Jump to content
Annons

All that i need


Bra eller Anus  

14 röster

  1. 1. Bra eller Anus

    • 5 -Wow mycket bra!
      0
    • 4 - Bra
      4
    • 3 - Helt ok
      7
    • 2 - Dåligt
      2
    • 1 - Jag kräks, vad fan var det här?
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: All that i need

ARTIST/GRUPP: Benjamin och Kristian

GENRE: Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 5:23

KOMPOSITÖR: Benjamin och Kristian

PRODUCENT: Benjamin och Kristian

EV. MEDVERKANDE: Peter Karlsson - Trummor, Jon Nylander - Bas

INSPELNINGSÅR: 2005/2006

FORMAT: Mp3

STORLEK: 7,44 Mb

STATUS: Färdig Demo

LÅTLÄNK: All that i need

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trevlig låt..påminner om många andra låtar i denne genre så det känns inte så nytt men det har ju egentligen ingen betydelse för mycket kommer ju tillbaka......

Vackert intro.. men något händer när trummorna går igång..lite otight där!

Gillar solot..

Grattis till en fin låt... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevlig låt..påminner om många andra låtar i denne genre så det känns inte så nytt men det har ju egentligen ingen betydelse för mycket kommer ju tillbaka......

Vackert intro.. men något händer när trummorna går igång..lite otight där!

Gillar solot..

Grattis till en fin låt... 😱

Tack för kritiken! Jo, det blev något konstigt när trummorna kom igång. Ska fixa det...

The Mr... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Ytterligare en låt som har lite pink floyd vibbar här, snackar om introt då såklart 😱. Riktigt soft och härligt intro det där.

Sången börjar bra lågmält och smälter in bra för att sedan höjas ett snäpp. Sången är inte perfekt, den har sina nergågnar, men överlag är det riktigt bra!

Jag diggar den här låten, framförallt pga av de pink floyd vibbar som gömmer sig i låten. Ska jag klaga så är det mixen som får vara offer. Gitarren ligger lite för lågt(förutom när det är solo/fill dags), basen skulle kunna pumpas upp lite också men annars är det bra. Tummen upp! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt det är mycket som trängs i denna genre. Låten är OK, allra bäst är introt och bryggan till refrängen men jag har alltid haft lite svårt för såna här stora "amerikanska" sound och stråkmaskiner. Men det är jag och min smak... G-solot är mycket skickligt.

Tycker låten befinner sig nånstans mellan Meatloaf och Chris de Burgh. Där har jag aldrig varit men miljontals andra och det borde finnas en komersiell potential i detta. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

easy_dog Tack för kritiken, jag ska lyssna igenom lite och se om jag kommer ändra något gällande nivåerna. Det är ju annars ett evighetsjobb att komma fram till "rätt" nivåer på allt.

equality Tack för orden! Kul kritik, jag hoppas också att det finns en kommersiell potential i detta... 😉

The Mr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att verserna låter kanon.. bra röst å falsetten sitter som en skinnkeps.. Själv tycker jag att överstämman inte tillför något utan bara gör det hela lite oroligt på nåt sätt, skulle hellre haft en kör eller inget alls, men det är väl bara en personlig åsikt. Snyggt gitarrspel oxå!

Rock on, boys! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte så att det är falskt eller låter illa på något sätt.. bara en personlig åsikt att refrängen skulle låta ännu bättre med en kör i jämförelse med överstämman. Men det är refrängerna jag menar. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, dumt att bumpa. BUMPIDUMPDUMT :rolleyes:

Men det kan ju faktiskt finnas någon därute som inte har hört låten ännu, som inget annat hellre vill än att lyssna på min musik. Så det vore ju taskigt att inte låta denna person få lyssna på den, efterson han/hon inte vet hur sökfunktionen fungerar.

The Mr... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

k9 Kul att du gillar låten! Ja, mastering är ju inte min starka sida. Jag kan tänka mig att det är hobbymusikerns största svaghet. Men jag håller på att plugga Izotope´s dokument om deras program Ozone. Där kanske jag kan lära mig något.

The Mr... 😉

Edit: En röd hårig sjuk sköterska --- Särskrivning!

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag kanske är lite trög nu. Men menade du att du skulle skicka en mastrad mp3a av min låt? Det vore skoj i så fall. PM:a mig så kan du skicka via msn eller nåt.

Angående micken så är det en Röde nt 1000, alltså en rörmick. Jag hade ett rörpreamp förut, men jag tyckte bara den tillförde mera brus. Så nu kopplar jag micken via min joemeeq kompressor och sedan in i mixern.

The Mr...

Redigerat av The Mr
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...