Jump to content
Annons

SoundBlasterAudigy/Live


Michc

Recommended Posts

😳

Hej listan

Är inte inte sĂ„ insatt sĂ„ jag behöve lite hjĂ€lp!

Jag har fÄtt veta att det Àr stor skillnad pÄ att andvÀnda SoundBlaster Audigy mot att anvÀnda SB Live nÀr det för hÄrddisk inspelning.

Jag har ett nytt LIve 5.1 liggande som jag tÀnkte nyttja för lite enklare inspelningar med Cubase SX men fick höra att Live korten inte alls Àr bra utan att jag minst mÄste skaffa mig ett Audigy...

StÀmmer detta och om isÄfall varför?

//Miche

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Du mÄste ingenting. En bra grund Àr att testa att spela in, och om du Àr nöjd med ljudet som det Àr, sÄ kan du köra med det. Jag kör pÄ ett ruttet SB kort, och rÀtt nöjd med det Àn sÄ lÀnge. Men om du upplever brus, krÄngel eller annat trams, hör dig för om det finns ljudkort som Àr lÀmpade för det du skall göra. Jag sjunger bara, men tror att det blir för brusigt för mig att spela in mycket instrument. Se till att din utrsutning Àr anpassad för det du ska göra!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ska du köpa ett nytt kort för musikbruk, ska du definitivt inte kasta ivÀg en tusing (eller vad dom kan kosta) pÄ ett Audigy! LÀgg pÄ nÄgra hundringar o köp ett Audiophile istÀllet - det kommer du inte att Ängra.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Ska du köpa ett nytt kort för musikbruk, ska du definitivt inte kasta ivÀg en tusing (eller vad dom kan kosta) pÄ ett Audigy! LÀgg pÄ nÄgra hundringar o köp ett Audiophile istÀllet - det kommer du inte att Ängra.

hÄller me... audiophile e sketbra...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...