Jump to content
Annons

MEtronomklicket har försvunnit


suprapappa

Recommended Posts

tja

efter att ha uppdaterat till sx3 får jag inget ljud från metronomen....jag har både midi och audioklick ibockat..

om jag under midi väljer micrsoft gs wavetable synth under portar så får jag klick men den ligger inte i sync....audioklicket hörs inte alls. det gjorde det förut. vad har jag gjort för fel?

Redigerat av suprapappa
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

har löst det!

metronomen ligger på den nya "audiotion" kanalen vars volym var neddragen till noll

har ändå en fråga......

om jag gör ett annat klick än audioklick genom att jag metronominställningarna väljer en midiutgång för metronomen (om jag tex vill ha en tamburin istället för cubase inbyggda pip) går det att få den att spela även om jag solar ett spår?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
har löst det!

metronomen ligger på den nya "audiotion" kanalen vars volym var neddragen till noll

har ändå en fråga......

om jag gör ett annat klick än audioklick genom att jag metronominställningarna väljer en midiutgång för metronomen (om jag tex vill ha en tamburin istället för cubase inbyggda pip) går det att få den att spela även om jag solar ett spår?

Tja!

Var hittar man denna "audiotion"-kanal? Jag har cubase studio 4 och har samma problem, men det uppkommer bara i ett speciellt projekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...