Jump to content
Annons

Monitor problem


znoodie

Recommended Posts

Annons

Om du redan monitorlyssnar genom din mixer, sĂ„ Ă€r monitorknappen bara onödig att anvĂ€nda. Den har egentligen mest betydelse för de som inte har nĂ„gon mixer, utan monitorlyssnar genom Cubase. Om du kör monitorlyssning i mixern, sĂ„ behöver du inte bry dig om vilken latency som Ă€r instĂ€lld, eftersom du ju inte har nĂ„gon... 😏

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Knappen Àr till för att du skall kunna lyssna pÄ det ljud som kommer in till den kanalen. LÄter pÄ dig som att du fÄr en liten fördröjning och det kan ju uppfattas som en effekt. Försök minska Latencyn

Det ar sakert det som ar problemet. Tack!

Men var hittar jag sa att jag kansanka latencyn?

Det star pa device setupen att jag har 3.268 ms i latency. E de dar jag ska andra? E de mycke?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du redan monitorlyssnar genom din mixer, sĂ„ Ă€r monitorknappen bara onödig att anvĂ€nda. Den har egentligen mest betydelse för de som inte har nĂ„gon mixer, utan monitorlyssnar genom Cubase. Om du kör monitorlyssning i mixern, sĂ„ behöver du inte bry dig om vilken latency som Ă€r instĂ€lld, eftersom du ju inte har nĂ„gon... 😉

Jag har ingen mixer sa formig har de betydelse i sa fall 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Knappen Àr till för att du skall kunna lyssna pÄ det ljud som kommer in till den kanalen. LÄter pÄ dig som att du fÄr en liten fördröjning och det kan ju uppfattas som en effekt. Försök minska Latencyn

Det ar sakert det som ar problemet. Tack!

Men var hittar jag sa att jag kansanka latencyn?

Det star pa device setupen att jag har 3.268 ms i latency. E de dar jag ska andra? E de mycke?

3.268 ms Àr inte mycket, du borde inte behöva sÀnka det i alla fall. Latencyn tar upp vÀrdefull datorkraft nÀr du mixar.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr naturligt att det lÄter som det gör.

Behöver du inte Monitor-funktionen, anvĂ€nd den inte. 😛

För övrigt, 3 ms latency Àr vÀldigt lÄgt!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du lyssnar direkt frĂ„n mixern, se till att Cubase Ă€r instĂ€llt pĂ„ manuell monitoring. (File->Preferences->VST), sĂ„ slipper du fippla med knapparna. 😛

Edit: Om du har effekter pÄ spÄret sÄ Àr latencyn förmodligen högre, eftersom Cubase kompenserar för pluggarnas inbyggda latency. Bara sÄ du vet. (Funktionen gÄr att sÀtta ur spel med "Constrain delay compensation".)

Redigerat av Signert
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Àr naturligt att det lÄter som det gör.

Behöver du inte Monitor-funktionen, anvĂ€nd den inte. 😄

För övrigt, 3 ms latency Àr vÀldigt lÄgt!

Monitorknappen Àr vÀl till för att jag ska kunna lyssna pÄ "sÄngen" i det hÀr fallet medans jag lÀgger den?

MÄnga och knepiga saker stöter man pÄ, men jag lÀr mig lite var dag.

Vill passa pĂ„ att tacka alla er som försöker hjĂ€lpa till nĂ€r man har ett problem. Utan er hade jag slĂ€ngt ut datorn genom fönstret för lĂ€nge sedan.. 😄

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om du redan monitorlyssnar genom din mixer, sĂ„ Ă€r monitorknappen bara onödig att anvĂ€nda. Den har egentligen mest betydelse för de som inte har nĂ„gon mixer, utan monitorlyssnar genom Cubase. Om du kör monitorlyssning i mixern, sĂ„ behöver du inte bry dig om vilken latency som Ă€r instĂ€lld, eftersom du ju inte har nĂ„gon... 😆

Jag har ingen mixer sa formig har de betydelse i sa fall 🙂

Sorry, missade denna posten. Var kopplar du in hörlurarna?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...