Jump to content
Annons

micingångarna 1010LT


dancedancedance

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Vad konstigt får du för hög insingnal på Delta 1010 LT med en dynamisk mick jag får för låg på Delta 1010 med preampar och condingmickar vi kanske skulle byta grejor 😆 . Nä fan bara skojar men så jäkla konstigt måste ringa Luthman på måndag och kolla.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tror att Andy en engelsman med samma problem frågade på nått annat ställe fick samma råd med jumprarna men han konstaterade så vitt jag förstår att det inga finns på storebrorsan Delta 1010. Ska väl försöka kolla själv också för säker hets skull får väl svar på det föresten av Luthman imorn.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Nä så är det har kollat med Luthman det blir till att skruva upp preamparna och hoppas på att dom inte generar/ger ifrån sig brus i mitt fall eller skippa Deltan och gå tillbaka till win 98 och det gamla kortet.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

sitter med ett 1010lt, använder en sm58 i en av xlringångarna. grejen är att innivån blir skyhög. måste va flera decimeter från micken för att det inte ska dista. Har sänkt ingångsgainen på kortet till det lägsta men det distar fortfarande.

är det nån knapp jag missat tror ni? 😳

Tjenare!

Jag sitter här med precis likadant problem har också Delta 1010 lt och en sm 58 kopplat till en av xlringångarna.

Twilight_ Zound beskrev i en annan tråd hur man får fram ljudet..citerar här

"Gå in i Deltans kontor och gå till Base Management. Klick i On under

General Settings Maxa regeln. Kolla så att PCM limit EJ är ibockad.

Gå nu till Hardware Settings, leta upp Variable Signal levels, klicka

på sliders. Klicka på input och dra upp den regeln du har som insignal.

Just det du måste ju naturligtvis

maxa i Monitor Mixer också. Speciellt Inputs. "

Ja det här är ju för att få kräm så att säga, men man får kanske kolla här lite hur inställningarna är...och funkar inte det så blir det nog till att plocka ut ljudkortet ur datorn och jumpra om...på sidan 8 i M-Audio manualen finns beskrivning..

Ska testa imorgon... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...