Jump to content
Annons

hot från admin


Lars Norén

Recommended Posts

Annons

🙂

Osynk eller ej, så kan man kortfattat säga.

1 Läs forumens regler

2 Fundera på om du kan/vill uppfylla/er dessa regler

3 Om du inte gör detta, fundera på om du verkligen tycker att det är ett forum för dig.

4 Är det det, anpassa dig, är det inte det så kanske det finns ett forum någonannanstans som passar bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Men jag får alltså starta ett forum och bestämma i reglerna att ingen får kritisera någonting jag gör eller bestämmer och att varje inlägg ska sluta med "ave Pluffo"?  🙂

Snälla Pluffo, starta ett sånt forum, det vore ju rätt coolt!! 😉

Ang. hajvej (så stavas det på svenska) så gillar jag namnet på Rockklassiker 106,7s weekendprogram; "Highway to Helg"! 🙂

....ave Pluffo

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Men jag får alltså starta ett forum och bestämma i reglerna att ingen får kritisera någonting jag gör eller bestämmer och att varje inlägg ska sluta med "ave Pluffo"?  🙂

Snälla Pluffo, starta ett sånt forum, det vore ju rätt coolt!! 😉

Ang. hajvej (så stavas det på svenska) så gillar jag namnet på Rockklassiker 106,7s weekendprogram; "Highway to Helg"! 🙂

....ave Pluffo

Starta ett sånt forum??

Nej, nej. Det är precis sådär jag ska forma min lilla bananrepublik som jag ska bli diktator över i framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja. Men jag får alltså starta ett forum och bestämma i reglerna att ingen får kritisera någonting jag gör eller bestämmer och att varje inlägg ska sluta med "ave Pluffo"?  🙂

Snälla Pluffo, starta ett sånt forum, det vore ju rätt coolt!! 😎

Ang. hajvej (så stavas det på svenska) så gillar jag namnet på Rockklassiker 106,7s weekendprogram; "Highway to Helg"! 🙂

....ave Pluffo

Starta ett sånt forum??

Nej, nej. Det är precis sådär jag ska forma min lilla bananrepublik som jag ska bli diktator över i framtiden.

OOOOH!!!!

Då kan ju Hamma vara din nöjesminister 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror det hela handlade mycket om Lars N's kommentar "Hur fan ska Zero stämma mej dom kommer ju aldrig att fatta var jag tagit skiten ifrån". Om nu IDG/Studio får skeppa med Zero-G's samplingar enligt visst avtal och användarna spottar på detta och tycker att de gör hur f-n de vill, då hade jag också gått in och bett om ändrad attityd i forumet. Det är ju inte så kul att ansvara för forumet om min sponsor går in där och upptäcker nämnd attityd.

(edit: oj, jag såg inte att ni lämnat debatten och börjat kramas istället... sry om jag väckte björn som sover 🙂)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Neko: Alla som kan hantera en AK får vara med. 🙂

Grahn: Va fint. 🙂

Hakceman: Precis. Dock så känns det som om företagen måste ha lite överseende med enstaka fall av taskig attityd, argument eller andedräkt. Sådant är ju oundvikligt när det finns så många medlemmar. Så än så länge är inte studioforumet ens i närheten av något argt mejl. Men det är bra att säga till på skarpen direkt från början.

Jag tycker att piratkopiering som sådan kan disskuteras hej villt men att man bör utelämna specifika uppgifter om vilka program och samplingar och dylikt det gäller eftersom det som sagt kan skada tidningens relationer med sponsorer och annat löst folk.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Neko: Alla som kan hantera en AK får vara med. 😛

Ok, tror dessa kunde vara marchminstrar:Laibach (Tack för länken, vem det nu än var som postade den för några veckor sen.)

Tror vi skall återgå till tråden eller lägga ner nu :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, fan vad komiskt.

Denna tråden skapades genom att Lars blev kinkig över att han inte fick bryta mot forumens regler, och kolla hur den är nu. :rolleyes:

Är det bara jag, eller slutar väldigt många trådar såhär?

Om man nu ska gå tillbaka på Lars grej, så tycker jag att adminen alltid ska ha full makt, oavsett vad det gäller. Vill adminen nånting så ska det vara så. Då blir det alltid bäst i längden.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Jag trodde vi kunde diskutera saker i sverige utan att få represalier men polisen i studio forum tycker inte att man kan diskuera vad som helst

...

Det är knappast någon mänsklig rättighet att få sprida illa stavade tramsinlägg på Studios forum. Följ reglerna och sluta whina.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Detta på grund av att forumen kan begäras stängda av de som tillverkar varorna om de får nys om att det snackas pirat om deras saker.

...

Och oändligt mycket viktigare:

Tidningen finansieras till stor del av reklamintäkter från företag som skyr piratkopiering som pesten.

Självklart vill man inte ha ett forum som tipsar om och diskuterar warez.

Det är inget konstigt och heller inget att hymla om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om man inte får diskutera vissa saker som kopiering eller att sampla

Hur ska man kunna referera till vissa saker. JAg skulle inte kunna länka till min musik.

Tex får jag inte länka till piratbyrån om det skulle va något om musik, eller till downhillbattle för att länka till dom om jag vill diskutera musik på nätet.

Du nattvaktarn jag gnäller hur mycket jag vill om det är befogat.

Angående det med Zero-g borde både dom och studio fatta om de lägger med samplingar i tining där det finns musiker jobbar med samplingar kommer att sampla.

