Jump to content
Annons

COMALONG


Recommended Posts

* LÅTNAMN:Comalong

* ARTIST:The Key

* GENRE:Reggae/afro/reggaeton

* LÅTLÄNGD: ca 3.20

* KOMPOSITÖR:The Key

* PRODUCENT:The Key

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: Mp3

* STATUS: slaskmix

Lägger upp en slaskmix på en låt som jag kommer att ge ut så småningom. Lite kommentarer vore ok.

Som sagt detta är en ofärdig produktion. Sången är provisorisk och arret är inta spikat.

Comalonslask.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fan vilken skön påskpresent! Tackar, tackar! Ska lyssna lite mer när jag har tid och komma med mer konkret men rent spontant kan jag säga:

Sången är jävligt skön, så även gitarrerna, basen, orgeln. Där är du hemma.

Trummorna får du knepa vidare lite mer på, kanske mer reverb. Synthblåset kan du ju stryka totalt... låter för taskigt... eller fixa nån som kan lira

Skön feeling över det hela stort A. Lite synd att du hamnar lite i 80/90-talsträsket, rösten och gitarrerna är dock mer retro även om sångmelodin hamnade på typ 82. Skulle vilja ha mer 60 - 70 tal sound... men vem vill inte det 🙂

Bra joppat

FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med ovanstående talare ... ( Nästan )

Hotta till produktionen lite , framför allt blåset så är du helt klart hemma.

Riktigt RIKTIG skön låt som får en på bra humör.

Sången e riktigt bra förutom på vissa ställen där Autotune har fått jobba lite för hårt , Fixa till dessa partier manuellt istället eller sjung om dom och fixa produktionen så

kan jag mycket väl tänka mig denna låt på NRJ och liknande kanaler...

4.98 av 5.00 möjliga ...

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar så mycket för de positiva omdömena.

Vad gäller produktionen så är det som sagt fråga om en slask så den är lång ifrån vässad.

Sången ska jag lägga om.

Blåset låter inte bra. Jag är väl medveten om det. Får se hur jag gör med det.

Fred: Jag fattar inte riktigt vad du menar med trummorna. Kan du förtydliga?

Även det där med att sången låter -82. Jag förstår nog inte riktigt det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Öj det låter finemangsväng det här lite längre toner på blåset kanske det blir lite väl stötigt men det är klart det ska va blås här sätter ju pricken över i. Annars hör inte jag några fel minsann skulle köpt den utan prut.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon 🙂

Svänger helgött på riktigt! -grymt bra vers/ref. Grym bas, härligt gitarrspel...du sjunger kanonbra!

Saknar dock congas, gurka o allmänt tingel tangel...virveln kansle är lite för vass på nåt sätt...-blåset är lite för hårt ...

I sticket vid 1.30 hade lite mer percussion suttit alldeles speciellt perfa!

Bra jobbat!

Ps. min sjuka hjärna börjar spinna på denna låt i en "Soca" variant...-helt galet eller hur 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se:

• Blåsljudet låter inget vidare.

Håller jag som sagt med om. ska se vad jag kan göra åt det. Annars verkar det som de flesta tycker att blåsarret är ok.

• Mer percussion.

Can do!

• Sticket låter lite tomt.

Håller med. Ska se om jag kanske kan lägga på nåt ytterligare där.

Jag tackar så mycket för alla postiva omdömen och konstruktiva förslag på förbättringar. Ni är helt klart en resurs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången i början låter som en Stinglåt som jag inte kommer på vad den heter. Just det är lite störigt annars är det riktigt bra. Snyggt luftigt sound. Snyggt stick.

Man blev på gott humör! 😉

Redigerat av Grannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Sången i början låter som en Stinglåt som jag inte kommer på vad den heter. Just det är lite störigt annars är det riktigt bra. Snyggt luftigt sound. Snyggt stick.

Man blev på gott humör! 😄

En Stinglåt?? 🙁

Det var lite överraskande. Vilken låt kan det vara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...