Jump to content
Annons

Småsaker som kan vara irriterande


Frekvens

Recommended Posts

bah.

det är ju kablarna som är problemet. speciellt den till hörlurarna som snurrar in sig i hjulet på stolen.

faaan.

Prrrrrrrrrrecis! 😉

Och i värsta fall har sladden snurrat sig runt vinglaset eller ölflaskan e.d. när man obetänksamt swischar iväg på stolen och <pla-slask!> så har man sprit i både tangentbord, mus, mixer och ljudkort. 😛

Ett helvete är vad det är.

Men vafan e rädd om spriten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Ifall nån undrar...både jag och min bror undkom den försökta dödsskjutningen. Polisen förhörde gärningsmannen och andra av hans familjemedlemmar. De förhörde honom och beslagtog geväret, men kunde inte spärra in honom för de var inte säkra på att just det geväret var det som avlossat de två skotten. Det var ett "för vanligt" gevär sa de oss...

Typiskt svensk polis?

Tror f.ö. att det var nåt c, e och g inblandat...

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag möblerade om häromdan, slängde ut ett skrivbord som blivit tomt sen en 02r mixer försvunnit. Det blev snyggt. Höll på med det hela dagen, o sedan vid tolv på natten när allt började stå på sin plats, så va det dags att starta datorn. Den startar, men cpumätaren i cubase skjuter i höjden, utan att ens ha ett projekt uppe. Vart ska jag leta!? buffersize, internminne, multimediainställningar... vad kan vara fel!? Jo, processorfläkten satt en aning lös, så jag passade på att rengöra fläktarna och trycka fast den igen, och vipps så är det som om cpu mätaren inte existerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Var finns CPU-mätaren i Cubase? Jag har aldrig sett min!

Är vi utanför ämnet nu? Eller nää...det kan vara irriterande att inte hitta CPU-mätaren kanske?!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

om du inte har någon så kanske det är jätte bra 😄 högerklicka på transportpanelen så lär du kunna kryssa i den där. Är dock inte säker på om den finns på sx1. Om du trycker på F12 så kommer den upp i en ruta också 🙂

Edit: vet heller inte om den finns SL/SE, men i sx2 finns mätaren i transportpanelen längst till vänster, om man har klickat för den.

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe jag satt här om kvällen och proddade en hiphop beat. Som slit-och-släng lurar använder jag Akg k66. När jag sedan började pilla på bas och kaggar så hade jag jättesvårt för att få upp dom eller få dem tydliga. När jag sedan bytte till sennheiser hd25 så kändes det som om jag var en liten legofigur som badade i en subwoofer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag höll på att spela in en rätt komplicerad låt för ett tag sedan. Jag ville få ner allt i en tagning, och det tar typ två minuter att spela igenom allt. Jag har spelat in i kanske en och halv minut utan att dabba mig, när flickvännen helt plötsligt kommer in och skriker "Maten är klar!" nästan rätt i örat på mig (det var hennes tur att laga mat)! Tagningen sabbad, och det tog lång tid att få in det rätt nästa gång jag satte mig ner.

Kan ju säga att vi inte är ihop längre... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...