Jump to content
Annons

Morffo and Plunel - Insieme 2006


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Insieme 2006

* ARTIST/GRUPP: Morffo and Plunel

* GENRE: Trance

* LÅTLÄNGD: 8:33

* KOMPOSITÖR: Pluffo och Mornel

* PRODUCENT: Pluffo och Mornel

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3, 160kbit/s

* STORLEK: 9,8mb

* STATUS: Typ färdig

* LÅTLÄNK: Här (Nortonvänlig)

Ahoy! Nu har jag och Pluffo slagit våra smutsiga huvuden ihop igen och gjort mer trance. Denna gången en aning mörkare, men med samma oslagbart ostiga charm som tidigare.

Kommentera gärna allt; sound, produktion, komposition etc. Och håll i hatten för tonartshöjningen! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja vad kan man säga? Ostigt är träffande 🥰 .

Alltså jag skulle aldirg någonsin köpa något som detta eller dansa till det om jag var ute. Så på någon slags betygsskala får detta lågt betyg. Men det är ju liksom snyggt gjort med en slags naiv charm, och produktionsmässigt låter det bra. Så på den skalan blir det tummen upp.

Men fan alltså, kan ni inte göra musik som är lite mer....bra på riktigt? Antar föresten att det är Reason som ni använt?

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Håller inte för mig. Anspråkslösa ljud och onyanserat. Lite konstgjord andning runt 02:26

.. men sen kommer den igång. Den sista biten fick mig att le, iallafall. Första kändes oinspirerat, men senare tar det fart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där melodin måste jag ha hört 10 ggr förr. 🥰

Mainstream trance är ju bara förnamnet, men jag tycker ändå den är skön! Snygg produktion! Ni är ju duktiga.

Dock tycker jag att den är alldeles för glad, och det är alldeles för mycket blipblop i den. Kidsen gillar den säkert! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Men fan alltså, kan ni inte göra musik som är lite mer....bra på riktigt?

Kan bara hålla med snuskpelle.

Produktionsmässigt oklanderligt, men låten är iaf inget för mig.

Slå era huvuden ihop med nån som skriver grymma låtar så kan det bli ett vinnande koncept.

Nu tänker jag "hitz for kidz (light cheeze edit)" 🥰

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som det är mkt piratkopierade program med i denna låten 😱

Det stämmer inte. Sorry. Både jag och Pluffo har lagliga versioner av Reason.

Tack för lyssningarna, hörni! Det är förstås roligt att höra att produktionen är bra, men att låten är kass är mindre kul 😎

Ang. att göra något som är "bra på riktigt" är det inte vad detta handlar om för min del. Skulle jag göra något som griper tag i mitt hjärta skulle jag spela i ett indierockband (vilket jag gör när jag inte skapar trance), det här är faktiskt roligare, det är utvecklande och jag tycker om det utifrån helt andra kriterier.

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningarna, hörni! Det är förstås roligt att höra att produktionen är bra, men att låten är kass är mindre kul 😎

Jo.. men samtidigt så måset man ju tänka på att man kan ju inte tillgodose samtliga heller... Är man nöjd själv, så ska man vara det tycker jag ..

Tycker inte man ska lyssna på allt som sägs.... Säger nån att "kicken är för dov" så måste man ju faktiskt inte ändå på den om man gillar den själv.

Som sagt... kul att sån här musik förekommer på forumet oxo, helt utan gitarrer! fantastiskt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, uppenbarligen så faller inte cheesy trance alla i smaken, vilket är helt förklarligt 😄

Tack för lyssningarna och att ni ger era ärliga åsikter dock. Det uppskattas!

Låten går visserligen lite på konstgjort andning i början som Maxmaxmax påpekade på men det är ett psykologiskt knep ( kan någon hitta det andra? ) för att man ska släppa garden inför den schlagerschock som tar vid efter 4 minuter.

För övrigt är denna låt nästan helt gjord i Reason. Fioler är pålagda i Live, med EWQLSO Silver ( både programmet och pluggen är köpt trancer 🙂 ).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för lyssningarna, hörni! Det är förstås roligt att höra att produktionen är bra, men att låten är kass är mindre kul 😄

Jo.. men samtidigt så måset man ju tänka på att man kan ju inte tillgodose samtliga heller... Är man nöjd själv, så ska man vara det tycker jag ..

Tycker inte man ska lyssna på allt som sägs.... Säger nån att "kicken är för dov" så måste man ju faktiskt inte ändå på den om man gillar den själv.

Som sagt... kul att sån här musik förekommer på forumet oxo, helt utan gitarrer! fantastiskt 🙂

Absolut, det var inte så jag menade 🙂 Kanske uttryckte mig klantigt, jag var inte helt nykter halv fyra i natt.

Jätteroligt att du gillar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

HEj!

Jag gillar när det går över i schlager 🙁

Skulle aldrig orkat lyssna igenom hela vägen fram dit om det inte varit för kommentarerna i tråden dock.

Producerades det inte mycket sådant här under 90-talet? Jag kommer ihåg att jag diggade det starkt i alla fall 🙂

Och kan någon förklara vad skillnaden är mellan detta och "Dance"-musik? Är helt vilse i begreppen här...

Joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker att det är en skön ljudbild ni fått till med stabila ljud och effekter! Gillar filtersvepet (om det nu är det!?) där mellan 3 och 4 min. Men bäst är ju såklart schlagerpartiet! 🙂 Om ni la in det som refräng skulle ni lätt kunna få spelas i etern! Ni har fantasi grabbar, vilket är bra!

Inte min påse ost men bra jobbat! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. att göra något som är "bra på riktigt" är det inte vad detta handlar om för min del. Skulle jag göra något som griper tag i mitt hjärta skulle jag spela i ett indierockband (vilket jag gör när jag inte skapar trance), det här är faktiskt roligare, det är utvecklande och jag tycker om det utifrån helt andra kriterier.

Det jag menade med den kommentaren var något i stil med följande: Det känns som ni suttit ner och gjort den här låten och tänkt att "nu jävlar ska vi osta till det som fan", och sedan gjort värsta schlager-symfoni-trancen. Jag kan inte hjälpa att tycka att ni skulle kunna vara lite mer återhållsamma och fokuserade och då lyckas göra något som jag skulle gilla mer. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte hjälpa att tycka att ni skulle kunna vara lite mer återhållsamma och fokuserade och då lyckas göra något som jag skulle gilla mer. 😄

Det kommer, vi måste bara få brassa på med allt vi har först 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Funkar på dangolvet.

Bra proddat.

Genremässigt är jag helt ute, har försökt själv men det blir liksom inte bra.

Och fan vet när jag skulle lyssna på det här, i bilen och köra ihjäl sig 🙂

Man kanske skall ta er till hjälp när man själv kör fast?

Låter ju inte som Sophie Zelmani direkt :-) (lyssnar på nu på henne just nu efter ert röj)

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag måste tillägga att jag nu har folk hemma på middag, och så här lite på fyllan har symfoni-schlager-trancen gått på repeat, och mina gäster bara älskar det! Så vem vet, ni kanske har en fet hit på gång! 😱

Yes, helt rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...