Någonstans vill de det och var tar en kompiskrets slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ibland svårt att skriva så vederbörande inte tar anstöt och tycker att man är en idiot som bara bufflar omkring och är stöddig.

Personligen tycker jag det är fel att skriva vitt och brett hur mycket man sprider piratkopior eller "licensierade" samplingar.

Ska man göra det, behöver man ju inte ta upp det med stora rubriker.

Där tycker jag att adminsen gör helt rätt.

Det finns ju en lagstiftning om piratkopiering och så länge det inte är legalt tycker jag att man får anpassa sig.

Sen att jag personligen inte har något emot Studios egen Lars Norén är en annan sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
...

Du nattvaktarn jag gnäller hur mycket jag vill om det är befogat.

...

Nej, herr svårt-med-kommatering, det gör du inte.

Du gnäller tills admin tröttnar och slänger ut dig.

Fatta att detta är ett forum helt på admins villkor.

Passar det inte så stick bara.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hela diskutione handlar om att jag fått ett email från admin Mats s

om att jag inte bör diskutera utlåning sk piratkopiering och att jag skulle vårda mitt språkbruk.

Jag visste inte att vi var finare delen av nätet (öfre url)

om man heter lars norén är det inte lätt, har ni sett någon teater pjäs någon gång

Utlåning är väl inte samma sak som piratkopiering.

Jag har lånat massor av program, spel osv.

FULLVERSIONER. Och jag menar verkligen LÅNAT.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lås denna tråden nu... detta är absurt.. går du och klagar på polisen för att de har sagt åt dig att inte pissa på fasaderna när du är ute och krökar?

Läs forumreglerna, tänk på hur du uttrycker dig själv, och sluta grina!

Om du absolut måste uttrycka dig illa och grina så kan du göra det någon annanstans, regler och vettigt förnuft finns för att forumet ska förbli i samma goda anda.

En sista sak Lars... ryck upp dig, jag har faktiskt fått två varningar! :rolleyes:

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

äntligen lite drag i kiosken :rolleyes:

jag har faktiskt fått två varningar!

PostMaster strikes twice 😛

det är enkelt:

finns det regler att följa så kan man välja

att följa dom eller INTE !

10-4

hehe.. men varningarna har inte vart ang. powerposting.. utan snarare OT 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ju en lagstiftning om piratkopiering och så länge det inte är legalt tycker jag att man får anpassa sig.

Men det är ju inte förbjudet att prata om wärez, precis som det inte är förbjudet att prata om knark, barnporr och vaxade mustasher fastän det är förbjudet.

Så blanda inte in lagboken i det här eftersom farbror polisen inte kan komma och bråka förän det rör sig om spridning av wärez.

Men dock så gäller ju forumreglerna och som vi snackat om tidigare så är det bara att packa och dra om man inte tycker om dem eftersom ägarna av forumet själva bestämmer vad som får stå här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lars Norén, och alla andra som gett sig in i diskussionen, det är bra att så många engegerar sig i ämnet regler och vi vill passa på att förklara varför de finns och hur vi ser på dem.

Först och främst var det detta inlägg som fick oss att skicka iväg brevet (som inte var ett hot, det var i trevlig ton och en uppmuntran om att tänka på språkbruk framöver).

Med språkbruk avses att man följer forumreglerna, och att kan håller diskussionen på en bra nivå. Studio Forum är och ska förbli en öppen, trevlig och rolig kunskapsbank.

Vad som skrevs i inlägget och som är bortredigerat är att "Cubeass är mongo" och att "synd att Logic är så svårt att knäcka". Ett annat citat vi tycker är onödigt mot bakgrund av forumreglerna är:

"Du nattvaktarn jag gnäller hur mycket jag vill om det är befogat." - på forumet håller vi en trevlig och konstruktiv ton. Läs reglerna.

Som ett sidospår tycker vi det är något magstarkt av dig att klaga på program från Steinberg och service hos Estrad när du inte ens har köpt produkten.

Pluffo skrev:

2. Nja, igen. Användarna måste ju få vara med och disskutera policyn och komma med olika infallsvinklar...

Absolut! Det är vi tacksamma för.

...och fortsatte:

..att få uttrycka sig fritt på "andras" forum på nätet, vilket jag själv knappast tror.

Inför medlemmarna på forumet och för gästerna som besöker oss, är var och en ansvarig för sina inlägg i den bemärkelse att man måste ha torrt på fötterna när man gör ett uttalande. Vad vi menar är att spekulativa, svartmålande eller baktalande utan grund kommer att bli ifrågasatta. Ett par exempel på detta syns i trådarna "Cubase - en total flop" och "Cubase <-> Sonar - jämförande filer"

Dock är det så att Studio är ansvariga för inläggen som postas här i juridisk mening. Postas exempelvis olagliga länkar här (även om nu inte detta var fallet) och de anmäls, kan vi först och främst bli skadeståndsskydliga men även stänga ner forumen.

Inget är riktat personligen mot Lars Norén - detta är regler vi satte upp i tidigt stadium för att undvika just sådana här situationer, och som alla medlemmar på detta forum har godkänt vid registreringen. Inget att bråka om.

Nu låser jag denna tråd. Fortsätt gärna med konstruktiva diskussioner om forumreglernas utformning och innehåll i en separat tråd.

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
×
×
  • Skapa ny...