Jump to content
Annons

testlåt house!


Recommended Posts

LÅTNAMN:French_house

ARTIST/GRUPP:jag

GENRE:housig

LÅTLÄNGD:1:30 😄

KOMPOSITÖR:jag

PRODUCENT:jag

FORMAT: mp3

STORLEK: (ex. 2 megabyte)

STATUS: beta-skiss

Va ett bra tag sen jag gjorde nått... har bara haft ett par kassa hörlurar till hands, men idag så var jag o fixa ett par nya sennheiser hd-650.. hoppas de är så bra som de sägs!

jag testade o göra ett litet house-stycke, har bara lyssnat i mina lurar o där låter alla element helt ok... men det kanske de inte gör hos er?

så slängs gärna in en kommentar o säg hur det låter... !

french_house2.mp3

Redigerat av shiny1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Var ett skönt stycke! Gillar det definitivt .. Tycker inte att det låter ostämt..

Själv skulle jag försöka göra ljuden lite skitigare dock...

Skönt gung när trummorna kommer igång! Lagom mkt kompressor, nog för att feta upp det och inte för mkt för att göra det jobbigt..

Grattis till ett bra köp av hörlurar förresten! Har ett par HD600-lurar sen 5 år tillbaks, och är kanonnöjd med dem. Ett tips är dock att aldrig enbart lyssna på dina produktioner i hörlurarna, man får lätt en lite skev bild av hur det låter (vilket egentligen gäller oavsett vilken lur du använder..), utan krosslyssna mellan lite olika lurar och högtalare..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt känns lite väl overkill. lite långt också. När trummorna kommer in får du ett bra sväng på låten. Dock är inte mixningen och ljuden så pass bra att det lyfter. Du har helt enkelt för mkt påg samtidigt. Skala ner trummorna en hel del så får du se. Ta spåeciellt bort riden som ligger som en tjock diskantmatta! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)

Dåligt: Mix, trummor, arr, ljudval.

Förslag: Dist, kompression och eq fixar mixen. Trummorna skulle må bra av lite programmering istället för 6 år gammal loop. Introt är jättelångt, sen händer inget alls. Och sen tar det slut! 🙂 Se över syntljuden, dom är för "vanliga".

Bra: Ackorden och riffet är skapligt orginella. Bra jobbat där!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ganska skönt groove men jag håller med föregående talare, att introt är lite för långt.

Jag (som gammal DJ) brukar rekommendera att när det gäller house speciellt börja och sluta med några takter trummor, house DJs brukar gilla det. Det underlättar mixningen. Om du planerar att prångla ut den på klubbar dvs.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

lite långt intro kanske, men frågan var väl bara om själva mixen lät bra?

i mina högtalare låter mixningen helschysst.

använder en finfin "hifi" stereo från 1978 (technics) med medföljande högtalare och ett par frontar (rätt nya).

Rätt schysst låt också 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...