Jump to content
Annons

inkoppling av mixerbord


kurt_ko-ben

Recommended Posts

tjena...

jag får itne rätt på min inkoppling med mixerbordet..

jag får signal från det och ljud ut i högtalarna men när jag spelar in cubase händer det ingenting..hur ska jag koppla..dom det ser ut nu har jag kopplat .. tape/cd in till line in på mitt mi4 ljudkort..

tape/cd out till en stereoamplifier.

men sen mainkontrollernna måste man ha en speciell kabel ju...fast det sa snubben som jag köpte det av på musikbörsen att man itne behövde...:S utan man ska kunna koppla på ett annat sätt..hur fan då??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tjena...

jag får itne rätt på min inkoppling med mixerbordet..

jag får signal från det och ljud ut i högtalarna men när jag spelar in cubase händer det ingenting..hur ska jag koppla..dom det ser ut nu har jag kopplat .. tape/cd in till line in på mitt mi4 ljudkort..

tape/cd out till en stereoamplifier.

men sen mainkontrollernna måste man ha en speciell kabel ju...fast det sa snubben som jag köpte det av på musikbörsen att man itne behövde...:S utan man ska kunna koppla på ett annat sätt..hur fan då??

Fråga i musikaffären 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

tjena...

jag får itne rätt på min inkoppling med mixerbordet..

jag får signal från det och ljud ut i högtalarna men när jag spelar in cubase händer det ingenting..hur ska jag koppla..dom det ser ut nu har jag kopplat .. tape/cd in till line in på mitt mi4 ljudkort..

tape/cd out till en stereoamplifier.

men sen mainkontrollernna måste man ha en speciell kabel ju...fast det sa snubben som jag köpte det av på musikbörsen att man itne behövde...:S utan man ska kunna koppla på ett annat sätt..hur fan då??

Bara ett tips.

Jag och säkert många andra har nog reagerat på att du formulerar dina frågor så otroligt dåligt. Det är svårt och inte speciellt inbjudande att hjälpa till när frågan ställs utan viktiga detaljer om vilket mixerbord du har osv.

Du kommer säkerligen få fler svar på dina många frågor om du ställer dom på rätt sätt.

Ta detta som konstruktiv kritik och inte som ett påhopp eller nåt sånt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag får signal från det och ljud ut i högtalarna men när jag spelar in cubase händer det ingenting..hur ska jag koppla..dom det ser ut nu har jag kopplat .. tape/cd in till line in på mitt mi4 ljudkort..

tape/cd out till en stereoamplifier.

Du kan inte koppla en ingång till en ingång.

Mixerns Tape/cd out ska till line in på ljudkortet. Line out från ljudkortet till Tape/CD in på mixbordet. Din stereoamplifier ska du nog koppla till Main CTRL out bakpå mixern.

Sen får du naturligtvis skaffa dom kablar du behöver för att det ska funka. Hemstereoprylar brukar har RCA kontakter på Studioprylar 6,3 mm telepluggar och XLR.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...