Jump to content
Annons

Basplink


Baktakt

Recommended Posts

LÅTNAMN: Billie joe jim bob chickenfarm

ARTIST/GRUPP: Baktakt

GENRE: Depp

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR: Baktakt

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3,29mb

STATUS: Skiss

Har blivit inspirerad att börja plinka fram lite smådeppig musik igen...-tycker personligen om när harmonier lixom vävs in i varandra...-å så blir allt bara svart lixom...he, he 😉

Den som listar ut texten vinner en skotersafari till Säffle.

plink.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten i sig är OK, men här krävs det mer variation på samtliga instrument för att det ska bli intressant att lyssna på. Ett annat tips är att variera antalet instrument som spelar. Tror t ex att det skulle passa med ett parti med enbart gitarr o sång.

Oxå texten ja! Blir nog inget skotersafari för mig. Arrtiikuuleeraa, eller nåt, eehh :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja texten är totalt omöjlig att höra, knappt att man hör sången över huvud taget. Får nog skruva lite på nivåerna där. Väldigt mycket gitarr, väldigt lite allt annat.

Annars gillar jag låten, speciellt hur gitarrslingorna samverkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jomen, allt är ju inspelat med elbas...-skitsvårt att mixa gitarrerna då... 😳

Kom på att om man lyssnar i mono låter det fiskbulle...allt är extremt panorerat med en hiskeliga massa effekter (heja cubase) som ej bör afnutas i mono (med pc högtalare).

sången är "nonsenshittepå"...

När den här låten blir stor ska det bli en svulstig "the cure/The Leather nun" variant är det tänkt....utan elgitarr!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Baktakt 😄 --bra o deppigt..fick lite Cure-vibbar..o då tänker jag på Disintegration främst..men varför "gömma" sången!?..fram med den!,,texten hanldar om livets ångest o rädslan över att bli lämnad utanför den stora gemenskapen..nu vill jag åka skotersafari! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jo för sjutton fram med sången... melodin är ju riktigt skön och då vill jag höra den också 😎.

och visst det behövs nog lite mer varation innan den är färdig och kanske något mer ref liknande, men nog är det så att när man hittar det ena kom inte det andra, i alla fall med en gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...