Jump to content
Annons

MÅSTE ha sångare!


EkenMusiX

Recommended Posts

Tjenare, jag söker en hårdrockssångare som jag skulle kunna samarbeta med över nätet ( hahahahah 😲 )

då söker jag ungefär hammerfall, edguy, Lordi 😄 sångare, om ni fattar ungefär vad jag menar

sångaren ska ha känsla själv, att t.ex kunna komma på bra texter, och sjunga härliga meloodier automatiskt 🙂 ( gehör, och känsla )

Men också såklart, kunna sjunga bra!

jag står för all annan bakgrundsmusik isf 😆

vore jättetacksam om det finns någon som känner sig motiverad! 😉

exempel på vad jag behöver sång på: exempel

hör av er!

//Eken

Redigerat av mars_volta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 96
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Synd att ingen har nappat än hoppas någon gör det för dina låtar skulle bli så mycket bättre med lite sång. .Det skulle vara grymt om du hade sång till Final course.

I så fall skulle det vara en sångerska som hon som sjunger i nightwish 🙂

Hoppas hon har tid (hehe) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att ingen har nappat än hoppas någon gör det för dina låtar skulle bli så mycket bättre med lite sång. .Det skulle vara grymt om du hade sång till Final course.

I så fall skulle det vara en sångerska som hon som sjunger i nightwish 😄

Hoppas hon har tid (hehe) 😄

lyssna ! exakt 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att ingen har nappat än hoppas någon gör det för dina låtar skulle bli så mycket bättre med lite sång. .Det skulle vara grymt om du hade sång till Final course.

I så fall skulle det vara en sångerska som hon som sjunger i nightwish 😎

Hoppas hon har tid (hehe) 😎

nej, en kille! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Kan vi sluta bumpa den här tråden då?

neej! verkligen inte, bara för att jag har hittat en sångare betyder väl inte det att jag är nöjd, om han är dålig ( vilket jag inte tror iofs men ) så då är det skitbra att ha fler på lager! hehe 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ba-da-bump!

"baladfint, men ändå trycka i lite med rösten..." 😏

Tänker du dig typ The Darkness eller?

eller. man ska kunna sjunga fint och sjunga ut, samtidigt som man kan trycka i lite ibland som i dom flesta hårdrocksbanden

Link to comment
Dela på andra sajter

sångaren ska ha känsla själv, att t.ex kunna komma på bra texter, och sjunga härliga meloodier automatiskt 😱 ( gehör, och känsla )

Du vill alltså ha nån som skriver låtarna åt dej? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

sångaren ska ha känsla själv, att t.ex kunna komma på bra texter, och sjunga härliga meloodier automatiskt 🙂 ( gehör, och känsla )

Du vill alltså ha nån som skriver låtarna åt dej? 😱

nej, jag fixar all annan musik, men vi ska kunna jobba tillsammans

( han kommer på sångstämmorna )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag söker en hårdrockssångare som jag skulle kunna samarbeta med över nätet ( hahahahah 😄 )

då söker jag ungefär hammerfall, edguy, Lordi 😄 sångare, om ni fattar ungefär vad jag menar

sångaren ska ha känsla själv, att t.ex kunna komma på bra texter, och sjunga härliga meloodier automatiskt 😄 ( gehör, och känsla )

Men också såklart, kunna sjunga bra!

jag står för all annan bakgrundsmusik isf 😄

vore jättetacksam om det finns någon som känner sig motiverad! 😄

exempel på vad jag behöver sång på: exempel

hör av er!

//Eken

intressant koncept att skriva bakgrundsmusik och låta någon annan komma på melodin och texten. Det betyder ju att personen som kommit på melodin & texten automagiskt har fler rättigheter till låten än du 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare, jag söker en hårdrockssångare som jag skulle kunna samarbeta med över nätet ( hahahahah 😄 )

då söker jag ungefär hammerfall, edguy, Lordi 😄  sångare, om ni fattar ungefär vad jag menar

sångaren ska ha känsla själv, att t.ex kunna komma på bra texter, och sjunga härliga meloodier automatiskt 😄 ( gehör, och känsla )

Men också såklart, kunna sjunga bra!

jag står för all annan bakgrundsmusik isf 😄

vore jättetacksam om det finns någon som känner sig motiverad! 😄

exempel på vad jag behöver sång på: exempel

hör av er!

//Eken

intressant koncept att skriva bakgrundsmusik och låta någon annan komma på melodin och texten. Det betyder ju att personen som kommit på melodin & texten automagiskt har fler rättigheter till låten än du 😄

Jag jag har sett det här förut, band som söker sångare. Allt är klart förutom text och melodi. Låten blir ju inte dåras då utan melodi och textförfattaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var inte min mening att hacka, förstår om man vill ha tag i folk som gör det man inte kan. Var själv rätt irriterad i studion på att jag är så dålig på trummor.

Jobbigt det här när man skall vara låtskrivare, textförfattare, gitarrist, basist,pianist,batterist,produsent,inspelningstekniker och sångare mm mm. Inga små krav på oss hemstudiopulare.

Kan dock vara bra för honom att veta att om han gör massa bakgrunder ( för det är ju det det blir och det blir något bra av det så kommer inget att tillfalla honom då han varken gjort text eller melodi. Men är det bara samarbete på kul han vill åt så spelar väl sånt mindre roll.

Tror det blir enklare att hitta någon som vill lägga sång på hans låtar om han skriver text och meoldi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...