Jump to content
Annons

Cubase SE/SL/SX grundkurs på distans


Majken

Recommended Posts

Tänkte bara påminna om distanskursen i Cubase som jag är lärare för. Kursen drivs via folkbildningsnätet och är helt på distans, all kommunikation sköts via FirstClass. Kursen kommer att gå från de absoluta grunderna till en färdig produktion, d.v.s. automation, effekter, inspelning, redigering, mixning o.s.v. Allt material till kursen är specialskrivet för kursen på svenska, till detta hör även uppgifter som t.ex. midi arrangemang, mixning av flerkanalsprojekt och dylikt som även dessa är utformade speciellt för kursen. I slutet av kursen kommer alla att få göra ett slutprojekt där man väljer själv vad man vill jobba med utefter det man tänkt använda programmet till.

Kostnaden för kursen är 0kr, vid antagning till kursen ingår dock en administrativ avgift på 100kr. Studietakten beräknas till ca: 8 timmar per vecka och kursen är ca: 15 veckor lång.

Grundkrav för att kunna genomföra kursen är att man skall ha Cubase SE/SL/SX "observera, VST, VST32, Cubasis eller dylikt kommer ej att fungera med läromedlet". Det är även ett krav att man har grundläggande datorvana och en internet uppkoppling, dock ej bredband.

Mer Info och anmälan på:

http://www.natbildarna.nu/html/detaljerad_kursinfo.asp?id=8

Observera senaste anmälningsdag 16'e Januari!

Har ni några frågor så är det bara att skriva dessa i detta topic så svarar jag så snart som möjligt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Satan det låter intressant.. Är bra att få lära sig från grunderna.. Kommer gå en ljudsättar utbildning i Karlstad nu i vår.. kanske kunde kombinera lite med detta.. får man ett avgångsdiplom av något slag oxå när man är klar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Allt material till kursen är specialskrivet för kursen på svenska"

ingår detta?

om inte vad kostar det?

Detta innebär helt enkelt att jag skrivit allt material till kursen och att det åtminstone för tillfället ej går att få tag i på något annat sätt än att gå kursen 🙂 - Detta kostar precis som kursen, 0kr

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan det låter intressant.. Är bra att få lära sig från grunderna.. Kommer gå en ljudsättar utbildning i Karlstad nu i vår.. kanske kunde kombinera lite med detta.. får man ett avgångsdiplom av något slag oxå när man är klar eller?

Ett intyg kommer att lämnas ut efter kursens genomförande, vilket man väl kan säga är en sorts diplom.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Anmäld...

Hur många platser finns det på kursen?

När får man veta ifall man kommit med?

Antalet platser är lite beroende på antal anmälningar eftersom det kan vara möjligt att köra flera kurser samtidigt om intresset är tillräckligt stort. Antagningsbesked bör skickas ut någon gång kriung slutet av januari, jag vågar dock inte lova något. Ska kolla upp det lite mer exakt så hör jag av mig.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det första gången kursen ges?

Kommer den även att gå en gång under hösten?

Kursen har redan gått en termin och om intresse för kursen fortfarande finns i höst så kommer jag om möjligt att fortsätta leda kursen.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Majken!

Den här kursen låter väldigt intressant. Har väldigt tight med tid vissa veckor så jag har några små frågor först innan jag anmäler mig.

1. Låser man upp sig på någon viss tid i veckan där det hålls lektioner via nätet.

2. Om man inte kan en viss tid en viss vecka finns det möjligheter att hinna ikapp detta när man själv kan.

3. Har inte någon direkt erfarenhet av cubase men har gått en 1 årig ljudteknikerutbildning, behöver man nån erfarenhet av cubase.

4. Om det skulle spricka med tid, kan man hoppa av utan att förstöra för alla andra

MVH Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Majken!

Den här kursen låter väldigt intressant. Har väldigt tight med tid vissa veckor så jag har några små frågor först innan jag anmäler mig.

1. Låser man upp sig på någon viss tid i veckan där det hålls lektioner via nätet.

2. Om man inte kan en viss tid en viss vecka finns det möjligheter att hinna ikapp detta när man själv kan.

3. Har inte någon direkt erfarenhet av cubase men har gått en 1 årig ljudteknikerutbildning, behöver man nån erfarenhet av cubase.

4. Om det skulle spricka med tid, kan man hoppa av utan att förstöra för alla andra

MVH Magnus

1. Man väljer själv när man vill jobba med programmet och medverka i diskussioner, det finns inga bestämda utsatta tider för möten på First Class utan endast för inlämning av uppgifter.

2. Skulle det vara så att man åker bort eller har körigt på jobbet bort så är det bara att meddela mig detta så går det bra att hinna ikapp när man har mer tid till hands. Det viktigaste är att det skall kännas roligt att lära sig programmet, har man 4 deadlines på jobbet och jobbar 14 timmar om dagen så är det inte någon ide att ens försöka jobba med Cubase den veckan eftersom ändå ingenting kommer att fastna.

3. Ingen tidigare erfarenhet av Cubase krävs, man väljer själv "hur långt man vill gå". Kursen är anpassad så att det finns enkla delar som alla bör lära sig och mer avancerade saker som man kan titta närmare om man känner att man behärskar det övriga.

4. Skulle det vara så att man känner efter en månad att detta inte var något för en så går det bra att hoppa av. Vi ser dock gärna att man ger det en riktig chans om man blir antagen och provar 3-4 veckor för att verkligen känna efter. De första 2 veckorna brukar dessutom vara ganska olik resten av kursen eftersom dessa mest handlar om att komma igång och presentera sig själv, komma med ideer till kursinehåll och dylikt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

sådär då var man anmäld...när kan man hoppas på att få antagningsbesked??

Nu är man ju nyfiken ju....*s*

/ Magnus

Jag vågar inte lova när antagningsbeskeden skickas ut men jag skall börja titta igenom anmälningarna på måndag nästa vecka. Jag kan ju iaf säga stort tack! till alla som anmält sig, det har varit en enorm respons, vilket är väldigt glädjande. Det kommer vara mycket jobb med att sålla ut deltagare till kursen men det lutar åt att jag skall försöka förhandla till mig att få köra flera kurser samtidigt vilket innebär att fler får möjligheten att vara med.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej majken!

vill ju inte stressa dig eller så....men man är ju nyfiken på om man är med bland de lyckliga.... Har ju fått smak för cubase nu så jag kastar nog ut hela min analoga studio.

Håller på o prestanda testar mitt system o det verkar klara mina krav fint.....

Hoppas att du kan lösa det här med fler kurser så att fler får chansen.

Hoppas på svar snart.... 😄

Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det råkade visst vara lite större intresse för kursen än jag trott. Det slog till och med över så pass att Cubase kursen var den kurs med flest anmälningar av alla nätbildarnas kurser. Med råge dessutom kan jag tillägga 😄 - Men detta är ju inget annat än roligt egentligen eftersom detta förhoppningsvis betyder att Sverige är fullt av trevliga personer som vill lära sig mer och ljudteknik och musikskapande. Dessutom innebär det ju eventuellt att jag kan fortsätta hålla på med det jag älskar att göra, d.v.s lära ut Cubase! 😛

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...