suprapappa Posted March 20, 2006 Posted March 20, 2006 (edited) tja efter att ha uppdaterat till sx3 får jag inget ljud från metronomen....jag har både midi och audioklick ibockat.. om jag under midi väljer micrsoft gs wavetable synth under portar så får jag klick men den ligger inte i sync....audioklicket hörs inte alls. det gjorde det förut. vad har jag gjort för fel? Edited March 26, 2006 by suprapappa
suprapappa Posted March 26, 2006 Author Posted March 26, 2006 .....och om jag laddar in en mjukvarusynth tex. trummaskinen lm-7 och kopplar metronomen till den så får jag ju ett klick MEN om jag då solar ett annat spår så försvinner metronomljudet HJÄÄÄÄLP!!!!!!!
suprapappa Posted March 26, 2006 Author Posted March 26, 2006 har löst det! metronomen ligger på den nya "audiotion" kanalen vars volym var neddragen till noll har ändå en fråga...... om jag gör ett annat klick än audioklick genom att jag metronominställningarna väljer en midiutgång för metronomen (om jag tex vill ha en tamburin istället för cubase inbyggda pip) går det att få den att spela även om jag solar ett spår?
FlyRider Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 har löst det! metronomen ligger på den nya "audiotion" kanalen vars volym var neddragen till noll har ändå en fråga...... om jag gör ett annat klick än audioklick genom att jag metronominställningarna väljer en midiutgång för metronomen (om jag tex vill ha en tamburin istället för cubase inbyggda pip) går det att få den att spela även om jag solar ett spår? Tja! Var hittar man denna "audiotion"-kanal? Jag har cubase studio 4 och har samma problem, men det uppkommer bara i ett speciellt projekt.
FlyRider Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 Löste det såhär! https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry775542
suprapappa Posted September 24, 2008 Author Posted September 24, 2008 jag TROR inte den finns kvar i version 4 men under VST connections / outputs (tryck på F4) så kan man välja om utgången ska ha "click" eller inte...testa det
Recommended Posts