Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

DÄ drar jag och Sixties igÄng en punkfestival parallet med den akustiska men med ett senare slut datum.

Regler:

1. Egenskriven punklÄt som Àr outgiven/publicerad

2. Inte för lÄng (spela fortare i sÄfall) typ max 3 min

3. SÄng (sÄ blir det inga instrumental lÄtar) pÄ valfritt sprÄk

Bidragen inne senast 20 mars (en mÄndag)

Bidragen mailas till mig "matsl@bredband.net" eller om du pm en lÀnk.

NÀr alla sköna punkdÀngor kommit in sÄ lÀgger vi upp en ny trÄd med alla bidragen och röstar genom att ge bidragen 6,4,2 och 1 poÀng. Slutdatum för röstningen kan vi ha lite öppet beronde pÄ antalet bidrag, men ca 14 dagar efter 20 mars.

EDIT: Ny metod pÄ röstningen!

Redigerat av Mutz
Annons
  • Svar 221
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

det ser bra ut men fixa det jag mailde dig om.

SĂ„ nĂ€r ni tröttnar pĂ„ det akustiska sĂ„ fĂ„r ni ta en paus och rensa öronen med lite punk, sĂ„ kan ni vara med i bĂ„da festivalerna. 🙂

Postat

nu ser det bra ut, kolla med slaptap sÄ det funkar för honom.

har lyssnat pÄ No Security idag, inspirerande, med harri (gitarr i Kent) pÄ sÄng.

Postat
nu ser det bra ut, kolla med slaptap sÄ det funkar för honom.

har lyssnat pÄ No Security idag, inspirerande, med harri (gitarr i Kent) pÄ sÄng.

Har kollat med Slappppiss :-) Och vi byter nog tjÀnster med varandra.

Ja fan man fÄr börja lyssna in sig lite... Jamma lite med guran föut ocksÄ till flickvÀnnens stora förtjusning :-)

Postat

rĂ€knade till ca 10st intresserade hittills i förra trĂ„den sĂ„ det kan nog bli en del bidrag. 😆

Postat

Hm, lÄter ju ganska skoj! Jag Àr intresserad, men vetefan om jag kommer kunna fÄ till nÄgra trummor. Och det Àr ju en ganska major minus. Fast till 20 mars Àr det ju föstÄs ett tag!

Vad finns i potten? 😆

MÄste det vara jÀttehÄrt, eller kan det vara lite trallpunkigt? Eller kanske till och med sÄn dÀr modern lÄtsaspunk?

Postat

Skall ni ha nÄgra sÀrskilda bedömningskriterier, t ex:

BÀst (sÀmst) ljud och mix

BÀsta lÄt

Mest "punk"

Eller fÄr man rösta som man vill som vi gjort tidigare?

Ja jag Ă€r med i vilket fall som helst, om jag hinner 😆

Postat
Hm, lÄter ju ganska skoj! Jag Àr intresserad, men vetefan om jag kommer kunna fÄ till nÄgra trummor. Och det Àr ju en ganska major minus. Fast till 20 mars Àr det ju föstÄs ett tag!

Vad finns i potten? 😆

MÄste det vara jÀttehÄrt, eller kan det vara lite trallpunkigt? Eller kanske till och med sÄn dÀr modern lÄtsaspunk?

Du precis som du vill! Bara du tycker det Àr punk!!

Postat
Skall ni ha nÄgra sÀrskilda bedömningskriterier, t ex:

BÀst (sÀmst) ljud och mix

BÀsta lÄt

Mest "punk"

Eller fÄr man rösta som man vill som vi gjort tidigare?

Ja jag Ă€r med i vilket fall som helst, om jag hinner 😆

Tanken var ju att bara ta fram bÀsta lÄt... Men kanske skulle man Àven kunna bedömma lite mer saker....

Postat
Skall ni ha nÄgra sÀrskilda bedömningskriterier:

sjÀlvklart fÄr man rösta som man sjÀlv vill efter de kriterier som man föredrar.

det Àr vÀl i första hand bÀsta lÄt men produktionen pÄverkar ju ocksÄ, sÄ tÀnker jag iallafall.

Postat
Skall ni ha nÄgra sÀrskilda bedömningskriterier:

sjÀlvklart fÄr man rösta som man sjÀlv vill efter de kriterier som man föredrar.

det Àr vÀl i första hand bÀsta lÄt men produktionen pÄverkar ju ocksÄ, sÄ tÀnker jag iallafall.

Sant!

Nej fan det fÄr rÀcka med bÀsta lÄt....

Postat

punk handlar ju om att alla kan spela, man behöver inte vara bÀst för att göra en lÄt eller ha en massa dyra grejer.

sĂ„ hur dĂ„lig du Ă€n tycker att du Ă€r sĂ„ kan du vara med i den hĂ€r festivalen, nybörjare eller proffs alla kan skicka in ett bidrag. 😄

Postat

det Àr bara att be om hjÀlp hÀr i trÄden eller under sammarbeten sÄ gÄr nog det mesta att lösa.

Postat

HĂ€r gick det undan! 😄

Men detta kan bli kul! đŸ˜±

Postat
Japp!!!

DÄ va första bidraget skickat!!!

Men hur blev det, fick man lÀmna mer Àn ett bidrag???

Det kan du göra men berÀtta vilket du helst vill tÀvla med om det blir mÄnga bidrag sÄ Àr det inte sÀkert att vi kommer tillÄta flera frÄn samma.

Postat

trĂ„kigt att behöva vĂ€nta en hel mĂ„nad pĂ„ att fĂ„ höra det 😉

Postat

trĂ„kigt att behöva vĂ€nta en hel mĂ„nad pĂ„ att fĂ„ höra det 😎

Ja fĂ„r höra nĂ€r kommer hem ifrĂ„n jobbet jag 😄😆

Postat
Hm...bekymmer...Battery klarar inte 460bpm... 🙂...fĂ„r hitta en annan lösning...

Arrrgggh! Ni spelar vĂ€l inte in punk till klick!?! 😉😄

Postat
Hm...bekymmer...Battery klarar inte 460bpm... 😆...fĂ„r hitta en annan lösning...

Gör det inte? GĂ„ över till 32_delar pĂ„ baskagge och virvel sĂ„ löser det sig 🙂

Postat
Post-punk ok? Annars Àr jag nog out.

tycker du att det Ă€r punk sĂ„ ska du givetvis vara med. 😆

Postat
Hm...bekymmer...Battery klarar inte 460bpm... 😄...fĂ„r hitta en annan lösning...

Arrrgggh! Ni spelar vĂ€l inte in punk till klick!?! :rolleyes:😄

21a Ă„rhundradet ju...mĂ„ste hĂ€nga med i utvecklingen 🙂

Postat
Tjaa, vi fÄr vÀl se. Jag gör nÄt sÄ fÄr ni avgöra om det Àr punk sen, haha

ska bli kul att höra. 😄

Postat (redigerat)
Haha, Àn sÄ lÀnge har jag tre gitarrer fuzz-distade ungefÀr till nivÄn vitt brus. Hur fan ska jag rymma nÄn sÄng i den hÀr mixen?

ang. vitt brus SÄ tÀnkte jag bidra med ett pris till festivalen.

En Cd med Bruset: Vitt Brus 1978-80

som var med och startade garageligan i Gbg, ett av Sveriges första punk band. 😉

Bruset_cd1.jpg

sÄ har ni nÄgot att kÀmpa om,det kanske kan bli nÄgot till 2:a och 3:e pris, ska kolla med Mutz vad vi kan hitta pÄ.

Redigerat av sixties

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.