Jump to content
Annons

bra, korta utbildningar


beat mastern

Recommended Posts

Annons

Ja gick på Kulturamas kvällskurser. Nybörjarkurs i Cubase 2*8 timmar kostade 2000 kr och var rätt bra, tyvärr borde jag ha gått Logic-kursen istället eftersom jag köpte en Powermac.

Gick även deras nybörjarkurs i inspelningsteknik och den var helt suverän. 3*8 timmar för 2500 kr. Jag gick dessa för att få lite kött på benen och grundkunskaper inför mitt hemstudioköp och det var väldigt välinvesterade slantar för mig. När jag sen köpte mina prylar så kom jag igång på en gång och kunde grunderna. Annars hade väl dom första 5 projekten bara varit skit men nu blev dom rätt bra.

Edit: Finns Kulturama i Göteborg förresten eller bara i Stockholm?

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Orca arrangerar helgkurser i Cubase. Dessvärre så utbildar dom bara i SX. Hur som helst. Man kan välja mellan olika inriktningar och varje kurs är 2 x 4 timmar. Kursen kostar ca 1800:-

Kursen går i ett flertal olika städer. Själv ska jag prova på en av kurserna i Göteborg senare i vår.

Hoppas att dett kan vara till hjälp. MVH- Nightroad ORCA UTBILDNINGSCENTRA

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Orca arrangerar helgkurser i Cubase. Dessvärre så utbildar dom bara i SX. Hur som helst. Man kan välja mellan olika inriktningar och varje kurs är 2 x 4 timmar. Kursen kostar ca 1800:-

Kursen går i ett flertal olika städer. Själv ska jag prova på en av kurserna i Göteborg senare i vår.

Hoppas att dett kan vara till hjälp. MVH- Nightroad ORCA UTBILDNINGSCENTRA

mmm, men synd att det bara finns för sx men man kan inte få allt

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh.. jag är en usel moderator, nu råkade jag redigera ditt inlägg ledsen Viktor 🙂

Jag kör inte kurser längre, tyvärr! Däremot tänkte jag lägga tiden jag får över på att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask åt alla med andra ord. 😆

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

kolla abf, tbv, medborgarskolan de har väl kurser på kvällarna ca en gång i veckan

hittade denna kurs på nätet.

http://www.ornskoldsvik.se/verksamhet/musi...a800011647.html

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Öh.. jag är en usel moderator, nu råkade jag redigera ditt inlägg ledsen Viktor 😛

Jag kör inte kurser längre, tyvärr! Däremot tänkte jag lägga tiden jag får över på att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask åt alla med andra ord. 🙂

/Majken

Haha 😛 Sånt som händer...

Den gamla faktan kommer väl finnas kvar på sidan även att du inte har kurser längre? 😱

Gratisgodiset ser vi verkligen fram emot. Jag har försökt göra lite syntar i Synt Edit men det är tusan inte lätt. Jag har tex problem med att göra en "Audio Output" 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Öh.. jag är en usel moderator, nu råkade jag redigera ditt inlägg ledsen Viktor 😏

Jag kör inte kurser längre, tyvärr! Däremot tänkte jag lägga tiden jag får över på att göra nya gratispluggar och mer artiklar och annat till Cubasesidan. Mer gratissmask åt alla med andra ord. 😠

/Majken

Grrr puss o kram 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

hej, vi har helg kurser, 8 timmar i cubase.

att vi använder cubase sx spelar ingen roll, eftersom "nybörjar kurs" är plattform kompatibel, funkar med se, sl, sx.

andra kurser som mix, master och andra avancerade blir lite mera fokus på vissa funktioner.

kursen kostar 1595:-, och man får med en cd rom med programvara och samplingar.

mvh

andrea

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...