Jump to content
Annons

Vilken mic?


Luigi

Recommended Posts

Annons

Personligen föredrar jag Studio Projects B1 av dessa två. Oktava MC-319 kan också vara et trevligt alternativ, om man vill ha lite mer karaktär på soundet - den är dessutom extra prisvärd för stunden... 😎

Lyssna gärna på exempel på hur en drös olika micar kan låta, på min testsite. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen föredrar jag Studio Projects B1 av dessa två. Oktava MC-319 kan också vara et trevligt alternativ, om man vill ha lite mer karaktär på soundet - den är dessutom extra prisvärd för stunden... 😱

Lyssna gärna på exempel på hur en drös olika micar kan låta, på min testsite. 😎

Samson C03 finns inte med i ditt test?

Är den inte jämförbar med andra i den prisklassen eller vah?

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen föredrar jag Studio Projects B1 av dessa två. Oktava MC-319 kan också vara et trevligt alternativ, om man vill ha lite mer karaktär på soundet - den är dessutom extra prisvärd för stunden... 😉

Lyssna gärna på exempel på hur en drös olika micar kan låta, på min testsite. 😎

Samson C03 finns inte med i ditt test?

Är den inte jämförbar med andra i den prisklassen eller vah?

Samson har jag inga alls med. Jag får väl kolla om distributören skulle tycka att det var kul att få med ett par sådana också i nästa omgång... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis köpt en B1 av eMusic.se, borde dykaupp om några dagar.

Nybörjare som jag är måste jag dock fråga vad en pad och hp-filter är? 😉

Pad: Dämpsats, dvs att du kan dämpa utsignalen om den visar sig vara för stark för din micingång.

HP-filter: Har inget med datorer att göra, utan är en basdämpning. HP = High Pass; Det är alltså frekvenser under brytfrekvensen som dämpas. När du sjunger, så har du inget nämnvärt att hämta djupt i basen - och då kan det vara bra att använda HP-filtret för att reducera rumble som uppstår när du stampar takten i golvet medan du spelar in - och liknande tokigheter som man kan ha för sig... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Claes!

Har precis varit och hämtat mitt VTB-1 + B1-paket på posten och en snabbtest (inget sjungande eller gitarrande, flickvännen kom också hem och nu ska hon såklart se på tv 😆 ) gjorde mig väldigt nöjd. Låter ruskigt mycket bättre än ClasOhlson-mikrofonen för 85:- (vilket jag också förväntade mig, men kanske inte att skillnaden skulle vara så stor faktiskt, låter inte som samma röst alls).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...