Jump to content
Annons

C.O.D med låten MR Sam


Recommended Posts

LÅTNAMN: MR Sam

GRUPP: C.O.D

GENRE: Hardcore

LÅTLÄNGD: 1,54

KOMPOSITÖR: C.O.D

PRODUCENT: C.O.D

INSPELNINGSÅR:2006

STORLEK: 2,6meg

STATUS: Demo under mixning

Nu har C.O.D precis lirat in en demo och jag sitter och mixar för fullamuggar.

Hur låter det igentligen? Funkar soundet? Vad kan bli bättre? Vad är bra? Får ingen riktig fason på det tycker jag....

Är någon sugen på att ev hjälpa till att mastra kan ni skrika till.

Inspelningen är gjord i våran replokal.

www.causeofdeath.se

C.O.D_Mr_Sam.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Har ni wavfiler till alla spår?

Har ni en slutmix?

Hur stor ersättning pratar vi?  😕

Ja fan har allt hemma på datan. Slutmix är på g. Ersättning beror helt på din förmåga. Kanske vill pröva att mastra på något så får vi se om du får förtroende att mastra hela demon och då kan vi diskutera fram en ev. ersättning.

Denna låten är lite EQ lite komprimerad och limiterad. Så vill du pröva kan jag lägga upp en låt helt omastrad på nätet i wav format som du kan ta ner pröva på.

Redigerat av Mutz
Link to comment
Dela på andra sajter

Äntligen!!

Vilken glad överraskning, ganska stor skillnad i stil från förra låten du la upp? Men ändå HC möter metal =).

När kan man köpa? 😕

Tack som fan!! Ja hela demon spretar som fan, har tex. en riktigt snabb punk/HC låt som påminner lite om era låtar i stil.

Köpa ja... Vet inte när?! 😄 Du kommer nog kunna ladda alla låtar ifrån våran hemsida.

Föresten... Vi kanske skulle styra ihop lite gig tillsammans någon gång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ni wavfiler till alla spår?

Har ni en slutmix?

Hur stor ersättning pratar vi?  😕

Ja fan har allt hemma på datan. Slutmix är på g. Ersättning beror helt på din förmåga. Kanske vill pröva att mastra på något så får vi se om du får förtroende att mastra hela demon och då kan vi diskutera fram en ev. ersättning.

Denna låten är lite EQ lite komprimerad och limiterad. Så vill du pröva kan jag lägga upp en låt helt omastrad på nätet i wav format som du kan ta ner pröva på.

Shoot...

Länka bara upp var man ska tanka...

Om ni vill ha någon form av ref kan ni prata med trancer

här på forumet...Han blev helnöjd 😎

PS: Ang ersättningen så skämtade jag mest....

Har inte tillräcklig erfarenhet för att kunna ta betalt.

Men visst lite cred på ev skiva kan inte skada.... 🙂

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Lyssnar (i mina referenshörlurar) och skriver. Spontant intryck vid första lyssning är att kompgurorna i vänster och höger är lite för spetsiga i övre mellanregistret/diskanten och tar bort fokus från sången. Sången ja den skulle behöva lite mer botten och tryck. Och virveln lät lite "plastig" och tunn och odynamisk.

Basen var en aning grumlig också.. Allt kan dock fixas i mix (utom virveln då).

Det var det negativa.. Annars så var resten gôrbra! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok.. Lyssnar (i mina referenshörlurar) och skriver. Spontant intryck vid första lyssning är att kompgurorna i vänster och höger är lite för spetsiga i övre mellanregistret/diskanten och tar bort fokus från sången. Sången ja den skulle behöva lite mer botten och tryck. Och virveln lät lite "plastig" och tunn och odynamisk.

Basen var en aning grumlig också.. Allt kan dock fixas i mix (utom virveln då).

Det var det negativa.. Annars så var resten gôrbra! :rolleyes:

Tack som F konstruktiv kretik precis vad man vill ha. Ska kolla lite på detta se om jag kan hitta vad du menar :-) Virveln kan jag allt göra något åt då den är delvis triggad :-) Att den är odynamisk är lite svårt att göra så mycket åt då Erik som lirar trummorna har varierat rätt mycket med sitt anslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack som fan!! Ja hela demon spretar som fan, har tex. en riktigt snabb punk/HC låt som påminner lite om era låtar i stil.

Köpa ja... Vet inte när?!  😄  Du kommer nog kunna ladda alla låtar ifrån våran hemsida.

Föresten... Vi kanske skulle styra ihop lite gig tillsammans någon gång?

Låter bra det där =)

Gig ihop vore ju rätt coolt, då skulle man kunna styra upp med polarens band som kommer från värmland där nånstans..

http://www.purevolume.com/samuraioverdrive <- där kan man höra dom

Link to comment
Dela på andra sajter

Virveln kan jag allt göra något åt då den är delvis triggad :-) Att den är odynamisk är lite svårt att göra så mycket åt då Erik som lirar trummorna har varierat rätt mycket med sitt anslag.

Amen. Vår trummis spelar också väldigt "ojämnt" på virveln då vi spelar snabb melodisk punk typ NOFX och Lagwagon. Jag antar att de inte övat tillräckligt för att kunan spela hårda virvel slag hela tiden i double time 220bpm 😕. MvH

Link to comment
Dela på andra sajter

Virveln kan jag allt göra något åt då den är delvis triggad :-) Att den är odynamisk är lite svårt att göra så mycket åt då Erik som lirar trummorna har varierat rätt mycket med sitt anslag.

Amen. Vår trummis spelar också väldigt "ojämnt" på virveln då vi spelar snabb melodisk punk typ NOFX och Lagwagon. Jag antar att de inte övat tillräckligt för att kunan spela hårda virvel slag hela tiden i double time 220bpm 😉. MvH

Hehe ja det måste vara något sånt :-) Dom får ligga på och träna upp sina klena kroppar!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...