Jump to content
Annons

Hjälp mig! Brådis!


teddawid

Recommended Posts

Till att börja med, jag har köpt programmet, dongel och allt..

När jag startar upp Cubase SL 3 så kommer jag till "Initalizing time stretch" och då säger datorn att "Cubase har stött på ett problem och måste avslutas".

License control center funkar inte heller.

Dongeln är i och det står i read-me first-filen att om det är problem ska man gå in i "Additional Content/Copy Protection Driver” and execute the file „Copy Protection Driver Installer.exe“, men den filen finns inte!

Åker bort imorgon och vill ha cubase på min laptop, behöver hjälp fort!

Redigerat av teddawid
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Hej, har laddat ner de två uppdateringar som finns på Steinbergs hemsida, nu kommer jag in i programmet, men med ett fett felmeddelande att ett "serious problem" har inträffat. Säger även att det skapats en loggfil i Steinbergmappen, men icke sa Nicke, den finns inte heller. Kan öppna ett nytt projekt importera en fil, men det går inte att höra något. Ger inga utslag på mätarna så det bör inte vara nåt med ljudkortet.

Det måste vara nåt program eller så som stör Cubase, det fungerar ju i min satationära dator utan problem. Någon som har nån som helst aning??

//Ted

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kanske så, att du har en virusdödare som blockerar utan att skrika till om det...?

Ibland kan Windows vara installerat så att man måste vara inloggad som administratör om man ska kunna installera program. Prova det också om du inte redan har provat. Ha inte dongeln itryckt under installationen...

Link to comment
Dela på andra sajter

När man startar Cubase första gången efter en

nyinstallation så vill Cubase checka ljudkortet

för att ställa in latecy etc. Har det gjort det ?

Prova att ladda ner den senaste versionen av

dongel programvaran och att programet verkligen

installerar alla drivrutiner. Kör du XP så hittar

den det automatiskt efter omboot. När du installerar

patcharna så envisas dom med att hela tiden installera

om dongel-drivisarna. Dom brukar jag bocka bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den har kollat ljudkortet och allt, laddar ner dongel-drivaren nu, installerar om lite så ska vi se hur det går... Tack för hjälpen hoppas att det funkar bättre, annars kanske jag ska göra en systemåterställning till dagen jag köpte datorn för ett år sen.............................................nä tror inte det... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...