Jump to content
Annons

Cubase SE/SL/SX grundkurs på distans


Majken

Recommended Posts

Tänkte bara påminna om distanskursen i Cubase som jag är lärare för. Kursen drivs via folkbildningsnätet och är helt på distans, all kommunikation sköts via FirstClass. Kursen kommer att gå från de absoluta grunderna till en färdig produktion, d.v.s. automation, effekter, inspelning, redigering, mixning o.s.v. Allt material till kursen är specialskrivet för kursen på svenska, till detta hör även uppgifter som t.ex. midi arrangemang, mixning av flerkanalsprojekt och dylikt som även dessa är utformade speciellt för kursen. I slutet av kursen kommer alla att få göra ett slutprojekt där man väljer själv vad man vill jobba med utefter det man tänkt använda programmet till.

Kostnaden för kursen är 0kr, vid antagning till kursen ingår dock en administrativ avgift på 100kr. Studietakten beräknas till ca: 8 timmar per vecka och kursen är ca: 15 veckor lång.

Grundkrav för att kunna genomföra kursen är att man skall ha Cubase SE/SL/SX "observera, VST, VST32, Cubasis eller dylikt kommer ej att fungera med läromedlet". Det är även ett krav att man har grundläggande datorvana och en internet uppkoppling, dock ej bredband.

Mer Info och anmälan på:

http://www.natbildarna.nu/html/detaljerad_kursinfo.asp?id=8

Observera senaste anmälningsdag 16'e Januari!

Har ni några frågor så är det bara att skriva dessa i detta topic så svarar jag så snart som möjligt.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Satan det låter intressant.. Är bra att få lära sig från grunderna.. Kommer gå en ljudsättar utbildning i Karlstad nu i vår.. kanske kunde kombinera lite med detta.. får man ett avgångsdiplom av något slag oxå när man är klar eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Allt material till kursen är specialskrivet för kursen på svenska"

ingår detta?

om inte vad kostar det?