Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hur skapar man strings som lĂ„ter "lite psyko, lĂ„ter iaf onaturligt" som i Britney Spears Toxic eller DarinÂŽs I want ya???!! 😕

Redigerat av Curry_Man
Annons
Postat

Skapa med vad? 😕

Har du tillgÄng till en mindre strÄksektion (t.ex. en kvartett pÄ 2 violin, 1 viola och 1 cello) och nÄgra mikrofoner?

TÀnkte du anvÀnda ett samplat strÄkbibliotek ala Garritan eller Vienna?

Om jag fattat saken rÀtt kom strÄkriffet i Toxic till genom ett misstag - men att det blev bra sÄ man anvÀnde det.

Fula ostĂ€mda glidningar Ă€r svĂ„ra att spela med fina kliniskt rena och vĂ€lsamplade strĂ„kar. 😉

Jag tycker att trÄden hör hemma i Inspelning, och inte Mixning/mastring.

Postat

Man har bra grundsamplingar som man sedan spelar in med pitchbend och modulation till olika grad.

BÄda dom lÄtarna har starka orientaliska/arabiska influenser i sina strÄkriff och dessa Àr oftast "skitigare" Àn rena strÄkar.Har nog att göra med hur dom stÀmmer sina instrument samt hur dom spelar sina instrument.

Postat

Finns ju ett gammalt nummer av Studio dĂ€r de intervjuar de dĂ€r jepparna som har satt den lĂ„ten till vĂ€rlden. DĂ€r stod det lite grann men jag kommer inte ihĂ„g vad 😄

Postat (redigerat)

skaffa melotron(M-tron heter mjukvaruvarianten)......enklaste och snabbaste sĂ€ttet.....kombinera detta med andra strĂ„kar med dist och EQ(typ, telefonkurva) pĂ„.....prova ta bort all "decay" pĂ„ ditt strĂ„kljud, sĂ„ blir det lite mer.....hmm...skumt... 😄

Redigerat av Mr Keys
  • 1 mĂ„nad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.