Jump to content
Annons

Orkester i datorn

Guest Mike.E.Ericsson

Recommended Posts

Guest Mike.E.Ericsson

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Hej, här har jag gjort en orkestral/vangelis aktig komposition med enbart softsynthar och samples.

Någon kanske kan gissa programvarorna?

http://hem.bredband.net/b252949/AmorVincitOmnia.mp3

Edited by Lundin

Annons
Guest Mike.E.Ericsson

Häpp, ganska rätt för att inte säga helt rätt med lite extra stöd från andra stråkbibliotek. Trumloopar från Stylus RMX på slutet.

Härligt storslaget! Hur mycket tid kan det ligga i detta verkets tillblivelse? Låter ovanligt naturligt, tycker jag. Jag ser mej själv i biosalongen och på filmduken är havet i uppror och dramatiken är på topp, ska vi gå under med man och allt?

Väldigt väldigt bra arbete! Storslaget! 🙂 Men en sak jag skulle göra är att EQ:a runt lite i låten, och slipa lite på kanterna. Finmixa lite o så. 🙂

Eller det kanske inte kan bli så mycket bättre? 😄

Keep up!

edit: tips: fyll i låtnamn, grupp, osv. 😛

Edited by Danabacken

Guest Mike.E.Ericsson

Tack för alla positiva reaktioner! Jo kören är ju EWQL symphonic choir och texten editerad i extra programmet wordbuilder. Jag skulle tippa att jag lag ner 10 timmar på kören och stycket i sin helhet kanske 60 timmar?

Lustigt att någon nämnde att tempot skulle sänkas för jag valde ett högre tempo än vad ursprungstanken var för att inte den rytmiska latinkördelen skulle kännas långsamt medans temat nu alltså blev aningens för snabbt. Jag håller med men detta är den gyllene medelvägen?

Väldigt snyggt detta!

Bra jobbat. Hade ingen aning att man kunde få körer att sjunga ord i datorn. Det låter ju löjligt bra. Tekniken går framåt märker jag.

Och till de som ville ha hårdrocksguror på detta... Kom ut ur garderoben!

Det blir ju jäkla mycket tyngre utan de obligatoriska gitarrerna!

Tack för alla positiva reaktioner! Jo kören är ju EWQL symphonic choir och texten editerad i extra programmet wordbuilder. Jag skulle tippa att jag lag ner 10 timmar på kören och stycket i sin helhet kanske 60 timmar?

Lustigt att någon nämnde att tempot skulle sänkas för jag valde ett högre tempo än vad ursprungstanken var för att inte den rytmiska latinkördelen skulle kännas långsamt medans temat nu alltså blev aningens för snabbt. Jag håller med men detta är den gyllene medelvägen?

Hur fungerar wordbuilder egentligen. Hur många ord kan man använda? För den kan ju knappast skapa ord på konstgjord väg. Utan de måste ju ha spelat in alla ord?