Jump to content
Annons

mitt DT explorer har fylt 300 000 slag


beat mastern

Recommended Posts

jag fick ett DT exprorer i jul klapp och så igår så slog jag det 300 000:de slaget(ett historiskt ögomblick 🙂 ) har ingen möjlighet att lägga ut bilder på 3en server men ni kan få se lite bilder av hur det såg ut innan jag börjadde att slå på det dtxplorer_high_jpg.jpgDT%20explorer-t.jpgDTXPLORER.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
jag fick ett DT exprorer i jul klapp och så igår så slog jag det 300 000:de slaget(ett historiskt ögomblick 🙂 ) har ingen möjlighet att lägga ut bilder på 3en server men ni kan få se lite bilder av hur det såg ut innan jag börjadde att slå på det dtxplorer_high_jpg.jpgDT%20explorer-t.jpgDTXPLORER.jpg

Räknar den slag eller har du räknat själv 😳 .

Måset du överdriv med bilderna? Antingen är dom för små eller för stora. Kan du inte försöka haiita en bild som är i normal stolek 😎 .

Link to comment
Dela på andra sajter

jag fick ett DT exprorer i jul klapp och så igår så slog jag det 300 000:de slaget(ett historiskt ögomblick 😳 ) har ingen möjlighet att lägga ut bilder på 3en server men ni kan få se lite bilder av hur det såg ut innan jag börjadde att slå på det dtxplorer_high_jpg.jpgDT%20explorer-t.jpgDTXPLORER.jpg

Räknar den slag eller har du räknat själv 😆 .

Måset du överdriv med bilderna? Antingen är dom för små eller för stora. Kan du inte försöka haiita en bild som är i normal stolek 😆 .

den räknar

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul vill verkligen att du berättar mera om Dt kittet. Jag står i valet och kvalet emellan ett DT och Rolands tdk 6.

Fördelen med Roland är att det har fler triggpunkter har jag fått för mig eller hur är det? Kan man slå kanstslag? Kan man "strypa cymbaler" ? Hur är spelkänslan? Hur är ljuden? Använder du den som midistyrare eller använder du de interna ljuden?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ctrl+klick på bilden och adblock image. Vips, så slipper jag scrolla.

Härligt Beatmastern! Nu börjar racet mot en miljon, antar jag.

Och du har säkert firefox bara för det va?

Glömde säga grattis ju 😳

Klart jag har Firefox. Det borde du också ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknar den slag eller har du räknat själv  😳
😄
det är bara för att du ska kunna quota bilderna igen, så att de tar ännu mer plats. 😆
Dagens ord: quota 😆

Jag tänker på medveten begränsning av hårddiskyta, när jag läser det ordet... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ctrl+klick på bilden och adblock image. Vips, så slipper jag scrolla.

Nämen, då blockerar du väl alla bilder från Yamahas server?

Jag kör extension "NukeAnything" i Firefox, högerklickar och väljer Remove this object 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul vill verkligen att du berättar mera om Dt kittet. Jag står i valet och kvalet emellan ett DT och Rolands tdk 6.

Fördelen med Roland är att det har fler triggpunkter har jag fått för mig eller hur är det? Kan man slå kanstslag? Kan man "strypa cymbaler" ? Hur är spelkänslan? Hur är ljuden? Använder du den som midistyrare eller använder du de interna ljuden?

😄

ja på denna så kan du bara ändra ljudet beroende på hur hårt du slår

ljuden håller god kvalite men du kan värken strypa synbaler eller slå kant slag 😆

och spel känslan är ganska bra och jag använder bara den till att skicka ljud med

på grund utav att jag inte hittat en trumm karta som passar 😆

men på helheten så är jag nöjd 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

ja på denna så kan du bara ändra ljudet beroende på hur hårt du slår

ljuden håller god kvalite men du kan värken strypa synbaler eller slå kant slag 😆

och spel känslan är ganska bra och jag använder bara den till att skicka ljud med

på grund utav att jag inte hittat en trumm karta som passar 😆

men på helheten så är jag nöjd 😳

Okej. Det känns lite som att det lutar åt Roland då. Vad menar du med karta. menar du midimap eller? Det borde väl vara GM eller? Eller fattar jag dig fel?

Coolt kti iallafall. Cymbalerna känns lagom futuristiska. Drömmer vore ju ett Roland kit med riktiga Emsh heads och riktigt hihatlock. Men det kostar liiiite för mycket.

Och förresten... grattis lilla kit till att ha blivit bankat så många gånger. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ja på denna så kan du bara ändra ljudet beroende på hur hårt du slår

ljuden håller god kvalite men du kan värken strypa synbaler eller slå kant slag 😉

och spel känslan är ganska bra och jag använder bara den till att skicka ljud med

på grund utav att jag inte hittat en trumm karta som passar  😛

men på helheten så är jag nöjd 😉

Okej. Det känns lite som att det lutar åt Roland då. Vad menar du med karta. menar du midimap eller? Det borde väl vara GM eller? Eller fattar jag dig fel?

Coolt kti iallafall. Cymbalerna känns lagom futuristiska. Drömmer vore ju ett Roland kit med riktiga Emsh heads och riktigt hihatlock. Men det kostar liiiite för mycket.

Och förresten... grattis lilla kit till att ha blivit bankat så många gånger. 😄

Rolands sett är mkt bättre. Har testat båda två och roland gillade jag skarpt. (förutom "cymbalerna" , men de på yamaha var inte bättre heller så)

Roland har bättre ljud och, som du sa, mer anslagspunkter. Dessutom kommer den med en virvel med nätskin. Känns verkligare då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ctrl+klick på bilden och adblock image. Vips, så slipper jag scrolla.

Nämen, då blockerar du väl alla bilder från Yamahas server?

Jag kör extension "NukeAnything" i Firefox, högerklickar och väljer Remove this object 😉

Nej då, jag kan välja om jag vill blocka enbart den bilden, hela mappen som bilden ligger i eller servern.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja på denna så kan du bara ändra ljudet beroende på hur hårt du slår

ljuden håller god kvalite men du kan värken strypa synbaler eller slå kant slag 😳

och spel känslan är ganska bra och jag använder bara den till att skicka ljud med

på grund utav att jag inte hittat en trumm karta som passar  😲

men på helheten så är jag nöjd :rolleyes:

Okej. Det känns lite som att det lutar åt Roland då. Vad menar du med karta. menar du midimap eller? Det borde väl vara GM eller? Eller fattar jag dig fel?

Coolt kti iallafall. Cymbalerna känns lagom futuristiska. Drömmer vore ju ett Roland kit med riktiga Emsh heads och riktigt hihatlock. Men det kostar liiiite för mycket.

Och förresten... grattis lilla kit till att ha blivit bankat så många gånger. 😉

ja jag menar midi map

Coolt kti iallafall. Cymbalerna känns lagom futuristiska. Drömmer vore ju ett Roland kit med riktiga Emsh heads och riktigt hihatlock. Men det kostar liiiite för mycket. jo jag håller med dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...