Curry_Man Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 (redigerat) Hur skapar man strings som lĂ„ter "lite psyko, lĂ„ter iaf onaturligt" som i Britney Spears Toxic eller DarinÂŽs I want ya???!! đ Redigerat 4 mars 2006 av Curry_Man
Linus Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Skapa med vad? đ Har du tillgĂ„ng till en mindre strĂ„ksektion (t.ex. en kvartett pĂ„ 2 violin, 1 viola och 1 cello) och nĂ„gra mikrofoner? TĂ€nkte du anvĂ€nda ett samplat strĂ„kbibliotek ala Garritan eller Vienna? Om jag fattat saken rĂ€tt kom strĂ„kriffet i Toxic till genom ett misstag - men att det blev bra sĂ„ man anvĂ€nde det. Fula ostĂ€mda glidningar Ă€r svĂ„ra att spela med fina kliniskt rena och vĂ€lsamplade strĂ„kar. đ Jag tycker att trĂ„den hör hemma i Inspelning, och inte Mixning/mastring.
Piccazzo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Man har bra grundsamplingar som man sedan spelar in med pitchbend och modulation till olika grad. BÄda dom lÄtarna har starka orientaliska/arabiska influenser i sina strÄkriff och dessa Àr oftast "skitigare" Àn rena strÄkar.Har nog att göra med hur dom stÀmmer sina instrument samt hur dom spelar sina instrument.
Pluffo Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 Finns ju ett gammalt nummer av Studio dĂ€r de intervjuar de dĂ€r jepparna som har satt den lĂ„ten till vĂ€rlden. DĂ€r stod det lite grann men jag kommer inte ihĂ„g vad đ
Mr Keys Postat 6 mars 2006 Postat 6 mars 2006 (redigerat) skaffa melotron(M-tron heter mjukvaruvarianten)......enklaste och snabbaste sĂ€ttet.....kombinera detta med andra strĂ„kar med dist och EQ(typ, telefonkurva) pĂ„.....prova ta bort all "decay" pĂ„ ditt strĂ„kljud, sĂ„ blir det lite mer.....hmm...skumt... đ Redigerat 6 mars 2006 av Mr Keys
Piccazzo Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Hur skapar man strings som lÄter "lite psyko, lÄter iaf onaturligt" som i Britney Spears Toxic eller DarinŽs I want ya???!! SÄ hÀr gör du Toxic strÄkarna ialla fall Toxic StrÄkar
joachime Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 SÄ hÀr gör du Toxic strÄkarna ialla fall Toxic StrÄkar Kul sida!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.