Jump to content
Annons

byte GR strängar har nu problem med ljudet på


FXboy

Recommended Posts

😕 För en väcka sen byta jag strängarna på min acustisk gitarr! när jag vel byt dem så uppteckte en konstig sak! sträng höjden har blivit länggre än de va förr, aså den har höjts me hella en cm typ! ljudet e ok o det går o stäma den men just sträng höjden e väl iritterande man måste trycka nu dubelt så hårt för att få ljuden rent. så va e det för fel jag har gjort? kommer strängarna hitta sin form igen? tack för råd o hjälp!
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
😱 För en väcka sen byta jag strängarna på min acustisk gitarr! när jag vel byt dem så uppteckte en konstig sak! sträng höjden har blivit länggre än de va förr, aså den har höjts me hella en cm typ! ljudet e ok o det går o stäma den men just sträng höjden e väl iritterande man måste trycka nu dubelt så hårt för att få ljuden rent. så va e det för fel jag har gjort? kommer strängarna hitta sin form igen? tack för råd o hjälp!

Tja,,

vet inte vad för gitarr du har..men det låter som om dom är alldeles för tjocka..strängar finns i olika tjocklekar..ju tjockare desto mer drar dom halsen..det går även att justera halsen inuti..eller under ett litet lock längst upp på halsen..men det är inget som jag rekommenderar..ta men dina gamla strängar till affären så hjälper dom dig med rätt tjocklek 😉

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tog strängarna när jag köpte dem nya so jag fick samm sturlek som dem gammla! men jag tror jag jorde en fel när jag bytte strängarna så löste jag först alla strängar o då bytte jag dem jag borde bytta dem en o en! o tror att e orsaket att halsen har tapatt sin form aså den gick litte neråt! så undrar om det kommer o ficksa sig själv efter en tag då strogarna och halsen hittar sitt from tilbaka el moste jag göra nåt annat o ficksa det. jag har inte en sån gitarr som juter bart halls! så vad förreslår ni att jag ska göra sak jag venta tills tiden läker den problemet el? måste jag göra nåt åt det

tack för råd o hjälp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...