Jump to content
Annons

Ett litet smutsigt gitarrsolo


Pedda P

Recommended Posts

Hej!!

Slänger in ett litet gitarrsolo från mig, de slut me söta o snälla låtar nu!! 😉

LÅTNAMN:Gitarr mos

ARTIST/GRUPP:Pedda

GENRE:Rocken roll

LÅTLÄNGD:1.25 kanske

KOMPOSITÖR:Pedda

PRODUCENT:Pedda

EV. MEDVERKANDE: Epiphone ES335, POD xt live

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: Ett par mbyte

STATUS: En liten skiss

Tänkte bara kolla om detta solot kan funka, lite långt kanske...men ändå!!

.....kortar nog ner det till hälften, eller va tycker ni? 😎

ere "bra eller anus"...... 😎

Edit:låtlängd o storlek

//Pedda

Hysteriskt_gitarrsolo_eller_n_t.mp3

Redigerat av Pedda P
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det här duger gött fina grejor måste man säga fan får du inte ont i fingrarna 😄. Nä skojar bara det va fint me lite vilt och vackert så här på kvällentimmarna.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jorå.. Det funkar.. Gött att höra kroppen på en ES335 också.. Inte var dag man få det.. Gôtt å mulligt! Önskade bara att det utsläppt i det fria (uppmickad livestärkare så att man hör lite fet feedback) Skönt solo.. Play on.. det funkar! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gitarrsolon kan ALDRIG bli för långa 😄

Tyckte det var skönt. Bra ös! Fast tempot i solot var lite väl långsamt lite för länge speciellt runt 0.55-01:02 nånting... sen ökade det på igen, men det ökningen hade i min smak gärna fått komma lite tidigare.

Tyckte även det var lite väl slarvigt runt 1:14 - 1:17. Inte för att jag hade kunnat lägga det snyggare själv iofs, men ändå... 😳

Saknade även det där allra fetaste klimaxet där du går upp och tappar 32e-delar på band 15-19 nånting... Låter som en grym överdrift men jag menar det åtminstone bildligt talat... Saknade ett riktigt fett snabbt och högoktavigt klimax i ett i övrigt helt ok solo! Fortsätt för tusan... Me love gitarronani!

Det är min högst personliga åsikt iaf..

EDIT: Hoppsan, fel tidsangivelser 😱 Ändrat.

Redigerat av Crownfield
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Göran.........fingrarna blöder, men de e de värt!! 😄

Hegobald: Jäpp, 335:an jämrar sig fint, måste givetvis micka upp det hela i 2x12:an!! 😎 fy på mig!! 😳😄

Crownfield: Så sant, så sant.......det är alldeles för lite gitarsolon i svensk populär musik!! 😱 tack för input:n, tar till mig o ska försöka slarva mindre 😄

Jarnis: tackars, får höja lite....eller så får det tame f-n bli en riktig uppmickning!! 😎🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Göran.........fingrarna blöder, men de e de värt!! 😄

Hegobald: Jäpp, 335:an jämrar sig fint, måste givetvis micka upp det hela i 2x12:an!! 😎 fy på mig!! 😳😄

Crownfield: Så sant, så sant.......det är alldeles för lite gitarsolon i svensk populär musik!! 😱 tack för input:n, tar till mig o ska försöka slarva mindre 😄

Jarnis: tackars, får höja lite....eller så får det tame f-n bli en riktig uppmickning!! 😎🙂

🙂 Men cred ska du ha! Det var riktigt skönt. Har lyssnat på det en fem-sex gånger nu. Gillar det mer o mer 🙂.. Och du kan ju verkligen hantera en gitarr det hör man!

Och ja verkligen alldeles för lite gitarrsolon i svensk populärmusik. För mkt mainstream. Fram för gitarronanister. Våga gå lös, och länge!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Göran.........fingrarna blöder, men de e de värt!! 😄

Hegobald: Jäpp, 335:an jämrar sig fint, måste givetvis micka upp det hela i 2x12:an!! 😎 fy på mig!! 😳  😄

Crownfield: Så sant, så sant.......det är alldeles för lite gitarsolon i svensk populär musik!! 😱  tack för input:n, tar till mig o ska försöka slarva mindre 😄

Jarnis: tackars, får höja lite....eller så får det tame f-n bli en riktig uppmickning!! 😎  🙂

🙂 Men cred ska du ha! Det var riktigt skönt. Har lyssnat på det en fem-sex gånger nu. Gillar det mer o mer 🙂.. Och du kan ju verkligen hantera en gitarr det hör man!

Och ja verkligen alldeles för lite gitarrsolon i svensk populärmusik. För mkt mainstream. Fram för gitarronanister. Våga gå lös, och länge!

en får tacke........detsamma!!

mera gitarristiska utsvävningar som sagt!!!

Jejje: Ska bli......

Edit: Sorry, dubbelQoutade

Redigerat av Pedda P
Link to comment
Dela på andra sajter

sideway (oregistrerad)

Jag måste erkänna att jag tvekade innan jag lyssnade på din låt....jag föreställde mej 10 minuters fifflande på orena gitarr toner....men jag jag blev positivt förvånad. För det första så brukar bara gitarren höras när det är gitarrister som mixar men så var det inte i detta fallet, det var till och med att trum cymbalerna låg lite för högt. Men jag måste säga att jag gillar ditt gitarr spel det märks att du har övat några timmar...låten för övrigt låter okej. Hoppas jag får höra den när du är klar den är klar.../ Sideway

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste erkänna att jag tvekade innan jag lyssnade på din låt....jag föreställde mej 10 minuters fifflande på orena gitarr toner....men jag jag blev positivt förvånad. För det första så brukar bara gitarren höras när det är gitarrister som mixar men så var det inte i detta fallet, det var till och med att trum cymbalerna låg lite för högt. Men jag måste säga att jag gillar ditt gitarr spel det märks att du har övat några timmar...låten för övrigt låter okej. Hoppas jag får höra den när du är klar den är klar.../ Sideway

kul....att man kan förvåna ibland!! 😛 gillar lite mer känsla i solona, än så många toner som möjligt staplade på varandra 😎😛

men en kombination av de båda brukar ju funka bra.......

Ska försöka få färdig låten inom kort......å då slänger jag upp den!!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...