Jump to content
Annons

Forum Feature Requests


hackeman

Recommended Posts

1) Möjlighet att skicka vidare mina PM till extern email adress. PM låddan blir ju full i ett nafs, och vissa mail innehåller info jag inte vill radera (och inte heller behöva kopiera/exportera manuellt).

2) Möjlighet att skicka ett INSTANT PM till användare som är online för att inbjuda till extern instant messenger eller annan chat tjänst. Eller helt instant blir det ju inte eftersom vi pratar web, utan det får bli så fort man laddar ny sida, men iaf nån mer iögonfallande notify än den för "Nytt/nya brev idag". Ok, har inte helt tänkt igen detta, men syftet skulle vara att hinna fånga användaren innan han/hon loggar ut igen, för att då chatta realtime istf omständiga PMs.

3) Möjlighet att söka på trådar startade av ett visst alias, istf alla inlägg av ett alias.

fyll gärna på.... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2) Möjlighet att skicka ett INSTANT PM till användare som är online för att inbjuda till extern instant messenger eller annan chat tjänst. Eller helt instant blir det ju inte eftersom vi pratar web, utan det får bli så fort man laddar ny sida, men iaf nån mer iögonfallande notify än den för "Nytt/nya brev idag". Ok, har inte helt tänkt igen detta, men syftet skulle vara att hinna fånga användaren innan han/hon loggar ut igen, för att då chatta realtime istf omständiga PMs.

Är inte popupfönstret med DU HAR ETT NYTT MEDDELANDE!!!!@% som de har nu, iögonfallande nog? Jag tycker det är rätt svårt att missa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du inte aktiverat den featuren så gå in på "min kontrollpanel", "board settings" och sätt sedan "do you wish to get a pop up notification when you get a new private message?" till yes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare Hacke, allt vad du efterfrågar finns redan idag! Eller från dag 1, faktiskt.

1. Du kan arkivera dina pm, få dem komprimerade som en zip-fil och skickade till en extern adress. I din meddelandetjänst klickar du på "Archive Messages" i vänstermenyn.

2. Alla meddelanden som skickas internt på forumet, dyker upp som en popup så snart mottagaren har laddat om en sida - eller klickat på en länk. Dock är det några som har popup-funktionen avstängd i sin webbläsare eller genom ett annat program och då syns endast meddelandet som länken "1 Nytt/nya brev".

3. Använd sökfunktionen enligt bilden nedan:

post-1-1243350986.png

Mvh

.björn.

Link to comment
Dela på andra sajter

och nej, jag har inte en pop-up killer 🙂

...och du kör inte Mozilla, Firebird, Opera, Zone Alarm el dyl heller?

EDIT: Flyttade tråden till "Om sajten" från "Allmänt".

4 nej & 1 ja på dylikt.

men denna dylikt saken ska inte vara boven i dramat enligt inställningarna 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tjenare Hacke, allt vad du efterfrågar finns redan idag! Eller från dag 1, faktiskt.

1. Du kan arkivera dina pm, få dem komprimerade som en zip-fil och skickade till en extern adress. I din meddelandetjänst klickar du på "Archive Messages" i vänstermenyn.

2. Alla meddelanden som skickas internt på forumet, dyker upp som en popup så snart mottagaren har laddat om en sida - eller klickat på en länk. Dock är det några som har popup-funktionen avstängd i sin webbläsare eller genom ett annat program och då syns endast meddelandet som länken "1 Nytt/nya brev".

3. Använd sökfunktionen enligt bilden nedan:

...

Mvh

    .björn.

Tack för det!

1) Har sett den funktionen, det var därför jag lade till "och inte heller behöva kopiera/exportera manuellt". Vill enkelt kunna göra forward per mail som dyker upp när det dyker upp. Alternativt att notifyn som skickas till min vanliga mail innehåller även själva meddelandet och inte bara subject. (edit: att exportera till Excel format för att sedan importera detta till sin Outlook är ju ingen smutt process precis. 😄 )

2) Har missat den där popupen, helt enkelt pga att jag inte får den. 😎 Använder Google Toolbars popup-blocker, men trots att jag nu ändrat till att tillåta popups på denna site dyker ingen popup upp (kan bero på att jag testar att skicka till mig själv och befinner mig således redan i inboxen när jag får mitt PM... får se hur det blir när jag får nästa PM från annan än mig själv 🙂). Men min efterfrågan var lite mer än så dessutom, peppemannen verkar vara närmast att förstå vad jag är ute efter... 🙂

3) Tack, på pricken vad jag var ute efter! Bordet hittat det själv. 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om chatten. Enklast kanske vore om Studio kunde ha en irc Chatt kopplad till sidan. KVR har ju en sån chat. Då kan man ju se vilka som är online direkt och hoppa in där. Webbaserade chattar brukar dock funka sisådär ibland. Har sett en del problem med en del. Men jag håller med. En privat konversation helt utan PMs vore ju att föredra. Särskilt när användaren i fråga inte har fyllt i MSN eller ICQ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om chatten. Enklast kanske vore om Studio kunde ha en irc Chatt kopplad till sidan. KVR har ju en sån chat. Då kan man ju se vilka som är online direkt och hoppa in där. Webbaserade chattar brukar dock funka sisådär ibland. Har sett en del problem med en del. Men jag håller med. En privat konversation helt utan PMs vore ju att föredra. Särskilt när användaren i fråga inte har fyllt i MSN eller ICQ.

Japp, du har greppat vad jag menar. 🙂 Och det skulle vara möjligt med både personlig chat och grupp-chat.

Hmm, fast störst nytta skulle kanske grupp-chat göra eftersom man kan gå över ICQ/MSN vid personlig chat... jag menar, när man väl "lärt känna varandra" via forumets debatt o chat kanske man är redo för "intimare" kontakt som att byta messenger adresser? 🙂

Håller med att web-baserad chat kan vara lite skakig ibland (beroende på produkt) men med fördelen att det funkar genom alla brandväggar (IRC funkar sällan genom företagsbrandväggar - vilket såklart är bra, för inte ska användarna sitta och köra IRC under arbetstid 🙂).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...