Jump to content
Annons

Kungen 60 bast


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja inte visste jag att jag ändå tydligen är lite pro kungen men när han stack ut hakan här om sisten tror det var i samband med Tsunamin så vaknade det där tydligen på nått sätt. När jag tänker efter så har det varit fler såna tillfällen under åren då han visat att det klappar ett gött hjärta där inne. Så det har inte bara varit stavfel och kass koll på hur det funkar i verkligheten i suspekta furstendömen och sånt.

Tror han vill ha en skruvdragare eller kanske en borrhammare från Rusta eller nått sånt lite mera manligt i present, får för mig att han känner sig lite vilsen i den där traditionella kungs rollen. Såg han i nått reportage för några år sen när han satt och körde nån mindre skogs/röjmaskin på sina ägor och när dom började snacka om sånt då sken han upp minsann.

Så here goes:

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN Ja må han leva och så vidare

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan vi inte bara ta o avsätta den där rackarns smilgubben och låta folk som behöver tak över huvudet få bo i hans tomma slott. Det måhända att knugen kan ha ett gott hjärta, men man kan ju åstakomma rätt mycket bättre grejer med 40 mille, som han lyckats förhandla fram som a-kassa per år.... Sen får han glida runt o klappa folk på huvudet och äta och bo gratis världen över...

Kan vi inte bara lägga ner allt det där med monarki!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte bara ta o avsätta den där rackarns smilgubben och låta folk som behöver tak över huvudet få bo i hans tomma slott. Det måhända att knugen kan ha ett gott hjärta, men man kan ju åstakomma rätt mycket bättre grejer med 40 mille, som han lyckats förhandla fram som a-kassa per år.... Sen får han glida runt o klappa folk på huvudet och äta och bo gratis världen över...

Kan vi inte bara lägga ner allt det där med monarki!

Jag håller med helt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Kan vi inte bara ta o avsätta den där rackarns smilgubben och låta folk som behöver tak över huvudet få bo i hans tomma slott. Det måhända att knugen kan ha ett gott hjärta, men man kan ju åstakomma rätt mycket bättre grejer med 40 mille, som han lyckats förhandla fram som a-kassa per år.... Sen får han glida runt o klappa folk på huvudet och äta och bo gratis världen över...

Kan vi inte bara lägga ner allt det där med monarki!

🙂😏😠

Ja det är ju inte bara han som glider fram i gräddfilen här i världen, nä fan jag tycker allt han är lite rar på nått sätt. Kanske har nått med att bli gammal att göra ändå 🙂 . Oh hemska tanke då ska ni alla vandra den vägen 🙂

Tror han drömmer om ett annat liv och hur det hade blitt om han sluppit kungabröten.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Har lite svårt att se att ett sådant jobb är "ärftligt"... dock kan jag tycka att det är bra att ngn besitter en position där de skall representera sverigee, och de som "leder" sverige kanske inte riktigt har tid och fara på banketter i "långtbortistan".

Dock: tummen ned till snubben som besitter titeln. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vi inte bara ta o avsätta den där rackarns smilgubben och låta folk som behöver tak över huvudet få bo i hans tomma slott. Det måhända att knugen kan ha ett gott hjärta, men man kan ju åstakomma rätt mycket bättre grejer med 40 mille, som han lyckats förhandla fram som a-kassa per år.... Sen får han glida runt o klappa folk på huvudet och äta och bo gratis världen över...

Kan vi inte bara lägga ner allt det där med monarki!

😎😄😄

Ja det är ju inte bara han som glider fram i gräddfilen här i världen, nä fan jag tycker allt han är lite rar på nått sätt. Kanske har nått med att bli gammal att göra ändå 😄 . Oh hemska tanke då ska ni alla vandra den vägen 😄

Tror han drömmer om ett annat liv och hur det hade blitt om han sluppit kungabröten.

själv blir jag bara mer o mer bitter för varje dag.... det ser inte ut som om jag kommer vakna upp en morgon o slänga mig över det senaste nr av Damernas värld o lusläsa om knugen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Äre nån som vet vad han sysslar med egentligen?  😎

Tror inte han vet själv riktigt. Det är tragiskt. Vad tycker kungen om att vara kung ? Hade han varit frisk så hade han för länge sedan gjort lite uppror över alla dessa fjantar som fjäskar för honom.

Och en representant för sverige ? Vad skulle han representera i så fall ? Att svenskar innerst inne är sentimentala monarkister ? Nej, tror inte det.

