Jump to content
Annons

Köpa beggat på Vendolin


BaldByChoice

Recommended Posts

Annons

Säkrast och bäst: Öga möt öga. Kontant.

Minns från juridik-kursen att det i tysk rätt kallas zug-um-zug, dvs drag mot drag. Jag drar varan till mig, du drar pengarna till dig. (Fasligt vad meningslösa saker man lärt sig).

Kallas i svensk rätt för tradition, det ögonblick då varan byter ägare. Köparen förväntas först ha uppfyltt sin undersökningsplikt dvs tittat på grejen och sett att den ser ut att vara OK.

Glöm inte att om du köper stöldgods och rätta ägaren kommer på dig är det bara att lämna över grejerna. Så kolla om det är en skurk du handlar av.

Sen finns det ju massor av ärliga säljare också. Bara att skicka pengarna så skickar säljaren grejerna på posten.

Bara att välja.

Gunnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

denton (oregistrerad)

Jag använde internetgirot senast jag sålde en pryl och det fungerade helt ok

Redigerat av denton
Link to comment
Dela på andra sajter

Det mesta jag köpt/sålt har skickats med Bussgods och de erbjuder uthämtning mot efterkrav och även utkörning. I princip samma som Postens postförskott fast billigare. Funkar klockrent. Man får ju klart känna av och pejla läget med motparten så man inte hämtar ut ett par kilo tegelsten eller så. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Det skulle jag vilja kalla förtal. 176-671 och jag är polare. Det är hans brorsor som hittar på fuffens. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...