Jump to content
Annons

tips på hur jag kan kommunicera med sångbåset


pennudd

Recommended Posts

Hej...

Nån som vet nåt bra sätt så att jag kan kommunicera med människan som är i sångbåset?

Nån mikrofonaktig sak som aktiveras när jag håller inne en knapp som kopplas till hörlurs kabeln så att det jag säger inte riskerar att komma med på nån inspelning.

Det kan ju vara vilken billig mikrofon som helst, men bara det finns talkback på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

När vi byggde vår senaste projektstudio, som består av musikrum, sångbås, trumrum samt kontrollrum, så använde vi oss av små videokameror med inbyggda micar samt tv-monitoter i alla rum. Inte så dyrt men det funkar perfekt... Alla ser alla eller i varjefall så ser alla kontrollrumet..

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar försöka skrika genom de fläskiga dubbelglasen i kontrollrummet för att instruera musikerna... vilket sällan är en lyckad idé. Alternativet är att koppla en mikrofon och mikrofonförstärkare direkt till lyssningen som musikerna har.

Men hur du kommunicerar med själva båset? Jag kommer osökt att tänka på det där programmet på kanal 5, andra sidan eller vad det nu kan tänkas heta. Skumraskfigurer som pratar med spöken och annat, de borde ha koll på läget. Vilket förresten får mig att tänka på Musik, hade inte han kontakt med några hyvens poltergeistrar?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...