Jump to content
Annons

Hihat mickning


Dukee (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons

Tycker Beta57 är den skönaste micken på hi-hat. Rikta den uppifrån så du fångar druvan på stocken så får du ett snyggt och städat hi-hatljud. Att det inte kommer in så mycket läcki den är ju också trevligt. 🙂

Så gör iaf jag 7 gånger av 10

Filip 😄

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågade du om kondensatormick men är det bara jag som brukar micka med dynamisk? 😄

Känner mig som en liten utböling 😄

Nädå. 😳 En joker i leken: EV RE-20

Lite fel prisklass dock... Men den går ju å andra sidan att använda till mycket!

Link to comment
Dela på andra sajter

Line audio cm2 Den tycker jag är bra till hi-hat, cymbaler akustisk gitarr Cm22wiew.jpg 1800kr för 2st

Thats my man!! schysstaste micken för hihat ngnsin!! iof sär man uppväxt och uppfostrad att den ska sitta där..🥰

men ändå!

Jonas

Idf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu frågade du om kondensatormick men är det bara jag som brukar micka med dynamisk? 🥰

Känner mig som en liten utböling 😆

Nädå. 🥰 En joker i leken: EV RE-20

Lite fel prisklass dock... Men den går ju å andra sidan att använda till mycket!

Jag har egentligen ingen speciell mick att rekommendera eftersom det är så sällan jag mickar hihat. Men jag har fått bra resultat med en vanlig SM57.

Sennheiser MD21 också , när jag tänker efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

sm 57 är bra till gitarrkabinett och virvel och viss sång-till hi-hat rekommenderar jag en konding,eller låt o-h mikarna ta upp det som nämndes tidigare här-beror på hur tydligt du vill kunna mixa den,en smaksak och inte helt fel att mika upp om man nu vill det...

(ska du få med tillräckligt med hi-hat i OH lär du behöva rigga 2 AKG C 414-b-uls-

dom är bäst,jag kör alltid med dessa och nöjer mig med det soundet...)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...