suxxid (oregistrerad) Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Hej ! đ Jag Ă€r inte sĂ„ haj pĂ„ allt sĂ„nt hĂ€r med mixning. dĂ€rför har jag lite eller mycket problem med att hitta ett program eller "mixningsprogram" dĂ€r jag lĂ€tt eller svĂ„rt (helst lĂ€tt) kan mixa ihop vissa delar ur flera lĂ„tar till en lĂ„ng bra lĂ„t (det Ă€r MP3 lĂ„tar). Och som sagt jag har letat ihjĂ€l mig efter ett sĂ„nt hĂ€r program och jag har provat med traktor men det verkade inte vara rĂ€tt plus att jag inte fattade ett dyfft av det. sen har jag försökt hitta roxio jam och garageband men det gjorde jag inte. SĂ„om det finns ett sĂ„nt hĂ€r program som kan göra detta sĂ„ SNĂLLA skriv vad det heter eller vart jag kan fĂ„ tag i det men det rĂ€cker med vad det heter annars sĂ„ kan jag fösöka leta rĂ€tt pĂ„ det sjĂ€lv đł PS om ni vill dĂ„ kan jag skicka den klara MP3 lĂ„ten till er đ om ni vill đ MVH jocke
tbruce Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Du vill alltsÄ ta delar av olika lÄtar och klippa ihop till en enda lÄng lÄt, har jag förstÄtt det rÀtt dÄ? Tror det mest lÀmpade isÄfall Àr typ Cubase eller Logic eller liknande program, Àven om det kanske Àr lite overkill... jag kÀnner inte till nÄt program som skulle vara speciellt anpassat för den uppgiften iaf.
binary78 Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Med lite klippa-och-klistra teknik sÄ kan man anvÀnda sig av massor av olika program. Dom jag kommer pÄ just nu Àr: Cool Edit Wavelab Goldwave Cubase och Logic Àr lite vÀl avancerat för en sÄ pass relativt enkel uppgift, men det Àr klart att det gÄr med dessa ocksÄ.
Jarnis Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Det gÄr vÀl att göra med typ vilket ljudprogram som helst? Ljudinspelaren?
Mutto Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Acid tillsammans med Sound Forge som ljudeditor. Klockrent.
Linus Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 jag har provat med traktor men det verkade inte vara rÀtt plus att jag inte fattade ett dyfft av det. sen har jag försökt hitta roxio jam och garageband men det gjorde jag inte. MixmeisterBra program för att göra djmixar/blandband nÀr du inte jobbar i realtid. T.ex. BPM kan korrigeras automatiskt för att göra taktmixandet till en lek. Programmet recenserades i tidningen i början av Äret och fick 6/10 i betyg. Eller kör du kanske Mac? Jam & Garageband Àr ju enbart Mac.
suxxid (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Tack sĂ„ jĂ€tte mycket för alla svar ska prova allihopa nu đźđ:D:D:D hoppas det fungerar đ
ThomasJ Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 om jag inte missuppfattar dig helt sÄ Àr mitt heta rÄd: Ableton live
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.