Redigerat av Kill All Autotuner
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

😄😄😄 Kan man inte bara visa sig lite storsint och säga grattis 😄😄😄 ser ut som om vi gillar och gnabbas här på forumet så ok kör på då vi behöver säkert ladda ur om det här oxå 😄😄😄 .

Jag gillar kungen lite grann så där men tycker på samma gång inte att vi behöver nån speciell representant för Sverige, motsägelsefullt eller hur. Jag vill representera mig själv ni andra får ta ansvar för er själva oavsett i vilket land ni bor i.

Link to comment
Dela på andra sajter

😄😄😄 Kan man inte bara visa sig lite storsint och säga grattis 😄😄😄 ser ut som om vi gillar och gnabbas här på forumet så ok kör på då vi behöver säkert ladda ur om det här oxå 😄😄😄 .

Jag gillar kungen lite grann så där men tycker på samma gång inte att vi behöver nån speciell representant för Sverige, motsägelsefullt eller hur. Jag vill representera mig själv ni andra får ta ansvar för er själva oavsett i vilket land ni bor i.

Min storsinthet sträcker sig inte till kungen. Jag är hellre storsint mot någon som mer behöver det.

Gnabbas gillas nog här ja 😄

Jag tänker inte så mycket på om jag gillar den här kungen eller inte. Jag är helt enkelt emot kungokratin. Det känns väldigt fel med sådana upphöjda och ärvda positioner/privilegier. Bara en sådan sak som att alla lismande journalister och programledare skall envisas med att tilltala honom med "kungen" hela tiden. Låter som en löjlig gammal svensk film; "ingenjör, skall ingenjörn ha kaka till kaffet". Hjälp, hjälp jag kan bara inte med det.

Att du eller någon gillar honom som person säger jag ingenting om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knugen suger fett.

Har inte Silvia gjort det några gånger? 😄

Tänker inte ge mig in i diskussionen om monarkin. Mina åsikter är hemligstämplade 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Fan och till råga på allt så kör dom världens jävla häftigaste musik på hans fest just nu. Afrogung och finlir så det skriker om det, Ale grabben lirar och Lisa Nilsson sjunger och innan var det en häftig afrikan på leadsång. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För alla pengar som Kungen får, så ingår att han ska betala löner till hovets personal och ombesörja underhåll för hovets olika slott på olika håll i landet - något som inte är helt billigt och som annars hade behövt ombesörjas av stat eller kommuner och kostat lika mycket ändå.

Att en kung smäller högre som representant vid statsbesök, än en minister eller annat, är väl knappast heller någon hemlighet - även om Kungen i dag saknar formell makt och inte fungerar som annat än en representant för landet...

Att det sedan är trevligt att vi behåller några av våra gamla icke-religiösa traditioner, är en annan aspekt på detta med att behålla denna skenbara monarki.

Eftersom kungatiteln inte innebär någon formell makt, så har jag inga problem med att ämbetet ärvs - men det där med att hela tiden använda titlen i intervjuder, känns förstås lite otidsenligt... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
😄 Såg intervjun öj öj noll koll tankarna far som pingisbollar han är för go än bär det hit än bär det dit 😄. Gillade korvgubben på Valborg när han var liten, det gjorde jag mä 😄 . Nån som läst boken Kung Bosse?
Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Såg intervjun öj öj noll koll tankarna far som pingisbollar han är för go än bär det hit än bär det dit 😎. Gillade korvgubben på Valborg när han var liten, det gjorde jag mä 😠 . Nån som läst boken Kung Bosse?

Nä, måste nog se det där om det går någon repris. Korvgubben på valborg 😄

Kungen Bosse?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja Kung Bosse (tror den hette så i alla fall) handlar kortfattat om att Kungen tröttnar på jobbet fejkar att han dör och makthavarna står utan Kung. Man fixar till nån slags lotteritgrej och Bosse vinner, rätt vad det är så surrar helikoptrarna runt stugan reportrar bankar på dörrn osv. Han får ett helvete kort sagt, ja lite skoj hinner han ju med Cafe Opera stuket vackra damer och sånt (länge sen jag läste den kommer inte ihåg riktigt rätt skoj bok i alla fall) men så vitt jag minns så blir han rätt trött på det i det långa loppet och blir visst till råga på allt lönnmördad till sist.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Claes. Det är väl kanon att vi har nån som är politiskt neutral, som är ute å "klipper band", jorden runt.

Politiskt neutral? Inga band till överklass och societet?

Det har väl inget med politik att göra...? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...