Jump to content
Annons

Pedal2metal


Recommended Posts

LÅTNAMN: Pedal2Metal

ARTIST/GRUPP: Moberg

GENRE: Hårdrock/Metal

LÅTLÄNGD: 3.11

KOMPOSITÖR: Moberg

PRODUCENT: Moberg

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.37mb

STATUS: Demo påG

Hej!

Jag var tvungen att damma av gitarren(har inte använt den på ett tag),...

och vipps så blev det en liten visa... (eller jag menar metal, med glimten i ögat)

Jaja... hoppas att någon tycker om den...

text;

I feel the wind in my hair, I'm going nowere fast.

I'm racing with the devil, I ain't comi'n last.

Never lost my pace, got no time to waste.

4-ever ment to be on adrenaline.

Always ment to se clear, all my days filled with fear.

(pedal2metal)

Never bin more sincere, you just jump in my dear.

(pedal2metal) *2

Obtaining maximum speed, that's what I beleve.

Were driving at the pace of fury.

Speed is all we need, all we ever feed.

4-ever ment to be on adrenaline.

Always........................

...Moberg (NY SÅNG) Nytt Intro 😆

Redigerat av Moberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, det är ju en slask så jag tänker inte racka ner på den svajiga sången, jobba definitivt mer på denna. Kul metal låt.

Jag kan säga det bättre än jag själv: JackRussel-rocken är för 2000-talet, vad pudelrocken var för 80-talet!!!

ROCK ON!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ju en slask så jag tänker inte racka ner på den svajiga sången, jobba definitivt mer på denna. Kul metal låt.

Jag kan säga det bättre än jag själv: JackRussel-rocken är för 2000-talet, vad pudelrocken var för 80-talet!!!

ROCK ON!!!

Tack Dark!

Jag är så hes att jag snappt kan prata... men jag kunde inte låta bli att lägga på sång... 😆

Bra att du tyckte låten var "kul".. Jag har fått mig många skratt.. 😆

ps. Hälsa "Limpan" ds.

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar din stämma Moberg...men det visste du sen innan... 😆

Tack Slaptap!!

Om du vill ha min "stämma" på något av dina mästerverk, så är det bara att säga till.

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

härlig låt! fint gitarrspel och mysig sång 🙁

det känns dock som om låten dominerar mer till höger än till vänster. skulle dock kunna vara jag som gått och skaffat svagare hörsel på vänster öra, men jag tycekr de låter svagare där.

men trevlig låt! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

härlig låt! fint gitarrspel och mysig sång 😮

det känns dock som om låten dominerar mer till höger än till vänster. skulle dock kunna vara jag som gått och skaffat svagare hörsel på vänster öra, men jag tycekr de låter svagare där.

men trevlig låt! 😮

Kul att du gillar pirateKING !!

Jösses....Du kan nog vänta med att gå till doktorn med dina öron..... Jag har nedsatt hörsel på mitt högeröra.. 🙁

Tack för ditt (högra) öra! 😱

...Moberg 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

låter bra, men låter för mycket 80- tal för mej 😎

men gillar de feta gitarrerna de är väldigt 2000-tal så helt OK!

Hej..och tack trakko_man!

Jag antar att du inte är ett hårdrocksfan, så jag tackar lite extra för dina kommentarer.. 😆

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt!!

Du sjunger riktigt bra och ljudet känns också bra.

Kanske skulle vilja ha gitarrsolona lite högre i volym bara 🙁

//Joakim

Tack!!

Jag tycker att det är jättekul att sjunga, förstår inte varför jag inte började med det tidigare.......??

Solona är improvoserade(slask), de är bara där som en markering för var de ska vara.. Därför har jag inte "arbetat" med dem... varken volym eller melodi...

Att ljudet är "bra" har jag forumet att tacka för!....man lär sig mycket här!

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

shit, jag gillar sången som fan... sjysst röst! inte min musikstil, men fan, du sjunger sjysst... gitarrspelet är också bra, men jag gillar inte soundet på gurorna... de låter grötigt och odefinerat... är det förstärkarsimulering? jag tycker du borde lägga om alternativt mixa om gitarrerna... det hade gjort mycket för mixen. Det är låten värd!

Rock on

//Karl

Link to comment
Dela på andra sajter

shit, jag gillar sången som fan... sjysst röst! inte min musikstil, men fan, du sjunger sjysst... gitarrspelet är också bra, men jag gillar inte soundet på gurorna... de låter grötigt och odefinerat... är det förstärkarsimulering? jag tycker du borde lägga om alternativt mixa om gitarrerna... det hade gjort mycket för mixen. Det är låten värd!

Rock on

//Karl

Tack Karl!

Verkligen kul att du gillar både sångröst och låt! 🙂

Gitarren går genom en v-amp, och ska jag vara ärlig, så har jag ingen susning om hur jag ska mixa/spela in för att det ska låta bättre... provade att öka diskanten (för att det skulle bli mer distingt), men jag tycker inte det bättre....

...Moberg

Allmänt:

Är det någon som har några tankar/idéer om hur solona ska låta? Jag har jammat mig trött.....kommer inte på något bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter ju rätt schysst musikaliskt sett. Diggar sången som fan, riktigt bra och passande röst. Kanske ngt slipande på ngt ställe som behövs, men ändå väldigt bra.

Musiken kanske skulle behöva ngn liten utsvävning? Känns som att det blir lite mycket av samma.

Mixen antar jag att den inte är klar så jag kommenterar inte den :rolleyes:. Allt som allt bra jobbat 😱.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här låter ju rätt schysst musikaliskt sett. Diggar sången som fan, riktigt bra och passande röst. Kanske ngt slipande på ngt ställe som behövs, men ändå väldigt bra.

Musiken kanske skulle behöva ngn liten utsvävning? Känns som att det blir lite mycket av samma.

Mixen antar jag att den inte är klar så jag kommenterar inte den 🙂. Allt som allt bra jobbat 😱.

Tack easy_dog! 😄

På grund av mina grannar så brukar det inte bli så många "tagningar"... som du säger så finns det lite att slipa på.

Låten kanske behöver en utsvävning...

Tack för dina kommentarer!

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort å gott ... Jävla va bra! Asbra låt! asbra sång!

Man kanske skulle få låna lite sånginsatser 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Kort å gott ... Jävla va bra! Asbra låt! asbra sång!

Man kanske skulle få låna lite sånginsatser 😛

1)...Hehe..Tack! 😕

2)...Har lite mycket just nu...

..men kanske vid ett senare tillfälle. 😉

...Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Är trummorna programerade? Dom låter lite trötta. Släng in mer crachar alltså mera slag. det är ju hårdrock förih*lvete 😏 På med lite reverb på virveln. Och brighta upp hela bilden i övre mellanregistret. Låter liiite muddigt. Annars så rocker det som fan! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Är trummorna programerade? Dom låter lite trötta. Släng in mer crachar alltså mera slag. det är ju hårdrock förih*lvete 😄 På med lite reverb på virveln. Och brighta upp hela bilden i övre mellanregistret. Låter liiite muddigt. Annars så rocker det som fan! 🙂

HEJ! (vill egentligen inte "bumpa" tråden) 😄

Kollade över mina mina inlägg, och hittade "pedal2Metal".

Nu till svaret..hehe..

Det skulle vara gött med levande/riktiga trummor.... synd att jag är så lat 😎 ...

Lägger upp en ny version med lite mer "brightness"..

m.v.h Meta... nej jag menar Moberg 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...