Jump to content
Annons

oskulden...


EQ_krav

Recommended Posts

om en vecka gör jag min debut i en riktig studio med en riktig producent..vad är viktigt att tänka på och sådär när man jobbar i en riktig proffesionell studio, jag kommer ju inte göra nt jobb mer än lira lite gitarr, sjunga och sitta med och antagligen berätta hur jag vill att det ska låta..hur funkar det lixom???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enligt mig - Förberedelse är A och O

Om inte låten sitter så kan det bli många timmar klinkades på samma stycke.

Samtidigt som du ska våga lägga den tiden du behöver i studion.

En delikat balansgång med andra ord men är du bra förberedd och vet hur du vill ha det så ska det nog inte vara några problem.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

se till att ta bort puffskyddet från micken & spotta så mycket du kan i den 😆 Häll massa öl eller läsk i mixerbordet och sätt dina fingeravtryck på glasrutan.

Näj då. Kolla upp det där budordet i bibeln om att bemöta andra som du själv vill bli bemött:) Det kanske du inte behöver göra heller. Det kommer gå bra helt enkelt. Ha tåladmod och var tydlig om hur du vill ha det. Jag har börjat spelat in lite demoband och då bjuder jag alltid på kaffe och en pratstund om något helt annat än musik innan vi sätter igång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kör singer songwriter grejen med "bara" akgura och sång eller? Isåfall så är ju producentens roll mest att dokumentera, så det mesta hänger på att du kan dina grejer. Kan du det så tycker jag inte det borde vara några större problem. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...