Jump to content
Annons

Problem vid inspelning.


RobertFröberg (oregistrerad)

Recommended Posts

RobertFröberg (oregistrerad)

Vid inspelning i reason med exempelvis nn19 i sequencern lägger sig slingorna helt fel. En ton klumpar ihop sig med annan och det blir fördröjningar och liknande. Jag har nyligen köpt juli@kortet och har provat alla möjliga sätt, ändrat latencyn och på audio card driver.

Om man spelar efter "Click" lägger sig allt i takt och allt är som det ska när man spelar upp det i efterhand. Men om man inte spelar in efter Clicket lägger det sig helt fel.

Någon som kan hjälpa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Om man spelar efter "Click" lägger sig allt i takt och allt är som det ska när man spelar upp det i efterhand. Men om man inte spelar in efter Clicket lägger det sig helt fel.

😄

Det låter mest som att du inte kan hålla takten 😄

Nej, ärligt talat tror jag att du har råkat trycka in Quantize Notes During Recording-knappen. Det är andra knappen från höger i sequencerfönstret.

Link to comment
Dela på andra sajter

jepp, det låter så. visserligen gillar jag t ex att kvantisera i efterhand eftersom ibland kan det vara skönt med lite mysiga felslag här och där..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...