Jump to content
Annons

Time clockwise


Recommended Posts

LÅTNAMN:time clockwise

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:tidslös

LÅTLÄNGD:1:20

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:k x5

INSPELNINGSÅR:-06

FORMAT: mp3

STORLEK: 1,9Mb

STATUS: Skiss färdig

LÅTLÄNK:clockwise

en liten låt om tiden.....inte särskilt seriöst men....gärna kritik på vad man kan göra...typ mindre sursång, mindre otajt etc. men jag fick tag i "klockticket" och kunde inte släppa den...lite meditativt att lyssna på en klocka..... 😆🙂

Redigerat av karl
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu får du lägga av! Du kan inte skriva en låt om dagen, det är orättvist 🙂

Nåja, den här kanske inte skall räknas som en hel låt men ändå (fan va snabb du é!) Det jag gillar bäst med den här är växlingarna mellan dur och moll (vid 0:34 och 0:56). Det skapade en mysig spänning. Vad sägs om ett hysteriskt gök-ur som outro? Too much? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du lägga av! Du kan inte skriva en låt om dagen, det är orättvist 🙂

Nåja, den här kanske inte skall räknas som en hel låt men ändå (fan va snabb du é!) Det jag gillar bäst med den här är växlingarna mellan dur och moll (vid 0:34 och 0:56). Det skapade en mysig spänning. Vad sägs om ett hysteriskt gök-ur som outro? Too much? 🙂

tackar.... det tog inte så lång tid att greja men visst det är på gott och ont att få idéer hela tiden.....ett gökur vore schysst..har du nå't samplat?

karl

Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt. Svår att kommentera på nåt sätt för den är vad den är, känns som att den lyckas precis med det den vill, varken mer eller mindre. Coolt att den är så kort.

Behöver väl inte vara så svårt att skriva en låt om dagen... jag skrev, arrade och spelade in 10 låtar på 72 timmar i somras. 🙂 Det går om man vill/måste/ger sig fan på det, och behöver inte ens bli dåligt. Kreativ diarré är intressant, kan komma massa bra saker ur det. Testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Texten var kanske lite fåordig och upprepande.. 😄 Annars kul idé och skön sampling. Som vanligt assköna harmonier å gitarrspel!

tackars Richie.....klocklåtar har väl gjorts förr sas....men otroligt vilande att lyssna på en klockas rytm även om denna är hyfsat jämn i förhållande till dom gamla klockor jag växte upp med som kunde "ändra rytm under gång"...nice att du gillar 🙂

tbruce...kreativ diarré 😛 har aldrig hört uttrycket förr...ja som jag sa på gott och ont....för mig var det ett långt uppehåll på ett tjugotal år som till slut hade upprinnelsen att det bara kommer låtar i överflöd....har lekt med tanken att verkligen göra en om dan och det skulle jag nog kunna men....det vore nog förödande för folk omkring mig, så jag tar det varligt..... 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb är du. Kvalitetförlust pga kvantitet? Jag märker inte det MEN samtidigt skulle det vara kul att höra några av dina låtar i förstklassig produktion och mix, det är de värda. Du verkar verkligen ha fullt flöde i kreativitetsådran nu och det är kanske nåt som tränas upp ju mer du håller på?

Det här får mig att tänka på en del jinglar och signaturmelodier i radion och det finns en skitsnygg sådan inför ett barnprogram i P1 som börjar vid 19-tiden tror jag på söndagar. De flesta radiosignaturerna är bra som t ex den inför fílosofiska rummet (Bo Kaspers orkester). Den här skulle passa utmärkt i sådant sammanhang frånsett att du skulle kanske kunna sjunga "tid" då istället 🙂 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabb är du. Kvalitetförlust pga kvantitet? Jag märker inte det MEN samtidigt skulle det vara kul att höra några av dina låtar i förstklassig produktion och mix, det är de värda. Du verkar verkligen ha fullt flöde i kreativitetsådran nu och det är kanske nåt som tränas upp ju mer du håller på?

Det här får mig att tänka på en del jinglar och signaturmelodier i radion och det finns en skitsnygg sådan inför ett barnprogram i P1 som börjar vid 19-tiden tror jag på söndagar. De flesta radiosignaturerna är bra som t ex den inför fílosofiska rummet (Bo Kaspers orkester). Den här skulle passa utmärkt i sådant sammanhang frånsett att du skulle kanske kunna sjunga "tid" då istället 😛 .

thanks pal....jag vet vilken snutt du tänker på....och jag tycker om den också....visst...ge mig en Mac så ska det väl bli ordning på torpet 🙂

egg...ingen ny dänga på G...tack för lyssningen 🙂

nelerion.....härligt att du blir glad...då blir jag det också :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...