Jump to content
Annons

Lördagkväll


O-Jay

Recommended Posts

LÅTNAMN: Lördagkväll

ARTIST/GRUPP: Ole Jensen

GENRE: Pop?

LÅTLÄNGD: cs 2:55

KOMPOSITÖR: OJ

PRODUCENT: OJ

EV. MEDVERKANDE: Nä

INSPELNINGSÅR: 2005-2006

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) mp3

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) ca 4 Mb

STATUS: I stort sett färdig demo

LÅTLÄNK: Låten

Tja.

Har inte haft tid till så mycket just nu men här kommer en låt som passar till kvällen. Tillägnad alla ensamstående surfare där ute 🙁

Tänkte först göra en simulerad live-inspelning men det blev inte så... därför lite slarvigt här och där. Men jag vill att det skall vara lite ruffigt och torrt. Skitsvår att sjunga också. Måste hålla mig till mitt omfång nästa gång (0,5 oktaver).

Ny version nu...

Redigerat av O-Jay
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Väldigt skön och behaglig låt med snyggt arr. Det är bara sången som brister lite. Den låter lite tunn(svag volymmässigt) och bitvis svajig. Gör fler omtagningar och jag tror på dubbning för att få den lite fetare. Försök att få mer inlevelse speciellt i första versen för versena efter sticket är mycket bättre. Efter två lyssningar nu är jag riktigt tänd på låten!!

Link to comment
Dela på andra sajter

74, 75 vibbar får jag, the Connels heter dom va?

Det är nog Cornels du tänker på.

Skön låt och skitbra när orgeln kommer in.

basen känns lite tunn.

bra jobbat. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

hej diggar texten, ibland lite nödrim men det gör den lite kul också, bra!

melodin är skön och din röst passar bra, lite tunn som någon sa, försvinner lite ibland. kanske du skulle sjunga lite närmare micken och fånga upp den lilla bas du har?? tycker nämligen instrumenten ligger lite närmare än rösten.

bra och skön låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med om att sången är lite svajig. Det är ju sååå trååkigt att ta om och ta om men: no pain - no gain 😄

Jag skall göra ett nytt sångförsök på denna. Har massor av låtar liggande som "bara" behöver sjungas för att bli klara. Sen har jag lovat Danabacken att sjunga in körer mm på Lucky People också, så vi blir "färdiga" med den.

Cornels har jag aldrig hört.

Tack för att ni lyssnar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra! 🙂 Jag tycker att sången funkar. Gillar också, som någon sa, när orgeln kommer in. 😎 Då blir det go' stämning, tycker jag, precis som det ska var på en lördagkväll! 😄

Spring iväg och sjung lite körer nu! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

nu ligger sången rätt, klart bättre 😛, och bra då...

men, men... går den inte lite långsamt?? gick den verkligen så långsamt innan 😉 , tycker nog du skall öka tempot lite, då får du ju sjunga in igen 😉

bra jobb!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är mycket bättre, stabilare och så. Efter flera genomlyssningar, så upptäcker jag varför inte texten och sången känns övertygande. Du sjunger texten rakt av på vissa ställen utan att berätta texten. Efter en mening fortsätter nästa mening utan paus. Tex i början: Lördagkväll, och jag väntar på dej tända... osv. Om du gör en kort andningspaus: och jag väntar på dej (paus) Tända ljus...

Då skulle "tän.." hamna en takt senare och bli hälften så långt, samtidigt skulle det låta naturligt textmässigt. Det är samma sak på ett par andra ställen i låten.

Att berätta en text, när man sjunger är viktigare än att sjunga toner rätt med text i, om det ska låta övertygande. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är mycket bättre, stabilare och så. Efter flera genomlyssningar, så upptäcker jag varför inte texten och sången känns övertygande. Du sjunger texten rakt av på vissa ställen utan att berätta texten. Efter en mening fortsätter nästa mening utan paus. Tex i början: Lördagkväll, och jag väntar på dej tända... osv. Om du gör en kort andningspaus: och jag väntar på dej (paus) Tända ljus...

Då skulle "tän.." hamna en takt senare och bli hälften så långt, samtidigt skulle det låta naturligt textmässigt. Det är samma sak på ett par andra ställen i låten.

Att berätta en text, när man sjunger är viktigare än att sjunga toner rätt med text i, om det ska låta övertygande. 😛

Tack, detta är värdefulla synpunkter som jag skall ta till mig.

Tack också till alla andra som lyssnar och kommenterar.

Mjukvara... tja gitarrerna går genom Amplitube, basen genom nån mjuk kompressor, trummorna Battery standardkit, sången genom Bockfish, Voxformer mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Coolt, gillar sången, särskilt under början av orgelpartiet, men du kanske kunde vara lite mindre blygsam i refrängen, den behöver mer kräm (i rösten alltså). Inspelningen låter bitvis lite tafatt (kan inte tillräckligt mkt om inspelning av sån här musik för att säga vad det beror på, men gitarrerna typ? vet inte om det bara är att dom är så torra eller om det är nåt mer... och så trummorna såklart), men låtmaterialet är najs, både melodiskt och textmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

nu var det ju ett tag sen som jag hörde den förra versionen, men det här var bra, och inga speciella fel vad jag kan höra. Bra gitarrspel!

Texten är ju så skön! 🥰

Bra mix nu, så ändra inget mer med det nu. 🥰

Mysig låt!julli-gruppe.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...