porto...äh, 20 :- INKL porto.

Välj själv,määän 😮)

..och så har vi ju pins och t-shirts(svarta med vit text, inte som på hemsidan) också, haha..

Gött röj! Inte lika catchy som Long Faces, men bra ändå. Sångerskan är guld värd, hon ÄR ert sound, hälsa henne det! Det låter som att mastern eventuellt är lite överkomprimerad, verkar pumpa lite på några ställen, men det kanske är mina högtalare som skojar med mig.

Kör hårt!

Tack, tack:o)Ja, vi har annlitat samma mastergubbe som Amy Diamond..vi hörde hennes skiva och tänkte "SHIT, han ska vi ha.."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tuff, hur gör jag när jag vill köpa en skiva?

Okej..2 alternativ..kanske det finns flera?!?:

1. Jag skickar dig sånger via email..Wave om du vill, så kan du bränna själv.

2. Det vi har kvar i demo-väg är en GOLDCRUSH-UK-TOUR-special-edition-grejj som vi har några ex kvar av, som du kan få köpa om du vill. Den är väldigt primitiv, utan tryck på cd:n, bara lite text, svart-vit utan bilder. Pris..vad säger vi, 20:- + porto?!? Tråkigt för dig som måste skicka pengar(om inte nån vet hur man överför pengar till ett annat land på ett smart sätt utan massa avgifter?) och därmed betala porto 2 gånger så, eftersom du sagt så snälla saker om oss, så säger vi 25:- INKL porto...äh, 20 :- INKL porto.

Välj själv,määän 😎)

..och så har vi ju pins och t-shirts(svarta med vit text, inte som på hemsidan) också, haha..

Gött röj! Inte lika catchy som Long Faces, men bra ändå. Sångerskan är guld värd, hon ÄR ert sound, hälsa henne det! Det låter som att mastern eventuellt är lite överkomprimerad, verkar pumpa lite på några ställen, men det kanske är mina högtalare som skojar med mig.

Kör hårt!

Tack, tack:o)Ja, vi har annlitat samma mastergubbe som Amy Diamond..vi hörde hennes skiva och tänkte "SHIT, han ska vi ha.."

Ni är Norge baserade va? Kan man inte bara skicka pengar i ett kuvert?

EDIT: Äh, du kan väl skicka låtarna till mig så köper jag en t-shirt och någon/några pins istället! Coolt va! 😱

Men som sagt, man kan väl skicka pengar i kuvert?

ELr har du användning för svenska pengar? 🙂😄

Redigerat av Overkill
Link to comment
Dela på andra sajter

EDIT: Äh, du kan väl skicka låtarna till mig så köper jag en t-shirt och någon/några pins istället! Coolt va! cool.gif

Men som sagt, man kan väl skicka pengar i kuvert?

ELr har du användning för svenska pengar?

Det låter ju som en kanonlösning, den kör vi på 😄 Jadå, man kan skicka pengar i kuvert, har aldrig blivit blåst på det så vitt jag kan komma ihåg. Norska pengar är en KLAR fördel. Tror ingen av oss ska hem till Sverige en på ett tag..det är inte OMÖJLIGT med svenska pengar, men, som sagt, en klar fördel med norska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,vi tar nog hellre svenska än danska 🙂..Priserna på hemsidan står i norska,men så blir det ju tyvärr lite extra med frakt,hur mycket kostar det att skicka en t-shirt från Norge till Sverige?Bara ge mig din emailadress så ska jag skicka sånger:o)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...